Omgaan met eenzaamheid?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Omgaan met eenzaamheid?

Bericht door Anon20180501 »

Over het eerste zullen de meningen en ervaringen verdeeld zijn Maria, maar wat je daarna zegt is waarschijnlijk uit je persoonlijke beleving gegrepen heb ik het idee en zeer kinderachtig. Je voelt je (onterecht) wederom aangevallen en dat valt mijns inziens te wijten aan de taalbarrière, ik raad je dan ook aan om bij twijfel aan iemands woorden daar niet meteen conclusies aan te verbinden maar met die persoon/personen in gesprek te gaan om erover van gedachten te wisselen.

grts Daniéla
Jessy

Bericht door Jessy »

FullMoonSynch schreef:Grappig, mijn humeur gat er ook op vooruit in de avond, nacht of ochtend. Ik kan enorm genieten van schemerige, regenachtige boswandeling in de vroege ochtend, bij voorbeeld. Maar over het algemeen werk zonlicht beter. Denk dat wij dan eerder de uitzondering zijn. En ja, vitamine D is heel belangrijk! Een wandeling doet je sowieso wel goed, wanneer het dan ook is.
Hier nog iemand. In de tijd dat ik werkloos was leefde ik ook volledig 's nachts, en sliep overdag.
Heeft meerdere redenen voor mij. Hoewel de behoefde aan mensen om mij heen groot is, hou ik de hoeveelheid mensen tegelijk om me heen liefst klein. Ik hou van mensen, maar ik haat drukte. En ik kan de rust 's nachts (ook het ontbreken van omgevingsgeluiden) enorm waarderen.
En wat de zon betreft, ik kan enorm slecht tegen warmte. Bij 25 graden en zon zweet ik me kapot, zelfs al ben ik nog helemaal niets aan het doen. Energie voor de kleinste inspanning heb ik dan ook helemaal niet, en ik voel me constant enorm vies. Alleen de airco en de duisternis lijken die energie weer enigszins op te kunnen laden...
Vitamine D allergie? :lol:
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Ik kan gelukkig vrij makkelijk schakelen tussen een dag en een nachtritme . Ik kan genieten van warme dagen ..... En een zonnetje zoals gisteren is ook wel een aangename verrassing . Een lange strandwandeling ..... En energierijk weekeinde
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Het probleem met warmte heb ik niet, 40 graden is voor mij totaal niet erg. Maar ja, 's nachts leven heeft voor en nadelen. Als je je goed voelt, is het heerlijk om de nacht wakker te zijn en van alles te doen, concentratie is beter etc.
De flipside voor mij is echter als ik in de nacht in en depressieve mood terecht kom dat het me veel harder raakt.
Nick schreef:Het is trouwens niet dat men zich niet eenzaam kan voelen met veel mensen/zonlicht, om zich heen, integendeel !

Grtz Nick :hug2:
Ik voel me vaak het eenzaamst met veel mensen om me heen.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Veronica

Bericht door Veronica »

40 graden vind ik best maar niet in Nederland, hier is het al vanaf 25 graden een plakkerige hel...
Afbeelding
pauline

Bericht door pauline »

En zo is het voor iedereen anders. :D
's Nachts is er geen vitamine D, en 's nachts is slapen ook beter vanwege de aanmaak van melatonine die je slaapdruk genegeerd. Je biologische klok reageert op het dag en nacht ritme van de aarde (Dag/Nacht)
Het verstoren van je bioklok kan veel ernstigere gevolgen hebben dan men denkt. Het is niet dat je je 8 uur per etmaal moet slapen, maar je dag nachtritme zorgt voor een gezondere huid, een betere stofwisseling, betere spijsvertering, gezondere hersenen, hoger denk en leervermogen etc.
Maar ook hier weer is het de keuze van jezelf, iedereen bepaalt zelf over zijn of haar eigen leven.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Juist Pauline,

Ieder zijn eigen keuze of levenstijl, godzijdank. Wat zou de wereld er anders saai en één kleurig uit zien !

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Veronica

Bericht door Veronica »

Ze heeft wel een punt, mijn moeder heeft paar kennissen en die vaak nachtdiensten draaien en je ziet ook aan hun dat ze langzaam kapot van gaan.

Daarnaast uit ervaring, ik ben vooral een nacht mens en af en toe draai ik de boel gewoon om omdat op ten duur het nachtleven gewoon je vermoeider maakt en je slaap wordt er ook niet beter op.

Daarnaast het omdraai proces is ook alles behalve leuk, ben je ook even 48 uur of meer achter elkaar wakker om weer een normaal ritme te hebben. (in mijn geval dan)

Mooi voorbeeld is trouwens jetlag, sommige mensen hebben er veel meer last van dan anderen, je lichaam is klaar voor actie maar is tegelijk verward, je biologische klok zegt dat het dag is maar eigenlijk is het nacht... (Of andersom)
Afbeelding
LunaWeisse

Bericht door LunaWeisse »

Klopt. Iedereen moet eigenlijk gewoon zijn of haar bio-ritme opvolgen. Helaas kan dat niet altijd met de achterlijke manier waarop de samenleving is ingericht.
Nou is mijn bio-ritme volledig verstoord vanaf m'n jeugd... (Delayed sleep-phase disorder)
Of ik ga net na het avondeten naar bed en kom er dan om 3-4-5 uur in de ochtend uit, of ik ga tegen de ochtend naar bed en slaap de hele dag. Vreemd.
Op zich zou een nachtleven niet schadelijk hoeven te zijn als je vitamine D supplementen in neemt en je slaapkamer volledig verduisterd is. Licht verstoord je slaap, namelijk.

En Veronica, als ik m'n ritme wil 'fixen' doe ik dat ook ja, heel lang achter elkaar op blijven.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik weet dat dit vaak verteld wordt, maar toch heb ik zo mijn twijfel over het bioklok en dag/nacht verhaal. Het lijkt mij het gezondst om gewoon naar het lichaam te luisteren, en te slapen als je moe bent, en op te staan als je uitgeslapen bent, en te leven op de uren dat je je het beste voelt. Maarja dat is in de maatschappij waarin we leven onmogelijk, want voor velen zou de dag dan niet precies 24 uur zijn.
Veronica schreef:Ze heeft wel een punt, mijn moeder heeft paar kennissen en die vaak nachtdiensten draaien en je ziet ook aan hun dat ze langzaam kapot van gaan.
Het grootste probleem zit hem vaak in de wissels van diensten, waar je de dag in 1 klap 8 uren verschuift. Zou dat geleidelijk aan gebeuren zouden ze daar waarschijnlijk niet veel last van hebben.
Veronica schreef:40 graden vind ik best maar niet in Nederland, hier is het al vanaf 25 graden een plakkerige hel...
Ja wellicht is dat voor mij ook het probleem. Kan niet echt oordelen over warme temperaturen in andere klimaten, nog niet mogen ervaren.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.