Een of ander oud bedacht 'gezegde', een travestiet geniet, een trans niet, of iets in die strekking
Om een fundamenteeel verschil in beleving aan te duiden
Voor mezelf kan ik aansluiten wat hierboven is gezegd, houdt mij ook bezig, wat ben ik nu, daar kom je niet uit mbt benoemen,ik houd het vaak bij dit ben ik, NU, want elk moment elke minuut elke dag kan een andere vorm zijn maar het blijft iig ik
Fay
Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?
-
Fay
-
Aliss
Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?
Brainwashing & invloed van media op publiek + labelling.Raisa schreef:Vaak verzetten deze mensen zich ook tegen de term transgender wat ze als een ververvuiling, of een downgrade van hun eigengemaakte transseksualiteit zien: transseparatisme. Het lijkt erop dat ze de lat voor vrouwelijkheid of mannelijkheid precies onder hun eigen situatie leggen, of zoals Nathalie Reed in haar blog schreef: "Sommige mensen zijn precies tolerant genoeg om zichzelf te kunnen accepteren".
-
Aliss
Renée,Renée schreef:Als er iets veranderd is in mezelf is het wel het besef dat ik eigenlijk nergens meer bij hoor. Wat ben ik nou ? In mijn hart zeg ik een vrouw. Als ik in de spiegel kijk in mijn eigen ziel ,mijn ogen, kijkt zij terug en ik verdrink in haar ogen . iets verder naar beneden ja een paar kleine AA's , maar als ik dan weer verder naar beneden kijk , toch weer niet. Erg verwarrend maar het is nu eenmaal zo
Ik ben vrouw , ik val op vrouwen , ben gelukkig getrouwd met een vrouw , maar voor haar ben ik, en blijf ik haar man . Mijn kinderen noemen me pappa , ze kennen me niet anders en dat is ook goed . Ik wil dat zij gewoon een thuis hebben en niet moeten denken 'oh als pappa nou maar normaal doet' , als ze een vriendje of een vriendinnetje meebrengen.
Maar als ik naar buiten ga ben ik echt wel bewust dat ik vrouw ben. Gewoon even een boodschap doen , Ok dan valt het wel mee maar ook dan .... Je kijkt en wordt bekeken en dat is helemaal niet erg . Iedereen doet dat en vergelijkt .........
Als ik uit ga , opvallend vaak wensen , vooral mannen , je een goedenavond . Veel meer als vroeger toen ik gewoon anoniem over straat ging. Onbewust veranderd dat toch iets in je . Je reageert toch op die aandacht , soms zelfs als dat tegenstrijdig is met je gevoelens........ maar is dat zo ? Wat zijn die gevoelens ?
Iemand vraagt me ten dans........ ja dan ga ik er voor, zweef over de vloer en smelt ...........
Uit eten ......., heel soms naar het theater en geniet van de hele entourage
Speel ik een rol ? nee ik ben gewoon helemaal mezelf en voel me echt mens...... Kost ook geen enkele moeite
en wat Eva opmerkte , ja ......... maar het is niet anders
Die rol spelen , het is eerder andersom , naar mijn werk en dan voel ik veel meer dat ik een rol moet spelen ....
wat ben ik nou ????????
Het verscheurt me en dan zou ik willen dat ik het allemaal wist.
Ik ben jaloers op degenen die een helder doel voor ogen hebben en dat volgen ongeacht de consequenties
Ben ik nu gelukkig? ja en nee . De tweedeling is eigenlijk niet te doen maar ik besef me ook dat het één niet zonder het ander kan , nu niet meer . Het is te verweven. Een keuze kan ik het niet noemen , de gevolgen zouden hartverscheurend zijn. Ik kan mezelf niet verloochenen maar ik kan ook niet zonder mijn gezin, Voor mezelf niet maar ook voor anderen niet Welke kant ik ook op zou gaan, ik zou niet gelukkig worden, en de levens van mensen van wie ik heel erg hou onherstelbaar veranderen ..........
En dus vecht ik ervoor om dit evenwicht te bewaren.
Anderen mogen me veroordelen en zeggen dat ik niet echt ben misschien hebben ze gelijk maar ik hoop dat ze in ieder geval ook het respect op kunnen brengen voor mij en mij in mijn eigen waarde laten .
voor mezelf zeg ik Ik ben wel echt.............. maar ik pas nergens bij.......... Nou dan maar niet
Ik ben ........ ik besta........
Renée
Doe toch niet zo raar, meid.
We zijn er nou eenmaal, en wij hebben het zwaar. MAar dit is juist wat ons wijzer maakt dan andere mensen - wij weten wat het betekend om geweigerd te worden, wij weten hoe zwaar het te verduren valt als we iemand waar we zielsveel van hielden verliezen.
Dikke kus
Aliss
-
Anon20210626
dank jullie wel voor de lieve reacties. Dit is de eerste keer dat ik dit eigenlijk voor mezelf zo opgeschreven heb. Mensen die me kennen weten dit wel van me, maar om het zelf zo compact te lezen ....... Het voelt vreemd maar ook wel goed, waarom jank ik nou weer als ik dit schrijf................
Renée
Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Anon20180730
Het Witte Boekje kiest voor: hartekreet (zonder tussen-n) 
-
Corinna
In tegenstelling tot Groucho Marx die zei: "I refuse to join any club that would have me as a member." voel ik me op mijn plaats in een gezelschap waarin men mij accepteert inclusief persoonlijke "gebrekkigheden".
Verder valt het mij op dat de bijdragen aan dit topic komen van (trans)vrouwen en transgenders MtF.
Is er elders misschien een discussie gaande over dit onderwerp waarin de bijdragen van FtM transmannen andere ideeën laten zien over wenselijkheid van trans-separatisme?
Corinna
Verder valt het mij op dat de bijdragen aan dit topic komen van (trans)vrouwen en transgenders MtF.
Is er elders misschien een discussie gaande over dit onderwerp waarin de bijdragen van FtM transmannen andere ideeën laten zien over wenselijkheid van trans-separatisme?
Corinna
Well... nobody's perfect!
-
Anon20180730
deze reactie zou inderdaad als een apart topic niet misstaan in de rubriek "Feedback" (heb 't niet gecheckt; wellicht is er daar al een 'draadje aan versleten')Aafke schreef:Ik vind het geslotenheid van dat forum goed en dit forum te open en naar mijn mening zou dit forum wel iets meer gesloten mogen worden voor gasten en pas geregistreerde leden.Er zijn een paar draadjes die wat mij betreft achter een slot mag zoals het medische gedeelte.En de quotum van toelating tot het verborgen gedeelte zou anders mogen (lees verhoogd).Nu is het 25 post of zo dat het verborgen forum zichtbaar word.Met je zelf voorstellen en wat stomme woord spelletjes ben jij zo aan het quotum zonder dat wij - de wat oudere leden - iemand beter leren kennen.Zo behoud je het openheid van dit forum en toch is de privacy voor de individu meer gewaarborgd want dat vind ik een min punt en de opmerking je bent zelf verantwoordelijk wat je post slaat nergens op.Iedereen moet juist blij zijn dat ervaringen,hoe gevoelig ook, word gepost want daar help je anderen mee en nu zit er een rem op omdat het te open is en iedereen die hier terecht komt kan alles lezen.Als bepaalde draadjes meer gesloten zijn (lees minder toegankelijk) dan zijn mensen ook bereid om meer te delen wtb hun transitie en dat maakt dit forum meer waardevol wtb informatie voorziening.
@ modjes is dit te off topic voel je vrij het te splitsen.
-
Anon20180730
Je opent je blog dat je een bijdrage wilt leveren aan een meer open maatschappij waar diversiteit als gewoon word geaccepteerd en je stelt je best 'open minded' op, maar vervolgens kies je toch wel sterk voor de tweedeling M/V. In de praktijk komt dat neer op dezelfde houding als delen van mijn familie die mij als 'tranny' niet accepteren.Aafke schreef:voor mij blijft iemand of een man of een vrouw,meer geslachten zijn er niet.
Ik zie dus ook liever dat wij - transmannen en transvrouwen - onder de transgender paraplu weg gaan en een eigen identiteit gaan vormen
Voor mij is een travestiet (met pruik en jurkje) in haar innerlijke beleving en verschijning op dat moment net zo goed een vrouw als jij dat bent. En een Dragqueen doet mijn inziens aan een Transvrouw (TS) in het geheel geen tekort. De digitale vorm "M/V" lukte al niet in de klassieke oudheid. Wat dat betreft past Transseparatisme echt beter in het middeleeuwse gedachtegoed. Pas dus op voor de brandstapel, want er zijn genoeg mensen die jou als tranny er ook op willen stoppen. En gillen 'dat je toch echt een vrouw bent', helpt dan -vrees ik- niet (sorry voor deze beeldspraak
-
Fay
Biologisch lichamelijk man of vrouw, en een trans die een srs niet heeft ondergaan wat is dat dan?
Ik geloof niet in zuivere 2 deling, alles is mogelijk,en bestaat, realiteit, je ontkent een hele groep mensen die zich ergens tussenin bevinden als je uitgaat van slechts 2 geslachten
Fay
Ik geloof niet in zuivere 2 deling, alles is mogelijk,en bestaat, realiteit, je ontkent een hele groep mensen die zich ergens tussenin bevinden als je uitgaat van slechts 2 geslachten
Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 03 jan 2014, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
FAtham
Hokjes-denken is menselijk...helaas. Daarbij komt ook nog opvoeding en de maatschappij als geheel om de hoek kijken over hoe we dingen labelen. Persoonlijk noem ik mezelf een man, punt uit. Ieder ander die zichzelf man noemt (en al loopt die in een jurk met glitter make-up) is voor mij dan ook een man.
Ik let meer op hoe de persoon zichzelf labelt en niet hoe anderen dat doen. Overigens is geen gender of een derde gender voor mij ook een optie. Grappig genoeg heb ik meer feeling met genderqueer dan het transwereldje juist wegens die separatistische denkbeelden.
Ik weet hoe ik door sommige transmannen behandeld werd in een groep omdat ik zwarte eyeliner draag. En de doodleuke opmerking dat echte mannen hun haar niet verven. Nou dan ben je echt geen vent hoor...
Het is dat soort BS waar ik niet goed van wordt.
Ik let meer op hoe de persoon zichzelf labelt en niet hoe anderen dat doen. Overigens is geen gender of een derde gender voor mij ook een optie. Grappig genoeg heb ik meer feeling met genderqueer dan het transwereldje juist wegens die separatistische denkbeelden.
Ik weet hoe ik door sommige transmannen behandeld werd in een groep omdat ik zwarte eyeliner draag. En de doodleuke opmerking dat echte mannen hun haar niet verven. Nou dan ben je echt geen vent hoor...