Haar (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Dinges12

Haar (FtM)

Bericht door Dinges12 »

Wat doen jullie mannen met jullie haar? Ik heb het momenteel zo dat ik beide kanten op kan, net op/over mijn schouders. Ik zit te twijfelen om het korter te doen, wat ik gister besprak met mijn beste vriendin en die gaf als commentaar; dan zie je er uit als een lesbo, dus als een butch... En ik had zo iets van jah misschien wil ik dat ook wel :D! Maar goed ik moet natuurlijk gewoon schijt hebben en die schaar er in laten zetten, maar wat is een goede kapsel om mee te gaan, ik heb altijd lang haar gehad... Dus ik ben bang voor kou in me nek, zit beetje te twijfelen tussen een soort verwijfde Bieber-look ofzo. Maar ik weet niet of dit mij zou staan, ik heb nog al duidelijke jukbeenderen en krullen, nou ben ik wel handig met een stijltang. Maar ik ben ook bang dat ik er eerder ga uit zien als een meng klein mannetje dan een leuk klein mannetje :lol:
Tyler

Re: Haar (FtM)

Bericht door Tyler »

Ik heb al vaker als vrouw mijn haar helemaal afgeschoren. Vond iedereen dan altijd heel erg stoer en van sommige mensen kreeg ik dan de vraag of het vrijwillig was (dus of ik geen kanker had) want als een vrouw haar haar er af scheert is dat iets bijzonders. :fpalm: Bij mij gaat over een aantal weken weer de tondeuse er overheen maar dat is iets waar je je zelf ook prettig bij moet voelen. Ik zou lekker voor kort gaan, rustig aan, beetje bij beetje. Maak je maar geen zorgen om die kou in je nek. Dat went enorm snel. En je kan altijd een sjaal om doen. Trouwens, het is nu echt warm aan het worden, eindelijk.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Tondeuse of zelfs een scheerapparaat over je schedel zorgt wel voor een mannelijker/ stoerder uiterlijk. Het heeft me jarenlang geholpen op een man te lijken :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

ROFLMAO (Rolling over the floor laughing my ass off) . Serieus? Als of je gelijk gek of ziek moet zijn als je als 'vrouw' je kop kaal scheert :shock: ... Bedoel een kort koppie is wel zo makkelijk toch? Niet meer uren voor de spiegel met een fohn om het maar een beetje der redelijk uit te laten zien.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Tyler schreef:want als een vrouw haar haar er af scheert is dat iets bijzonders. :fpalm:
En ik doe het gewoon ;)
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Aster

Bericht door Aster »

Een MTF met (natuurlijk) kort haar schijnt ook nogal 'bijzonder' te zijn. Alsof je als vrouw verplicht ben je haar lang(er) te dragen.

Vaak negatieve reacties van MTF maar juist positieve van bio mannen...lol!
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

Aster schreef:Een MTF met (natuurlijk) kort haar schijnt ook nogal 'bijzonder' te zijn. Alsof je als vrouw verplicht ben je haar lang(er) te dragen.

^(Ah zo werkt dat knoppie)^

Terwijl er ook gewoon hele mooie vrouwen zijn waarbij lang haar gewoon geen porem is, Halle Berry bijvoorbeeld maakt kort haar bij vrouwen echt mooi. :oops: .

Ik zal trouwens even kijken of ik een foto kan plaatsen als ik mijn haar kort heb laten knippen.
Jessy

Bericht door Jessy »

Is een kwestie van smaak. Niet meer en niet minder.
Ik vind lang haar gewoon mooier. En hoewel Halle Berry met kort haar supergoed uit ziet, zie ik haar nog steeds liever met lang haar.

En je hebt gelijk Aster, dat niemand het verplicht is. Ik zeg het in 100 topics, gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Aster schreef:Een MTF met (natuurlijk) kort haar schijnt ook nogal 'bijzonder' te zijn. Alsof je als vrouw verplicht ben je haar lang(er) te dragen.

Schijnt nogal bijzonder te zijn, maar het is wel zoals ik het wil en waar ik me dus goed bij voel. M'n haar kan ik wel lang laten groeien, maar dan ga ik een toneelstukje "vrouw zijn" spelen en dat werkt dus niet.

Negatieve reacties van MTF's heb ik nooit gehad, maar wel van biomannen. Zoals: "Je wilt je toch een beetje als man voordoen, en je bent als man geboren, dus waar ben je mee bezig?".
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Jeste schreef:Negatieve reacties van MTF's heb ik nooit gehad, maar wel van biomannen. Zoals: "Je wilt je toch een beetje als man voordoen, en je bent als man geboren, dus waar ben je mee bezig?".
Dat is wel wat dat kleine vervelende stemmetje in mijn hoofd wel eens zegt. Was ik als biovrouw ter aarde geworpen, dan had ik waarschijnlijk ook wel (misschien een periode) een kortgeschoren kopie (of hanenkam oid) gehad.