Haar (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
FAtham

Re: Haar (FtM)

Bericht door FAtham »

Vanwege mijn ronde gezicht hou ik de zijkanten ook kort en bovenop lang. Nu ik weer helemaal terug Goth ben (zit in een mid-life crisis op mijn 33ste geloof ik haha) gaan de zijkanten nog korter en de bovenkant nog wat langer. Gek genoeg word ik met typische mannenkapsels als mevrouw aangesproken en met wat meer excentrieke kapsels, of gewoonweg lang haar, is het "meneer". :roll:

Ook ik heb op een dag mijn haar dat tot over mijn middel kwam afgeknipt tot enkele centimeters, toen weer een tijd halflang en daarna wat korter om trots mijn doorkomende bakkebaarden tentoon te stellen.
Paul

Bericht door Paul »

Haha, dat is omgekeerde wereld :P
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Doen waar je je zelf lekker bij voelt! Ik heb het van lang naar tot boven mn schouders geknipt, en toen steeds korter en korter. Probleem is dat ik steeds meer op mn broer ben gaan lijken volgens sommigen, en ik wil niet hetzelfde kapsel als hij, hoewel ik dat gewoon wel erg leuk vind. De zijkanten opscheren durf ik dus niet, dan zou ik op hem gaan lijken. Ik merk dat ik het zelf erg kort wil, maar als de kapster dan komt, heb ik weer iets van dit is ook leuk zo. Mijn haar krult een beetje, maar doordat het zo kort is, zie je dat niet meer. Hoe langer, hoe meer krul en dat heeft wel iets. Wie weet als ik passabel ben zonder mn korte koppie wat ik dan doe ;)
FAtham

Bericht door FAtham »

Paul schreef:Haha, dat is omgekeerde wereld :P
Pfft haha vertel mij wat. Ik denk dat ik eerder als androgyne man passabel ben dan volledig man ofzo. Ach het heeft wel wat.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

In tegenstelling tot velen ga ik m'n haar niet kort knippen in de tijd voor hormonen in de hoop beter passabel te zijn. Ben bang dat ik dan enkel heel jong en/of heel butch eruit zie.

Ik heb momenteel gelukkig een heerlijk androgyn kapsel, dreadlocks. ^^
Paul

Bericht door Paul »

@Nathan; ja, daar was ik in eerste instantie ook bang voor, maar het is echt onwijs leuk uitgepakt. Ik zie er niet butchy uit :)
Minne

Bericht door Minne »

Ik ben er toch ook maar aan begonnen, heb het af laten knippen! Meer omdat het zo dik werd nu het echt lang werd dat het een grote dikke klittenboel was, wat ik er ook instopte of hoe vaak ik het ook borstelde..ik hoop dat door de hormonen m'n haar misschien wat dunner word zodat ik het wel weer lang kan laten groeien, maar de kapster heeft er iets heel leuks van gemaakt, helemaal niet butch en nog steeds lekker androgyn. Moet zeggen dat het me wel bevalt, en het is ook een stuk minder gewicht aan m'n hoofd zo :D
Sebastian

Bericht door Sebastian »

Dinges12 schreef:Thanks, de tante die het geknipt heeft is ook iemand die echt alles doet om het zo goed mogelijk er uit te laten zien.
Volgens mijn vervangende therapeute heeft wel eens tegen mij gezegd dat ik soms beren op de weg zie die er niet zijn :lol: . Zij bedoelde der iets mee van dat ik ergens al een probleem zie voor dat er een probleem zou zijn... Dus misschien is dat idd ook wel het geval met als ik maar iets aan mijzelf verander wat in mijn ogen een hele grote verandering is, hoewel voor dat ik de before kapsel had had ik mijn haar behoorlijk lang. Zeg maar tot halverwege mijn rug, 10 a 20 cm boven me kont... Misschien heb daar nog wel last van, aangezien ik mijn haar zo lang heb gehad sinds 2005/2006.

En hoelang nog tot jij eindelijk korter mag?
Hej Dinges12,

Wat herkenbaar hoe jij beren ziet die er niet zijn :P en een probleem ziet voordat ie er daadwerkelijk is, of misschien nooit komt :D
Ik herken het heel goed.

Ik wil mijn haar ook kort laten knippen, durf het ook niet zo goed

Dus hierbij een lotgenootje die het snapt X''D

Het komt vast wel goed met ons :) we moeten ons gewoon leren wat minder aan te trekken van de gekke society...
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Sietse schreef:Ik ben er toch ook maar aan begonnen, heb het af laten knippen! Meer omdat het zo dik werd nu het echt lang werd dat het een grote dikke klittenboel was, wat ik er ook instopte of hoe vaak ik het ook borstelde..ik hoop dat door de hormonen m'n haar misschien wat dunner word zodat ik het wel weer lang kan laten groeien, maar de kapster heeft er iets heel leuks van gemaakt, helemaal niet butch en nog steeds lekker androgyn. Moet zeggen dat het me wel bevalt, en het is ook een stuk minder gewicht aan m'n hoofd zo :D
Ik ben erg benieuwd naar wat voor een kapsel je dan nu hebt!

Ik heb voor mezelf besloten om gewoon mijn pony (wederom) te laten uitgroeien en dan mijn haar lekker simpel en lang te houden. Toch maar geen hanekam, ondanks dat ik die nog steeds wel erg mooi vind. Maar dat past gewoon toch niet bij mij.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Er komt bij mij een oude herinnering naar boven. Het was eind 1965 (jaja, Tante Eefje is niet van gisteren). Ik had net een blauw mantelpakje aangemeten gekregen van de Kluchtmacht, maar had nog steeds een vetkuif. Dat kennen niet veel mensen meer, vermoed ik.
Een kamergenoot vond dit absoluut niet bij mij passen en heeft me qua haardracht flink onderhanden genomen. Ik schrok me rot, maar hij had wel gelijk. Had hij iets door? We hebben daar nooit over gesproken.
Jammer dat je dergelijke mensen uit het oog verliest.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)