hoe hebben jullie het gedaan met naar de wc gaan, omkleden in sportclubs enzo toen jullie net van geslacht gewisseld waren of je gedroegen en door het lven gingen als man of vrouw?
lijkt me erg vervelend als je opeens naar de mannen wc of de vrouwen wc gaat terwijl je dat eerst nooit deed. en mensen die je kennen zouden dat ook raar vinden als je opeens in de andere kleedkamer gaat omkleden.
zouhet erg moeilijk en ongemakkelijk vinden als ik er voor kies om door het leven te gaan als jongen en dan opeens bij de mannen ga omkleden in de kleedkamer en naar een mannen wc ga :S
kleedkamers en WCs
-
Antonnie
-
Holden
Re: kleedkamers en WCs
Bij de sportschool ga ik nu nog naar de vrouwen kleedkamer (ik ga graag de sauna in dus dan moet het nu nog ff daar gebeuren). Pas als ik met de hormonen ben begonnen zal ik naar de mannen kleedkamer gaan (de sauna zal dan toch moeten wachten tot na de top-surgery). Denk niet dat ik me heel ongemakkelijk zal voelen om in een kleedkamer te staan waar mannen zich omkleden - we zijn allemaal van nature naakt en ik ben opgegroeid in een familie waar naakt-zijn niks is waar je je voor zou moeten schamen.
Ik ga meestal naar de mannen WC behalve weer bij de sportschool. Bij de uni, Pathe, cafe's etc ga ik alleen maar naar de mannen WC. Was in het eerst nog ff wennen omdat ik rare blikken verwachtte, maar ik heb daar tot dusver niet veel van gemerkt. Het was wel een grote stap voor me, maar je moet toch naar de WC - dan maar daar waar jij je meer thuis voelt.
Iedereen doet het anders. Alle processen die je hier leest zijn anders en iedereen doet alles in zijn/haar tempo. Er is geen goed of fout met dit soort dingen. Je moet alleen doen waar jij je goed bij voelt.
Ik ga meestal naar de mannen WC behalve weer bij de sportschool. Bij de uni, Pathe, cafe's etc ga ik alleen maar naar de mannen WC. Was in het eerst nog ff wennen omdat ik rare blikken verwachtte, maar ik heb daar tot dusver niet veel van gemerkt. Het was wel een grote stap voor me, maar je moet toch naar de WC - dan maar daar waar jij je meer thuis voelt.
Iedereen doet het anders. Alle processen die je hier leest zijn anders en iedereen doet alles in zijn/haar tempo. Er is geen goed of fout met dit soort dingen. Je moet alleen doen waar jij je goed bij voelt.
-
Fay
Voel me niet op gemak in mannenwc, ben immers niet 1 van hen, vrouwenwc hoor ik ook nog nie thuis dus ik slik ff en doe wat de natuur wil in de mannenwc, en dat was het dan weer
Dit debakel kun je verder doortrekken naar alles in je leven
Verder doorgetrokken - hoe toepasselijk deze spontane woordkeus - het is ene continue zoeken en elke situatie is anders, gevoel volgen en keuzes maken, eenmaal passabeler komt het wel goed
Joyy
Dit debakel kun je verder doortrekken naar alles in je leven
Verder doorgetrokken - hoe toepasselijk deze spontane woordkeus - het is ene continue zoeken en elke situatie is anders, gevoel volgen en keuzes maken, eenmaal passabeler komt het wel goed
Joyy
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik prakkiseer er niet over een mannen-wc te gebruiken, maar in de horeca zijn vrouwen-wc's ook niet altijd even fris. Elisabeth heeft wel eens - samen met Adrie - een man uit het damestoilet gefoeterd die alles onder stond te spetteren met een glas bier in zijn andere hand.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Barbarella
Ik sport niet dus dat is makkelijk. W.C ga ik naar de Dames en daar heb ik maar zelden een probleem gehad.
Alleen laatst wilde ik de najaars zon op mijn huid voelen en was ik dus onopgemaakt in androgyne modus op een terras. Ik bedacht mij dat ik te "kerel" uitzag voor de Dames en ben ik maar weer een keertje naar de heren gegaan. Dat was zo vreemd om weer eens bij zo een afgrijselijke pisbak te staan, ook wel grappig.
Levendula
Alleen laatst wilde ik de najaars zon op mijn huid voelen en was ik dus onopgemaakt in androgyne modus op een terras. Ik bedacht mij dat ik te "kerel" uitzag voor de Dames en ben ik maar weer een keertje naar de heren gegaan. Dat was zo vreemd om weer eens bij zo een afgrijselijke pisbak te staan, ook wel grappig.
Levendula
Na mij de zondvloed!
-
Martijn
Ik ga eigenlijk overal naar het mannentoilet. In het begin had ik er nog wel moeite mee, meer op school dan bijv bij de bioscoop. Op school ga ik nog wel steeds naar de wc, waar weinig van mijn klasgenoten komen. Voelt gewoon raar om naar de wc te gaan, terwijl een klasgenoot van mij ook elk moment kan binnenkomen(De mensen die het weten dat ik transgender ben)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
-
mick1984
ik ga nog niet overal naar de mannenwc.. maar ben ook nog neit overal uit de kast.. en in restatrants of bios of zo ga ik wel vaak naar de mannen wc.. maar ligt er aan emt wie ik ben.
Als ik met me oduers ergens ben en ik wil dan naar de wc.. ga ik vaak toch voor de vrouwen.. aan de andere kant me ouders weten het en zer zouden er makkelijker aan kunnen wennen als ik gewoon ga.
Als ik met me oduers ergens ben en ik wil dan naar de wc.. ga ik vaak toch voor de vrouwen.. aan de andere kant me ouders weten het en zer zouden er makkelijker aan kunnen wennen als ik gewoon ga.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Wat de Wc betreft ben ik nog pragmatisch, als ik me overwegend mannelijk profileer neem ik zeker bij drukte de herentoiletten, in alle andere gevallen de dames, maar ik maak er geen halszaak van.
Wat kleedkamer betreft heb ik geen problemen, de volwassenen gebruiken een kleedkamer gemengd, een paar jonge meisjes gebruiken de andere kleedkamer. Is fijn om een sport te doen die geen onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen
Wat kleedkamer betreft heb ik geen problemen, de volwassenen gebruiken een kleedkamer gemengd, een paar jonge meisjes gebruiken de andere kleedkamer. Is fijn om een sport te doen die geen onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen
Irene
-
J1nny
Overal de damesvariant.
En sporten doe ik niet.
En sporten doe ik niet.
-
Madeleine
Hmm bij te grote drukte gaat het "eerst beschikbare toilet" principe opIrene_de_Vreede schreef:Wat de Wc betreft ben ik nog pragmatisch
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..