Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Anon20180501

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Anon20180501 »

Ja juf... :)

Ik ga straks verder met mijn reactie maar nick komt daar niet meer in voor.

Edit; Volgens mij valt er over het onderwerp van het topic weinig meer te praten... :?
Anon20180501

Hai Melany, (mooie naam…)

Afgunst en jaloezie komen in alle gelederen voor maar ik heb het idee meer daar waar er weinig onderlinge verschillen zijn maar die er zijn voorbestemd zijn. Een beetje wat Aafke ook zegt. Het is alleen zo dat het vaak bij denken blijft of gedeeld wordt in eigen kring. Niet vaak zal men het recht in het gezicht vertellen en dat is maar goed ook… 
Een zeer te waarderen idee maar ik heb geen flauw idee of het slim is of niet om een aantal transgenders aan te nemen. Misschien is het beter om transgenders met verschillende achtergronden aan te nemen??

Ook ik voldeed aan de gewoonte van veel beginnende transgenders om kleding en gelegenheid niet goed op elkaar af te stemmen. De kleding op zich paste wel bij mij maar was soms ongepast. Qua stijl ben ik in de 11 jaar dat ik me nu ook als vrouw presenteer niet veel veranderd, ik kleed me tegenwoordig wel iets minder gewaagd.
Niet alleen transgenders maar in het algemeen zie ik soms mensen die wat mij betreft beter hun kleding hadden laten uitkiezen door een ander. Soms zeg ik er wel iets van en alleen dan wanneer mij om mijn mening gevraagd is maar ik ga me echt niet schamen voor hoe anderen gekleed gaan als ik er toch niet naast hoef te lopen alsof we bij elkaar horen. Erg hè... :oops:

Ik besef dat we op het randje bezig zijn maar wat ik al zei, mensen die veel met elkaar gemeen hebben zoeken elkaar eerder op. In het leven ben ik in veel verschillende (soms extreme) situaties beland, ik heb in de goot gelegen, gedineerd in sterrenrestaurants en een huisje, boompje, beestje leven geleid. Ik heb opgetrokken met zware criminelen zonder zelf crimineel te worden en 4 jaar een relatie gehad met een man uit een regentenfamilie zonder zelf autoritair te worden maar het liefst heb ik toch te maken met gewone doorsnee mensen, dat ben ik zelf namelijk ook.
Maar ook een transseksuele vrouw, en alhoewel ik niet van samenklonteren hou heb ik wel eens afgesproken met lotgenoten en zou dat graag zo nu en dan ook een keer willen doen met iemand waarmee ik net iets meer denk te delen dan alleen het T-zijn.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

(ik noem je voor het gemak maar) Melany,

Melany vind ik een hele leuke naam,veel beter dan thegirlinme.

Ik denk dat onder alle lagen van de bevolking veel afgunst heerst hoor.Een eigenschap van mensen,velen gunnen elkaar het licht niet in de ogen en dat is niet alleen onder transen zo hoor.De kunst is om elkaar te accepteren zoals iemand is.Er is letterlijk tegen mij gezegd door een mede trans,jij heb nooit een zelfmoord poging ondernomen en jij had het niet zwaar genoeg dus was ik niet trans genoeg en kon ik best verder leven als man. Psychische problemen is voor mij geen maat voor mijn GD en dat soort mensen die hoef ik niet in mijn leven.In gesprek met anderen of je hoort/leest verhalen merk ik wel vaak dat als je geen problemen genoeg hebt dat je er dan niet bij hoort.Nou sorry hoor ik wil er helemaal niet bij horen.

Waarom zou je geen transen aan nemen,wij zijn gewoon mensen hoor en wij kunnen net zo goed werken als een ieder.Onze achtergrond die maakt ons wel vaak net iets anders dan andere mensen maar dat maakt ons "transen" ook bijzonder.Sorry dat ik het zeg Melany,
Ik zat te denken om in ons bedrijf wat Transen aan te nemen, want die hebben het al zo moeilijk om werk te vinden. Maar na het lezen hiervan... laat me dat plan maar niet doen.
maar ik mag er toch vanuit gaan dat jij in transitie bent dan wel wil en dan vind ik dit heel vreemd klinken uit jouw mond alsof jij jezelf in je gezicht slaat.

Ach gelijk gestemden wat is dat,ik kan mij ook niet altijd vinden in woorden van een ander hoor ook al ben ik het soms wel eens.Ik denk dat anderen dat ook wel met mij hebben.Maar wat ik belangrijk vind is dat ik eerlijk ben en ik ga nooit iemand zoete broodjes voor houden want dat doe ik ook niet bij mijzelf hoor.Ik vind wel dat ik soms vaak hard uit de hoek kan komen hoor of dat ik iets verkeerd breng omdat ik ook wel eens een k*t dag heb..Maar er is mij niets menselijks vreemd hoor,zoals dat voor iedereen eigenlijk geld.

@Joyce
Dat ik met velen geen contact wil heeft niks met de ander te maken maar met mijzelf,ik vind het vervelend als ik mensen ontmoet met vele gezichten.Nadeel van transgenders is dat velen zich in de diverse stadia bevinden van een transitie terwijl ik leef als helemaal mijzelf en als je iemand hier leert kennen als Marie wil ik bij een ontmoeting gewoon geen Karel tegen komen.Daarom ben ik heel voorzichtig met mensen die ik ontmoet en is ook geen belediging naar hen hoor maar een bewuste keuze van mijn kant.Iedereen heeft een achtergrond en die achtergrond maakt iemand tot wat hij of zij is en ik zou ook nooit iemand beledigen omwille van zijn/haar achtergrond.
Anon20180501

Hai Aafke,

Ik denk dat je Melany verkeerd begrepen hebt wat het aannemen van T's betreft.

Ze had er niet bij stilgestaan dat ook T's net als alle anderen elkaar de tent uit kunnen vechten. (en dan vooral de vrouwen heb ik het idee... :) )
Het maakt wat dit betreft dus niet echt uit wie je aanneemt al ik denk dat een gevarieerd gezelschap de minste problemen zal geven.

Er is natuurlijk een groot verschil tussen erbij horen op een forum en erbij horen in je dagelijks leven. Dat laatste zal ik ook nooit doen maar zoals ik al zei wil ik gerust een aantal keren mensen irl ontmoeten om ze beter te leren kennen. Je hebt aangegeven te zijner tijd open te staan voor persoonlijke ontmoetingen dus ik weet dat je het niet zo stellig bedoelt als het lijkt.
Het heeft bij jou inderdaad even geduurd voordat ik een beetje door had met wie ik van doen heb. Een beetje want zeker kan je er inderdaad nooit van zijn op deze manier. Ik had wel al door dat achter die soms botte houding en mening van jou een onschuldig, eerlijk en oprecht mens schuil gaat die haar eigen leven leidt los van alle ongeschreven wetmatige onzin. Daar hou ik wel van... ;)

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Daniéla schreef:Hai Aafke,

Ik denk dat je Melany verkeerd begrepen hebt wat het aannemen van T's betreft.

Ze had er niet bij stilgestaan dat ook T's net als alle anderen elkaar de tent uit kunnen vechten. (en dan vooral de vrouwen heb ik het idee... :) )
Het maakt wat dit betreft dus niet echt uit wie je aanneemt al ik denk dat een gevarieerd gezelschap de minste problemen zal geven.
Oke dat zou kunnen,maar dat hoor ik dat wel van haar :oops: maar je zegt het goed,dat trans vrouwen met elkaar de tent uit kunnen vechten want bij trans mannen hoor ik nooit een kwaad woord.Zal dat met testo,het mannelijke of de geldingsdrang te maken hebben,ik heb daar vaak over na zitten denken waarom dat zo is maar ik begrijp dat niet.
Daniéla schreef: Het heeft bij jou inderdaad even geduurd voordat ik een beetje door had met wie ik van doen heb. Een beetje want zeker kan je er inderdaad nooit van zijn op deze manier. Ik had wel al door dat achter die soms botte houding en mening van jou een onschuldig, eerlijk en oprecht mens schuil gaat die haar eigen leven leidt los van alle ongeschreven wetmatige onzin. Daar hou ik wel van... ;)

Liefs Daniéla
Ik ben wie ik ben hoor,ik ben hier niet anders dan in het dagelijks leven maar ik kan soms wel wat genuanceerde reageren hier.Ik vind het moeilijk om mij te uiten in geschreven tekst,ik kan mij veel beter uiten als ik iemand in de ogen kan kijken want dan is er meer interactie tussen mensen.Als je iets schrijft dan is dat iets wat staat en iedereen geeft zijn/haar interpretatie aan een tekst terwijl de schrijver het wellicht het heel anders bedoelde en als je face to face spreekt dan zie je elkaars emotie en reactie en dat is voor mij veel makkelijker.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Hoi aafke,

bij deze hoor je het dan van mij ;)

dadelijk even mijn stukje typen,,, nu ff douchen na een heerlijk dagje in de zon....
tot zo X
“good enough”
Anon20180501

Voor ze zich afgedroogd heeft... :)

Soms begripvol, meelevend, bot, kort door de bocht, verdrietig, vrolijk, grappig en soms genuanceerd... zolang dit varieert ben je net een echt mens. ;)

Ik heb het vaak op de chat gezegd en misschien per ongeluk ook een keer hier maar ook ik kijk mensen graag in de ogen wanneer ik met ze praat. Door deze combinatie van 'beeld en geluid' krijg ik een beter beeld van iemand, een realistischer beeld.
Ik zei al dat ik dacht dat wij elkaar recht in de ogen kunnen kijken en dat had niet alleen met onze afmetingen te maken. Iets met herkenning en hart, vol en wens. :?

Liefs Daniéla

O, woorden zeggen inderdaad niet alles maar er is niets mis met je schrijfsels hoor... ze zijn duidelijk genoeg. :)
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi aafke,

gisteravond heb ik jou reactie gelezen en ik moest dat even op me in laten werken, want dat waren niet een paar regeltjes. ;)
toen ik het vanochtend nog een keer wilde lezen, zag ik dat er al meer reacties van anderen bij waren gekomen en door hun werden toch ook wel interessante punten besproken.

tijdens het mooie weer vandaag heb ik er best wel over na kunnen denken wat je nu eigenlijk probeerde uit te leggen.
allereerst begrijp ik wel wat je probeert uit te leggen en dat je daar moeite mee hebt kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar bij mij is dat toch iets minder extreem denk ik als bij jou.
Aafke schreef:Ik begeef mij nu wel op glad ijs,dus mocht ik iets verkeerds uit drukken mijn excuses want ik wil mensen niet kwetsen maar voor ieders beeld vorming hoe ik denk en dingen zie moet ik iets zeggen.
deze eventuele excuses zijn helemaal niet nodig, maar toch goed van je dat je er toch over nadenkt.
persoonlijk vind ik juist de eerlijkheid die ik lees in de reacties van jou juist goed en soms ga je wat kort door de bocht, maar het is wel eerlijk, helemaal niet mee stoppen hoor.

wat je verteld over jou ervaringen met ontmoetingen van andere t-mensen kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
toen ik begon met het zoeken naar hulp voor mijn GD-probleem ben ik ook eens bij zo'n vrouwenbijeenkomst geweest.
er werd mij verteld dat het misschien juist goed voor mij zou zijn om daar eens te gaan kijken.

aan de ene kant vond ik het ook heel confronterend, omdat ik mensen zag, waarvoor het heel moeilijk was om vrouwelijk over te komen, maar direct besefte ik ook dat deze mensen hoogstwaarschijnlijk met dezelfde gevoelens worstelen als ik.
toch vond ik het best moeilijk op dat moment, maar persoonlijk heb ik nooit het gevoel gehad dat ik wat moest vinden hoe deze mensen er op dat moment uitzagen, eerder een soort van gevoel van iedereen is zo als hij is.
aan de andere kant zag ik ook mensen die toch best wel vrouwelijk overkwamen en bij sommigen twijfelde ik in eerste instantie best wel.
het mooie van hun vond ik wel dat zij de stappen al hadden gezet en op mij overkwamen dat ze nu echt zichzelf konden zijn en waren en daardoor ook echt goed in hun vel zaten en voor mijn gevoel straalde dat ook best wel van ze af.
het gevoel wat ik aan die bijeenkomst heb overgehouden is toch wel dat dat je allereerst echt jezelf moet kunnen zijn, anders zal je hoogstwaarschijnlijk constant tegen problemen aan blijven lopen in het leven en voor mijn gevoel kun je dat ook niet volhouden.

voordat ik naar deze bijeenkomst ging werd me ook verteld dat ik daar ook gewoon in mijn huidige verschijning(papa-modus) naar toe kon gaan en dat dat geen enkel probleem zou zijn voor de andere aanwezigen.
toen ik daar kwam werd ik ook goed ontvangen hoor, maar toch merkte ik dat mijn aanwezigheid in papa-modus door sommigen niet op prijs werd gesteld. dat zal niet bij alle aanwezigen zo zijn geweest, maar een paar kan voor mij al voldoende zijn.
het trekt mij op dit moment ook niet meer om op korte termijn nog een keer naar zo'n bijeenkomst te gaan, dan zou ik denk ik ook eerder eens een bezoekje brengen bij Eva in de kroeg te Amersfoort.

het stukje wat jij schreef op jou blog Uit de kast komen…en partners! begreep ik ook volkomen en ik vind het ook lastig te begrijpen dat gevoelens voor of van personen zo drastisch kunnen veranderen.
zelf heb ik dat helaas ook meegemaakt nadat ik hulp ben gaan zoeken voor mijn GD-probleem met mijn partner, maar ik kan daar ook niets aan veranderen, ieder is zoals ze zijn en ik zit op dat vlak toch iets anders in elkaar. ik leg me daar ook maar bij neer, maar het echt begrijpen doe ik niet.
maar even terugkomend op dat stukje van jou, dan heb ik echt wel de indruk dat jij iemand bent die iets verder kijkt dan bijvoorbeeld alleen maar het uiterlijke of het innerlijk of beiden op een bepaald moment in iemands leven.
dus ondanks dat je zelf zegt dat dit probleem ook bij jou ligt en dat je eerst moet genezen, ben je misschien al wel verder dan je denkt.

voor jou hoop ik echt dat je ooit zover komt dat je dat gevoel van walging van je af kan zetten, maar dat zal ook tijd nodig hebben en misschien een soort van acceptatie of zoiets.
je bent nu druk bezig om je leven te gaan leven op de voor jou noodzakelijke manier en het zou toch jammer zijn dat deze gevoelens zo overheersen, dat ze jou beletten van het eventueel ontmoeten van personen die je misschien graag mag of leuk vind.

wat daniéla verteld over het internet en hoe het kan gaan op de forums, is iets waar ik eigenlijk nog niet eens goed over nagedacht heb.
ook de gedachte dat anderen zich voor kunnen doen als iemand anders op dit forum was bij mij nog niet opgekomen en daar ben ik denk ik te naïef voor, nog wel.
zoals je in mijn introductie kan lezen was het voor mij al een hele grote stap om me aan te melden op dit forum(maar achteraf nog geen seconde spijt van gehad), maar ik heb nooit eerder deelgenomen aan een forum of dergelijke en facebook bijvoorbeeld heb ik ook nog niet :oops:
omdat ik toen nog geen naam wist heb ik me eerst in laten schrijven als weet-nog-niet en omdat ik me later ook aanmeldde bij het andere t-forum en het daar niet toegestaan was met weet-nog-niet, heb ik daar de naam Mieke gekozen.
vervolgens heb ik wel direct aan Eva gevraagd om mijn naam op dit forum ook aan te passen naar Mieke, omdat ik het wel belangrijk vind dat jullie weten met wie jullie te maken hebben, als jullie ook lid zijn van beide forums.
in veel reacties die ik op dit forum lees, heb ik toch echt niet de indruk dat sommigen zich anders voordoen en ik hoop maar dat ik dat goed heb, maar ook hier ben ik misschien wel te groen en naïef :oops:
de onderwerpen die hier toch worden besproken kun je toch niet verzinnen en als iemand dat wel probeert, valt die toch vrij snel door de mand lijkt me.

de voornaamste reden dat ik nu nog steeds volledig in papa-modus leef, zijn toch wel mijn jonge kinderen en op dit moment ben ik druk op zoek naar een soort van professionele hulp of begeleiding voor mijn kinderen.
ondanks dat ik nu al wat diagnostische gesprekken heb gehad bij het VU en ik het mijn kinderen ook wil vertellen en dat moment ook steeds dichter bijkomt, probeer ik uit vinden voor hun of die begeleiding of zorg ook door iemand wordt geboden, zodat ze daar ook wat mee kunnen op het moment dat ik het vertel.
helaas heb ik dit nog niet kunnen vinden en tot dan wacht ik nog met het vertellen.(die extra 2 of 3 maanden kunnen er ook nog wel bij)
ik heb al wel wat instanties benaderd onder andere Tranvisie Zorg, (H)-erkenning, trangendernederland en mijn huidige genderpsychologe, maar helaas nog niets specifiek voor jonge kinderen.
wel hebben we al wat tips gekregen en iemand van Transvisie Zorg zou nog contact met ons opnemen. hoe dit afloopt zal ik wel vermelden in mijn topic geen keuze, maar wel kinderen en hoe........

dus tot dan leef ik in ieder geval nog in papa-modus, maar elk woord van wat ik schrijf is welgemeend hoor en daar hoef je niet aan te twijfelen.
mocht ik je toevallig wel tegenkomen bijvoorbeeld bij de VU (en ik denk dat ik jou wel herken hoor), dan zal ik me wel even op de vlakte houden, maar van binnen glimlach ik wel ;)

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Ilse

Bericht door Ilse »

thegirlinme schreef: Ik zat te denken om in ons bedrijf wat Transen aan te nemen, want die hebben het al zo moeilijk om werk te vinden. Maar na het lezen hiervan... laat me dat plan maar niet doen.
hoi melany,

als jij hier serieus de mogelijkheid voor zou hebben zou ik het heel gaaf vinden als je zoiets zou kunnen of willen doen.
al zou het ook maar 1 persoon zijn die je hier mee zou willen helpen, dan is dat toch al heel mooi. :D

ik weet niet in welke tak van sport jou bedrijf actief is, maar ik zou het zeker aanmoedigen.
(helaas woon ik nu nog te ver van je af?)

ben je al klaar met afdrogen?

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Anon20180501

FF voor de duidelijkheid, Mieke.

Ik bedoelde met die aliassen gebruiken niet dat sommige zich misschien anders zouden voordoen dan ze werkelijk zijn. ;)