Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Nate_0

Re: Afval topic!

Bericht door Nate_0 »

Naja, meer dan een klein handje pinda's heb je niet nodig per dag... de AH heeft hun nootjes ook nog wel eens in de aanbieding, trouwens, en de Xenos soms ook.
meerdere zakken met zaagsel
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Nate, dat is waarschijnlijk vocht als je veel zoute snacks ed gegeten hebt. Meestal valt het gewicht dat je in vet bent aangekomen wel mee.
heb ook mijn trainingsschema omgegooid en train nu dus andere spiergroepen (=spierpijn!!) maar goed, je moet af en toe andere dingen doen want je spieren raken gewend als je steeds dezelfde oefeningen doet.
En ook daar zul je vocht door vast houden. Bij een nieuw trainingschema belast je je spieren erg, vandaar de spierpijn. De spierpijn is eigenlijk het helen van de spieren (en de fase waarin je spieren groeien, als je traint. Vandaar dat mensen die spieren kweken ook hun rust moeten nemen om groei toe te laten!). Tijdens dit helen houden spieren vocht vast, dus weeg je zwaarder.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Ender schreef:3-4 euro voor een bakje/zakje nootjes vind ik wel duur.
Gerekend aan euro versus voedingswaarde is dat niet duur. Er is een verschil tussen "een hoge prijs" en "duur". Dat realiseren veel mensen zich niet. Iets is pas duur als je geen waar voor je geld krijgt. In die zin is een zak drop veel duurder dan een zak noten, ook al kost die drop veel minder.

Tip: in de herfst kan je in parken en bossen gratis aan noten (wal- en hazel) en kastanjes komen. Mensen die een notenboom in de tuin hebben weten met de oogst vaak geen blijf. En je kan ze heel lang bewaren....
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Mr.X schreef: Dit is een classiek voorbeeld. Als ik 'cinnamon weight loss' google, dan heb ik zo'n beetje 9.4 million hits, en de eerste paar schreeuwen dat je wel (extra) gewicht kan verliezen als je dieet en cinnamon eet. Als ik als trainer dit zou googlen, dan zou ik ook denken, fuck yeah. Aanbevelen! Maar scholar.google (de wetenschappelijke site van google) laat een heel ander plaatje zien. Cinnamon is wel onderzocht, maar niet veel. Wat ik kan vinden is studie in ratten, en een paar in mensen (met een hele lage onderzoeksgroep, dus tjah, weinig zeggend). Over gewicht verlies is helemaal weinig te vinden. Wat ik zie is dat cinnamon misschien insulin resitance kan verlagen, maar that's it. Ik zou dat onderzoek van hem wel willen zien. Misschien heb ik het gemist omdat ik maar even gezocht heb.
Dit is het onderzoek:
http://ergogenics.org/suppletie-met-kan ... massa.html
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

'Dat was waarschijnlijk vooral spiermassa'

Gaat ook al om een kleine groep patiënten bij wie de insuline spiegel al uit balans is en (dit is een aanname) wss bij een bepaald (suiker)rijk dieet gezien ze alleen maar die capsules wilden slikken en niet hun levensstijl aanpasten... leuk bedacht, maar helaas. Lijkt me nog steeds een broodje aap...
meerdere zakken met zaagsel
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Zonet toch de eerste keer zo'n HIIT ding gedaan.. beginner's versie maar ik vond hem toch al aardig pittig!
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Nice, Ender! En heel normaal dat het wat pittig is aan het begin, ook met de beginners versie. Je gebruikt zoveel verschillende spieren bij die oefeningen, en dan ook nog best wel intensief. Probeer het een aantal keren per week te doen, en dan zul je merken dat het steeds makkelijker gaat. Before you know it, you'll do the normal ones with ease!

Ik vind die HIIT echt een uitkomst. Vroeger liep ik alleen hard, en dan zat je met het weer en de winter (glad, regen etc). Deze videos kun je doen wanneer je wilt en binnenshuis.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ben zelfs een beetje misselijk nu haha :P

Ik ga proberen deze op zaterdag, maandag en woensdag te doen. En duurt maar 25 min dus moet te doen zijn.
Thx voor deze tip X!
JustMe

Bericht door JustMe »

:wship: Petje af hoor....zou dat niet volhouden denk ik..

....maar ik laat me ook weer niet tegenhouden door een beetje regen en ijs ...hup naar buiten en hollen ;)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ik ben ook begonnen met de beginnersvideo. Is echt typisch iets waarna ik een jaar geleden sowieso standaard een migraineaanval gehad zou hebben, Maar goed, dat had ik ook al na te hard lopen/wandelen :lol: Anyway, het leven is een stuk beter wanneer je gewoon kunt sporten!
Hung her from the branches of a mango tree