Levendula schreef:Het is nog steeds een symbool van autoriteit maar ik denk dat met het steeds impopulairder worden van managers en beleggers en aan verwante dat ook wel verdwijnt.
Ik denk dat het wel klopt, maar voor mij (en misschien voor meer transmannen/jongens) is het voornamelijk een symbool voor mannelijkheid. Ik was dan ook erg trots om voor het eerst met stropdas naar buiten te gaan.
Toch moet ik zeggen dat het best een irritant ding is, toen we bezoek hadden en ik voor de koffie moest zorgen hing dat ding me constant in de weg omdat ik moest bukken.
Maar een vlinderdas vind ik een beetje ouderwets Niks verkeerds mee bedoelt hoor, maar dat zie je niet meer vaak.
Wel stoer dat je een stropdas draagt bij het bezoek mark. Ik denk dat je per ongeluk hebt ontdekt waarom mannen met stropdassen zo graag een koffie jufrouw in dienst nemen.
Das spelden zijn soms ook te krijgen in een setje met manchet knopen.
Mijn eesrte jurk gaat ook zo geweldig worden. Ik weet nog wel mijn eerste keer dat ik een paar ordentelijke hakken droeg. Waren best nette pumpjes met een barok hakje van een centimeter of zes, moest het hele centrum van Amsterdam door en overal was de weg opengebroken en ik had niet helemaal door dat je niet nog effe snel door rood kan rennen op die dingen. maar mijn god wat was ik trots.
Levendula schreef:Wel stoer dat je een stropdas draagt bij het bezoek mark. Ik denk dat je per ongeluk hebt ontdekt waarom mannen met stropdassen zo graag een koffie jufrouw in dienst nemen.
Das spelden zijn soms ook te krijgen in een setje met manchet knopen.
Mijn eesrte jurk gaat ook zo geweldig worden. Ik weet nog wel mijn eerste keer dat ik een paar ordentelijke hakken droeg. Waren best nette pumpjes met met een hakje van een barok hakje van een centimeter of zes, moest het hel centrum van amsterdam door en overal was de weg opengebroken en ik had niet helemaal door dat je niet nog effe snel door rood kan rennen op die dingen. maar mijn god wat was ik trots.
Levendula
Ja, het was onverwacht bezoek van mijn tante, neefje en nichtje. Mijn tante wist van mijn 'situatie' maar haar kinderen niet. Die stonden er een beetje van te kijken geloof ik, want ze hebben niks gezegd. Ik denk dat mijn tante het ze erna heeft uitgelegd
Ik snap hoe trots je je hebt gevoeld toen je voor het eerst met hakken naar buiten liep, alleen jammer dat de weg zo slecht was. De ervaring die je met je eerste jurk zult hebben kan alleen maar beter worden. Ik gun je het beste!
En ik hoef geen koffiedame, ik heb nooit een ouderwetse man willen zijn, maar gewoon een 'moderne man'. Eentje die meehelpt in het huishouden en zijn tranen af en toe durft te laten zien.