Inmiddels kom ik hier al een paar jaar om vooral bij te lezen over de ervaringen van anderen aangaande het traject en sinds een jaar ben ik ook langzamerhand wat meer van mijn ervaringen aan het posten.
Daarnaast vind ik het leuk om te merken welke persoonlijkheden zich hier allemaal bevinden inclusief hun voorkeuren, hun eigen interpretaties, hun nukken maar vooral hun energie.
Ik vergelijk het even met de "Wat luister je nu?" draad. Ik ben niet gecharmeerd van veel liedjes die daar worden gepost, maar ik luister ze wel bijna allemaal. Mede omdat mijn voorkeur naar muziek uitgaat qua het uitdrukken van emoties, maar ook vanwege de diversiteit die er wordt gepost. Wat ik leuk vind zal ik verder uitzoeken en misschien op reageren, andere soorten muziek gaan aan me voorbij en zal ik de laatste zijn die zegt dat iets dat iemand mooi of ontroerend vindt "niet mooi is".
Als ik echter in sommige draden kijk dan wordt er bovenop een bepaalde mening of inzicht gesprongen en daar schrik ik soms van. Omdat ik het gevoel heb dat je iemand in hun waarde moet laten (buiten discriminatie e.d.). Als iets niet strookt met jouw mening, dan hoeft er niet op te worden gereageerd, sterker nog, het is vaak slimmer om dat niet te doen. Op zogenaamde
troll posts wordt vaak bovenop gesprongen waardoor een draad weer ontaard in een eeuwige discussie en een slotje.
Dit gebeurt op diverse fora, echter omdat de aantal reacties hier vaak wat lager is dan andere fora waar ik me vaker bevindt, wordt elke reactie uitgelicht voor alle bezoekers. De wil om te reageren is dan wellicht wat hoger.
Dit gezegd hebbende, ik kom hier nog steeds met plezier en zie graag een hoge diversiteit aan mensen, want dat geeft een forum kleur

Laten we vooral niet al teveel aandacht geven aan de negatieve stukjes en het zal zeker een forum zijn waar nieuwe mensen zich ook welkom voelen!