Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Ilse

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Ilse »

hoi aafke,

dat is toch heel goed nieuws dat je gewoon op je fietsje alles kan doen. :D
zo zie je maar dat al je inspanningen niet voor niets zijn geweest en het mag je ook wel een keer meezitten hoor.
Aafke schreef: Het lijkt mij ook wel leuk om je eens te ontmoeten maar dat geld wel voor meer mensen op dit forum,maar voor mij is dat dood eng om mensen in het echt te ontmoeten.Je hebt toch een bepaald beeld van mensen die je on-line ontmoet en als je ze in het echt ontmoet dan valt dat beeld altijd in duigen. :oops:
hier hoef je je toch niet door laten weerhouden, want van de meeste mensen die jij online kent heb toch al een redelijk beeld op kunnen bouwen hoe zij zijn en zij denken en als ik af ga op alle reacties die ik van jou heb gelezen, dan prik jij daar wel doorheen. ;)
doordat je hun in levende lijve ontmoet, zal je waarschijnlijk wel meer een totaalplaatje krijgen, maar de mens van binnen blijft toch hetzelfde.

ook veel forumleden gaan nog door een veranderingsproces of zitten daar al midden in en dan zal het uiterlijke beeld nogal drastisch veranderen in een vrij korte tijd.
ik weet ook zeker dat als je mij nu in het echie zou tegen komen, dan zou je dat zeker dat zeker niet geloven, want ik leef nu nog volledig in de papa-modus.
maar van binnen ben ik toch echt..............

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Ilse

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )Haga ziekenhuis Den

Bericht door Ilse »

Daniéla schreef:Hai

Ik wordt geopereerd door Susanne Krege van de Alexianer Klinik in Krefeld. Een fijne vrouw en wordt zeer positief beoordeeld door haar ex-patiënten.
Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen met/bij haar.

Info over Susanne Krege en haar werkwijze.
hoi daniéla,

ik heb ooit eens ergens gelezen(maar weet niet meer waar) dat als je door haar geopereerd werd, dat deze behandeling dan ook inclusief bvg kon zijn.
is dat nog steeds zo of hebben de verzekeringen hier ook al een stokje voor gestoken.

ik heb een keer een documentaire gezien waar ook zij een behoorlijk deel in beeld kwam en over haar werd gesproken en dat was echt heel positief
dus zeker geen verkeerde keuze,

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Venka

Bericht door Venka »

Mieke schreef:hoi aafke,

dat is toch heel goed nieuws dat je gewoon op je fietsje alles kan doen. :D
zo zie je maar dat al je inspanningen niet voor niets zijn geweest en het mag je ook wel een keer meezitten hoor.
Daar heb je gelijk in hoor,ik doe mijn transitie bij het p.i.g. en in vergelijking met het VU bieden zij geen totaal pakket aan en dat betekent dat je heel veel moet bellen,regelen en bij het VU heb je dat in mindere mate.Het vinden van een logopediste is een mooi voorbeeld,bij het VU hebben ze vaak wel een lijstje ( of iets in die zin) van hulpverleners in de regio maar bij het p.i.g. niet dus moest ik op zoek,eerst op internet snuffelen om vervolgens er een paar af te bellen en te vragen of ze ervaring hadden met transseksuelen want ik wilde wel een met ervaring.Voor hormoon begeleiding ging ik ervan uit dat ik hetzelfde zou krijgen,ik kon naar Den Haag,maar de afstand Enschede Den Haag is mij te groot en ik ben helemaal niet bekend daar.Dus met Alwin afgesproken om het eerst in Enschede te proberen want hij had een naam gekregen van Dr. Van Houten uit het Haga ziekenhuis dat er in Enschede een endo werkt die ervaring had met T,s maar mijn psych kreeg geen contact met deze endo en dus gingen we ervan uit dat het een nee zou worden en dat ik dan nog kon uitwijken naar Arnhem en Zwolle en ik zag het alweer voor me,weer regelen en regelen maar ik was dus verrast dat de assistente tegen mij zij dat Dr. Groote Veld in het m.s.t. inderdaad T,s begeleiden die niet naar het VU willen/gaan en omdat het m.s.t. een top klinisch ziekenhuis is doen wij ook hormoon begeleiding.Ik kan het nog steeds niet geloven hoor en ik geloof het pas als ik mijn 1e afspraak heb en dat de arts zeg,goed mevrouw B we gaan u begeleiden dan durf ik pas te zeggen dat het goed is.

Mieke schreef: hier hoef je je toch niet door laten weerhouden, want van de meeste mensen die jij online kent heb toch al een redelijk beeld op kunnen bouwen hoe zij zijn en zij denken en als ik af ga op alle reacties die ik van jou heb gelezen, dan prik jij daar wel doorheen. ;)
doordat je hun in levende lijve ontmoet, zal je waarschijnlijk wel meer een totaalplaatje krijgen, maar de mens van binnen blijft toch hetzelfde.

ook veel forumleden gaan nog door een veranderingsproces of zitten daar al midden in en dan zal het uiterlijke beeld nogal drastisch veranderen in een vrij korte tijd.
ik weet ook zeker dat als je mij nu in het echie zou tegen komen, dan zou je dat zeker dat zeker niet geloven, want ik leef nu nog volledig in de papa-modus.
maar van binnen ben ik toch echt..............

groetjes mieke
Weet je Mieke,bij mij gaat het niet alleen er om om nieuwe mensen te ontmoeten maar ook het beeld dat ik van iemand heb.Ik lees verhalen van jouw en je laat je Mieke noemen dus hoe meer ik lees van iemand hoe meer er een plaatje vormt in mijn hoofd van een mens en in jouw geval een vrouwelijk beeld maar nu lees ik dat je nog volledig in papa-mode leeft en stel dat wij zouden afspreken en ik geef jou een hand en ik stel mij voor,Aafke en jij zegt in eens Jan(of zo iets) dan valt mijn beeld in duigen.Niet dat er wat mis mee is met hoe je nu leeft maar het probleem ligt bij mij want ik heb hele grote moeite met hoe bepaalde mensen zich uiten en voor doen.Ik begeef mij nu wel op glad ijs,dus mocht ik iets verkeerds uit drukken mijn excuses want ik wil mensen niet kwetsen maar voor ieders beeld vorming hoe ik denk en dingen zie moet ik iets zeggen.

Ik was laatst bij mijn psych en er was een T voor mij en bij het weg gaan schrok ik van haar verschijning.Een totale foute jurk met dito pumps aan en een pruik op alsof die in de wasmachine was geweest en zij liep met reuze stappen het gebouw uit en nam met een zware bas stem afscheid en dat is een beeld die ik niet graag zie.Ik ben heel eerlijk maar ik schrik daar van en heb grote moeite om haar als vrouw te accepteren,ik doe het wel maar het kost mij moeite.

Zo zat ik laatst ook in de wachtruimte van het VU en daar was een T aan het bellen maar zij deed zo overdreven zoet als of ik in Barbie film was beland maar zij zat als een vent,kleedde zich als een vrouwelijke vent en haar houding was zo mannelijk maar haar doen zwaar overdreven vrouwelijk en bijna bij meisje meisje af en ze had nog net geen roze strikje in haar haar en ja dat vind ik walgelijk om te zien.

Niet elke T is zo en dat weet ik ook wel,ik zie ook wel eens T,s dat ik denk wauw wat een gave vrouw en wat leuk om haar te zien maar er zijn ook T,s die gewoon er tussen in zitten alleen die ben ik nog weinig tegen gekomen en zie ik vaak T,s in het extreme en die wil ik niet zien,sorry.

Ik weet dit zijn extreme uitingen van T zijn maar in mijn ogen zijn deze dames op zoek naar hun vrouwelijkheid maar schieten door in het extreme en ik heb daar grote moeite mee,ik wil niet in een discussie komen zoals een paar anderen hier wel vaak doen en dit topic moet ook geen spring plank worden voor beledigingen naar anderen toe.

Ik wil mijzelf niet op hemelen hoor maar voor mij is vrouw zijn een natuurlijk iets want ik ben altijd vrouw geweest alleen ontbrak mij het lichaam.Mijn manier van zitten,houding is altijd vrouwelijk geweest en dat heeft mij heel veel problemen opgeleverd in de mannen wereld.Mijn bouw is niet mannelijk maar meer vrouwelijk en de psych van het VU vroeg ook al aan mij bij mijn 1e bezoek of ik wel eens getest ben op inter seksualiteit.Nu ik ook echt als vrouw leef verandert mijn leven niet in eens,ik lees al jaren de viva en flair omdat de panorama( ik noem maar wat) mij niet interesseert.Mijn opleiding is niet mannelijk omdat niet in mij leeft en zo zijn er veel meer voorbeelden maar goed clichés maakt iemand niet een vrouw of man

Als ik het bovenstaande meeneem heb ik dus grote moeite met bepaalde transen en hun voorkomen maar ik wil hen niet beledigen want wie ben ik om daar wat van te zeggen want ook ik ben niet perfect en ik vind mijzelf soms ook veel te mannelijk en daar walg ik van en ik wil dat ook niet graag bij een andere trans zien. Dus dat is voor mij een reden om op dit moment geen fysiek contacten aan te gaan en of mensen te ontmoeten.Ik moet eerst genezen van mijn eigen walging voordat ik überhaupt contacten aan ga in de T wereld.

Nu weet iedereen waarom ik dus de T wereld zoveel mogelijk links laat liggen en ik hoop niet dat ik er mensen mee kwets maar nu is het wel duidelijk dat ik voorlopig geen contacten aan ga.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Aafke,

Weet je dat het andersom ook zo werkt...

Ik kom zelf nooit op T&T-bijeenkomsten of andere soortgelijke gelegenheden maar mij is verteld door een regelmatige bezoekster van die gelegenheden dat ik er ook beter niet heen kan gaan. Net zoals veel lesbische bio-vrouwen transvrouwen niet moeten (dat klopt, heb ik ook meegemaakt) speelt er bij transgenders onderling ook een acceptatieprobleem. Niet alleen op de digitale snelweg dus maar ook 'in het veld'.
Mijn probleem zou zijn dat ik ten op zichtte van 'hun' niet genoeg zou lijden omdat ik nogal geboft zou hebben met mijn uiterlijk, postuur en stem. Afgunst dus, en geef ze eens ongelijk, dat gaat niet, ze hebben gewoon gelijk. Maar wat betekent dat voor mij, voel ik me nog wel op mijn gemak als ik positief opval? Nee dus...

ik houd al sowieso niet van dergelijke bijeenkomsten en eerlijk is eerlijk, ik zou me er ook niet thuis voelen. Niet omdat ik me beter, mooier of wat dan ook dan anderen zou vinden maar omdat ik niet de hele tijd op mijn tenen wil lopen, uit moet kijken wat ik zeg zodat ik niemand beledig. Ik ben altijd eerlijk maar soms kan je dat beter niet zijn en dat is lastig en zenuwslopend.
stel dat wij zouden afspreken en ik geef jou een hand en ik stel mij voor, Aafke en jij zegt in eens Jan(of zo iets) dan valt mijn beeld in duigen.
Hier moest ik om lachen, sorry... :oops:

Hai Mieke,

Borstvergroting kan tegelijk met de 2e ingreep gedaan worden maar wordt niet (meer) vergoed(t).
Als iemand interesse heeft, het kost bij haar 4000,- Euro.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:
stel dat wij zouden afspreken en ik geef jou een hand en ik stel mij voor, Aafke en jij zegt in eens Jan(of zo iets) dan valt mijn beeld in duigen.
Hier moest ik om lachen, sorry... :oops:

Liefs Daniéla
Nou het is niet lacherig bedoelt Daniéla maar wat ik er mee bedoel is dat ik hier Aafke ben en buiten dit forum ben ik ook Aafke.Ik ben overal Aafke en ik ben overal 1 en dezelfde persoonlijkheid.Ik weet dat op een forum als dit mensen in verschillende stadia zijn van transitie en ik weet ook dat Marietje hier in het echt Karel kan zijn en ik wil als ik met Marietje wat afspreek dat ik haar ook in het echt leer kennen en niet dat Karel er in eens aan komt zetten want daar kan ik niks mee.

Ik begrijp wat je bedoelt met afgunst,als trans moet je pijn hebben,je moet dit en dat hebben mee gemaakt anders ben je niet trans genoeg. *news flash* voor de wereld,ik voel mij geen trans maar ik ben een vrouw en nee ik heb al die ellende niet mee gemaakt en ik ben daar ook blij om,sorry.

Ik weet dat het andersom ook zo werkt en ik merk dat ook wel eens hier op het forum dat mensen hun ellende als leidraad nemen voor hun trans zijn,met dat soort mensen kan ik niks en met die verhalen ook niet.Voor mij is dat ook een reden dat ik niet naar bijeenkomsten ga.Ik kan persoonlijk niks met mensen die in het weekend Marietje zijn en door de weeks Karel,ik wil mensen om mij heen die zich zelf zijn en ook zich zelf durven zijn en zich daar niet voor schamen.Ik heb ook de kracht gevonden om mijzelf te durven zijn en ook ik heb de rekening betaalt,niemand ontkomt daar aan en die rekening kan verschrikkelijk duur zijn.Ik weet ook dat mensen wellicht ook met afgunst naar mij kijken,ik heb mijn eigen haar nog,ik heb maatje 40 van voeten en ik heb normale handen etc etc etc maar ik kan daar niks aan doen,zo ben ik geboren.Iemand die 1.90 meter is en kaal is kan er ook niks aan doen,dat krijg je mee maar dat maakt iemand niet minder maar ook ik met mijn figuur maakt mij ook niet minder.De prijs die veel MtF nu betalen die heb ik in mijn jeugd al betaalt.Nu leef ik van de rente uit mijn jeugd en eerlijk,ik ben er ook blij om dat ik het niet nog een keer hoeft te betalen.Ik ben ook altijd eerlijk,ik zal bijvoorbeeld nooit in het foto topic zeggen goh wat een mooie vrouw terwijl in werkelijkheid zij er mannelijk uit ziet en daarom reageer ik daar bijna nooit.Heel enkel reageer ik omdat een foto of persoon mij aanspreekt of bij mij wat los maakt.Maar zoals in het echte leven,eerlijkheid word niet gewaardeerd maar valse hoop wel en dat hoeft voor mij niet.
Anon20180501

Ik ga er morgen op in Aafke, ik sta op het punt om naar het centrum te gaan.

Ik wil de oude naam niet eens weten van anderen en de mijne mag ook niemand weten...

Liefs Daniéla (in het dagelijks leven... Daniéla :) )
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Lieve Daniela en Aafke,

Ik geniet van jullie conversatie... Is het zo dat transsexuelen onder elkaar zo'n afgunst hebben?
Ik ben ook al mijn hele leven vrouw, maar zat wel in een jongens lichaam, of zoals mijn huisarts zei, je mag dan wel een penis hebben, maar je hebt wel een vrouwelijke bouw, loop en look. Hoewel ik ook mijn eigen haren nog heb, is het wel wat dunner maar ik ben de enige die het ziet..., maar ik heb het geluk dat ik wat centjes achter de hand heb dus binnenkort naar de USA voor haar versterking, zonder stuk uit je hoofd te laten snijden...

Ik zat te denken om in ons bedrijf wat Transen aan te nemen, want die hebben het al zo moeilijk om werk te vinden. Maar na het lezen hiervan... laat me dat plan maar niet doen.
Ik heb al heel vaak de term passabel voorbij zien komen, en kon me er niets bij voorstellen, totdat ik bij de bijeenkomst van het VU was geweest... daar zag ik hele mooie meiden en jongens, ook vele mooie meiden die zich unisex hadden gekleed (zoals ik) maar sommigen hebben me toch een smaak... tjee. En dan dat haar, niet gewassen, net als een zwerver op het hoofd plakkend..., Yup ik schaamde mij een beetje, want mijn lange blonde lokken passen niet helemaal bij mijn donkere ogen en wenkbrauwen, maar toch werd ik aangezien als meisje die wellicht een FTM zou zijn...
Dat is de dag geweest dat ik mezelf heb leren accepteren. Toch had ik zeker niet het gevoel dat er afgunst was... maar ja, dom blondje zal ik dan maar zeggen...
Toch zijn jullie 2 wel enkele van de transen waarbij ik het beeld heb dat ik in jullie categorie val... maar wellicht heb ik dat helemaal verkeerd...
Ok ja, ik snap best dat mensen in 2 gedaantes leven, het is in mijn optiek wel erg psychisch belastend om als vrouw zijnde je steeds weer als man te moeten gedragen...
Anderzijds zou ik wel graag contact hebben met transen, puur om een vrienden kring op te bouwen met gelijk gestemden en mensen die wel echt begrijpen wat je voelt.
want ik heb wel vriendinnen, maar ik zou ook wel trans-vriendinnen willen hebben.

Waarom ik op het forum thegirlinme heet... weet ik niet... was mijn gevoel op dat moment, mocht ik je in het echt tegenkomen, dan mag je me gewoon Melany noemen hoor, X
“good enough”
Joyce

Bericht door Joyce »

hoi Aafke

Ik kan voor 100% meegaan in jouw beleving. Ik zou het het hier en daar nog zelfs kunnen aanvullen.
Maar toch, houdt er rekening mee dat als iemand aan de hormonen zit dat hij / zij een tweede pubertijd mee maakt.
Dit kan dan resulteren in een extreem of overdreven gedrag (kleden, spreken, bewegen etc.)
In zo'n situatie moet ik dan mijn mening vaak iets bijstellen.

Zo ook als iemand zich in het dagelijks leven zich een keer gedraagt als van het oude geslacht.
Helaas moet ik dit ook; zo'n 6x per jaar. Ik ben zelfstandig en moet nog vier jaar werken en werk met bouw gerelateerde ondernemingen.
Ik kan je voor die laatste vier jaar niet riskeren mijn werk kwijt te raken want als ondernemer heb je nergens recht op in dit land en
zou dan naast mijn baan ook mijn huis etc kwijt raken.
Ik beschouw het dan ook dat ik 6x per jaar incognito ben. Hiermee wil ik aantonen dat er soms zwaarwichtige redenen zijn voor een bepaalde uiting.

Gelukkig merk ik wel een grotere acceptatie in de bouw want mijn lange (eigen) blonde lokken en dito oorbellen worden volledig geaccepteerd.

Kortom wees voorzichtig met beoordelen er kunnen achtergronden zijn

liefs joyce
Anon20180501

Hai allemaal,

Ik zit nog maar een kleine 3 jaar op Internet en was aanvankelijk alleen actief op een politiek forum. Ik heb me daar aangemeld onder mijn echte naam. Voornaam (toen nog Daniella) + achternaam. Ik was niet bekend met de fenomenen avatar en nickname en naïef als ik was verbaasde het me dat de meesten reaguurders een pseudoniem gebruikten. Nu snap ik dat wel want het gaat er soms knetterhard aan toe en dan heb je toch liever niet dat je te achterhalen bent door mensen die hun woede niet meer kunnen beheersen en deze via andere mediakanalen of zelfs lijfelijk op je willen afreageren. Later besefte ik pas dat ook mijn naam tot op de dag van vandaag eigenlijk een nickname is waar niemand iets mee kan. :-) Dat op dit forum aliassen gebruikt worden kan ik in sommige gevallen heel goed begrijpen. Van iemand die nog in de verkenningsfase zit en/of de coming-out nog niet achter de rug heeft bijvoorbeeld. Degenen die eigenlijk geen reden hebben om hun identiteit verborgen te houden maar dat toch doen zijn dat denk ik gewoon geworden door het jarenlang gebruik maken van Inet of zo...? Of gewoon voor de gein... :)
Ik stoor me er niet aan maar wat ik wel storend vind is dat bepaalde nickfiguren die een (tijdelijk) ban aan hun broek hebben doodleuk onder een andere valse naam weer van zich laten horen. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat als het voor de mods duidelijk is dat Ansje dezelfde is als Liesje dat dat even gemeld wordt. ;) Dan weet je tenminste wie je voor je hebt en daar draait het allemaal om, ik heb een beeld gevormd van iemand vanachter mijn toetsenbord maar ik weet dat dat behoorlijk vertekend kan zijn. Wanneer ik hier aan het discussiëren ben met iemand voelt dat vertrouwd aan. Ik weet ongeveer hoe iemand in elkaar steekt en daar pas ik me op aan. Dit vertrouwde beeld kan in het echie in duigen vallen en dan zou ik me geen houding meer weten aan te nemen, eerlijk waar niet... :oops:

Ik zou het niet kunnen, respect voor degenen die nog niet permanent in het gewenst geslacht kunnen leven vanwege de familie, het werk, de sportvereniging... enz. Mogelijk is het omdat ik wel in de gelegenheid ben om permanent als vrouw te leven dat ik het moeilijk vind om als vrouw tegen vrouw (of man natuurlijk) te praten tegen een vrouw die er van top tot teen uitziet als een man. Heel stom wat ik nu zeg maar ik draag zelf zelfs geen broeken omdat ik dat nog te veel associëer met mannelijkheid. Ik denk dat we ons allemaal wel ergens bij indelen zonder er meteen een vastomlijnd hokje van te maken. Zo is de een inderdaad veel verder in het traject dan de ander maar karakters en interesses kunnen ook veel verschillen. Eigenlijk zoals het ook gaat in de 'echte-mensen wereld'. :-)

Ik ga straks verder...

Liefs Daniéla
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dit draadje gaat nogal off-topic. Eén ding wil ik kort stellen na bovenstaande bijdrage.
Als iemand onder een andere nick weer actief wil deelnemen aan het forum is dat een fluitje van een cent, ongeacht de tegenmaatregelen die je neemt. Ze vallen gewoonlijk echter snel door de mand. Een discussie daarover kan, maar dan graag in een nieuw draadje.

:) Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)