Naar aanleiding vna het bnn incident bij mc donalds:
Ik houd niet van negatieve berichtgeving, toch wil ik dit plaatsen, tis nl de realiteit, de rillingen liepen over mijn rug bij het zien van dit filmpje: warning: erg schokkend
http://www.worldstarhiphop.com/videos/v ... Lf4TpU4q5m" target="_blank
Reactie slachtoffer:
http://articles.baltimoresun.com/2011-0 ... nty-police" target="_blank
Joyy
kleedkamers en WCs
-
Fay
-
Anon20180501
Re: kleedkamers en WCs
Tjezus, hier schrik ik van. Ik ben tegen het gebruik van geweld maar hiervan word ik minder menslievend. Ik hoop voor de daders als ik hier ooit getuige van zal zijn dat ze heel hard kunnen rennen want ik maak ze bij wijze van spreken af als ik ze in handen krijg... Verschrikkelijk!
-
Fay
Dit was in usa, maar kan overal ter wereld gebeuren natuurlijk, enorm triest ook omdat er amper mensen ingrijpen, en dat alleen maar omdat ze de vrouwen wc gebruikte
Joyy
Joyy
-
Jake
Voor mij geld hetzelfde. Als ik dat filmpje kijk begint m'n bloed al te koken, terwijl ik normaal helemaal niet agressief ben.Daniela schreef:Tjezus, hier schrik ik van. Ik ben tegen het gebruik van geweld maar hiervan word ik minder menslievend. Ik hoop voor de daders als ik hier ooit getuige van zal zijn dat ze heel hard kunnen rennen want ik maak ze bij wijze van spreken af als ik ze in handen krijg... Verschrikkelijk!
-
Daniel
Wat een verschrikkelijk filmpje! Dit doe je niet, tegen niemand.
Ik wordt hier echt heel kwaad van!
Ik wordt hier echt heel kwaad van!
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
Holden
Ik snap ook niet waarom de meeste mensen daar dan ook niets deden om haar te helpen... Eentje pakt meteen z'n telefoon/camera erbij en de rest staat daar niks te doen. Alleen 1 medewerker en 1 andere proberen te helpen. Zinloos geweld wordt ik al heel erg kwaad om, maar nog erger (of iig minstens zo erg) is het als er mensen bij staan die dan niks doen...
-
Jake
Mensen zeggen vaak dat ze niet ingrijpen omdat je tegenwoordig zomaar aan het mes wordt geprikt. Maar kunnen ze er vrede mee hebben als dit voor hun neus is gebeurd en zij uit angst niet hebben ingegrepen? Ik zou me zo onzettend laf en schuldig voelen, dat ik toch liever dat risico neem.
-
Mellaney
Ik ga zelf altjd gewoon naar de dames wc en dat heeft gelukkig nog nooit tot lastige situaties geleid. Ik voel mij vrouw en zie er uit als een vrouw; volgens mij zou het juist meer opvallen als ik naar de 'gents' zou gaan. Het filmpje waar Joyy naar verwijst is echt schokkend en ook confronterend. Misschien is wat ik nu schrijf off-topic, maar het sluit aan bij de vorige reacties. Het filmpje zet mij namelijk aan tot nadenken over de mogelijkheid dat zoiets ons ook zou kunnen overkomen, maar ook over hoe ik zou reageren als ik zelf getuige zou zijn van zinsloos geweld en geweld tegen HLBT in het bijzonder. Ik heb daar onlangs een interessant stukje over gelezen op de website van schooltv (je bent immers nooit te oud om te leren). Dit stukje met de tittel 'De psychologie van de omstander' maakt duidelijk hoe het komt dat groepen mensen vaak blijven toekijken en niet handelen zoals ze dat alleen wel zouden doen. Je kunt er trouwens ook lezen hoe je mensen wel kunt proberen aan te zetten of mee te krijgen om samen iets te ondernemen in dergelijke situaties. Je kunt het stukje hier lezen http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/proj ... omstander/
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
-
Venka
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar een openbare dames toilet geweest,wel samen met een vriendin maar ik moest zo nodig plassen dat ik in 1 streep door liep naar de 1e de beste vrije toilet en helemaal niet heb opgelet of er iemand keek of niet.Keken ze wel,jammer dan ik ben een vrouw.
-
Anon20180501
Zo groot als ik ben, (eerder klein) ik heb in alle gevallen dat ik tegen een ongelijke strijd aanliep ingegrepen. Daarbij wel mijn eigen veiligheid uit het oog verloren. Dom natuurlijk maar op die momenten kan ik me niet beheersen uit zelfbehoud.
De oorzaak van die passieve houding van de omstanders lijkt me duidelijk angst te zijn. Wellicht veroorzaakt door ervaring met een soortgelijke situatie waarin men zelf het slachtoffer was of, en dat kom vaker voor, angst om zelf het slachtoffer te worden. Wat is er dan makkelijker dan opgaan in een toekijkende 'massa' om er zelf ongeschonden van af te komen...
Ik vraag me wel af waar de omstanders in het filmpje bang voor waren... van een paar 'ongewapende' vrouwen??? Was het groepsdynamiek of leedvermaak? ik vind ze medeplichtig, angst of niet.
De oorzaak van die passieve houding van de omstanders lijkt me duidelijk angst te zijn. Wellicht veroorzaakt door ervaring met een soortgelijke situatie waarin men zelf het slachtoffer was of, en dat kom vaker voor, angst om zelf het slachtoffer te worden. Wat is er dan makkelijker dan opgaan in een toekijkende 'massa' om er zelf ongeschonden van af te komen...
Ik vraag me wel af waar de omstanders in het filmpje bang voor waren... van een paar 'ongewapende' vrouwen??? Was het groepsdynamiek of leedvermaak? ik vind ze medeplichtig, angst of niet.