mezelf zijn op mijn werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anouk

Re: mezelf zijn op mijn werk

Bericht door Anouk »

FullMoonSynch schreef:Inderdaad, gewoon het beroep uitoefenen wat je leuk vind ongeacht in welk genderplaatje dat zou vallen. Dat ouderwetse idee van mannen- en vrouwen beroepen moest sowieso maar is de wereld uit, en dat is gelukkig ook gaande.
ja precies, ik had niet verwacht zulke ouderwetse ideeen hier tegen te komen. En daarbij zijn er veel transgenders die 'vroeger' juist een beroep kozen om de schijn op te houden, waaronder ik.
Nothing changes as everything changes
Anouk

Bericht door Anouk »

Afgelopen maandag was het dan "de dag". Maandagochtend heb ik gebak laten bezorgen en om 07:00 een mail verzonden, welke ik eerder had geschreven, met daarin de mededeling dat het gebak ter ere van mijn wijziging bij de burgerlijke stand was. Zelf hoefde ik pas in de middag te beginnen en dit gaf iedereen de tijd de info even op zich in te laten werken. En ik wordt nogal schuw als ik in het middelpunt van de belangstelling sta, dus kon die situatie vermijden.
Met knikkende knieën liep ik maandagmiddag dan ook de trap op naar de kantine. Daar aangekomen wachtten een aantal collega's die gelijk met uitgestoken hand op me af kwamen. Waar ik op hoopte is uitgekomen: er is super positief op gereageerd! Sinds maandag heeft iedereen me met mijn nieuwe naam aangesproken en verbeteren ze elkaar als er per ongeluk een 'hij' of 'hem' voorbijkomt.
Dit voelt echt als een last die van mijn schouders is en iedereen die nog twijfelt om dezelfde stap te zetten en enigszins het idee heeft dat men er mee om kan gaan wil ik zeggen : go for it!!

Bedankt allemaal voor de tips n.a.v. dit topic !!!
Nothing changes as everything changes
Claire

Bericht door Claire »

Goed nieuws Anouk! Gefeliciteerd!!
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Beardelady

Bericht door Beardelady »

Anouk... Yessss! Gefeliciteerd :)
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

:dance:
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Anouk schreef:
FullMoonSynch schreef:Inderdaad, gewoon het beroep uitoefenen wat je leuk vind ongeacht in welk genderplaatje dat zou vallen. Dat ouderwetse idee van mannen- en vrouwen beroepen moest sowieso maar is de wereld uit, en dat is gelukkig ook gaande.
ja precies, ik had niet verwacht zulke ouderwetse ideeen hier tegen te komen. En daarbij zijn er veel transgenders die 'vroeger' juist een beroep kozen om de schijn op te houden, waaronder ik.
Hier nog eentje :cry:
Ondanks dat mijn werk enorm leuk en divers is, kan ik "the switch" hier niet maken.
Teveel macho's op de werkvloer en acceptatie 0.
Ik zal het best gaan missen (mooiste afdeling binnen de overheid) maar er wordt al gekeken waar ik mijn kwaliteiten elders goed kan benutten en WEL de stap kan maken.
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat: