penis envy

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Sebastian

Re: penis envy

Bericht door Sebastian »

Paul schreef:Ik herken helemaal wat je zegt Sebastian! Voor het hele proces heb ik best goede hoop, maar alleen dat deel is nog zo'n ding, waarbij ik denk geef mijn portie maar aan fikkie. Teveel risico's inderdaad.
Ik heb het toevallig nog over gehad vandaag bij de Psycho Informa Groep, en wat Alwin me vertelde was redelijk positief. Schijnbaar kunnen ze in Gent hele goede phalloplasty uitvoeren met een goed resultaat. Van de 700 operaties op dat gebied, zijn er maar 3 'mislukt' en dat gebeurde eigenlijk omdat de patienten in kwestie fanatiek rokers waren, dus omgelegde aderen naar nieuwe penis kregen niet genoeg bloed om te helen.

Maar hoe positief het verhaal ook was; in mijn opninie wordt het nooit helemaal 'echt'.

Aan de andere kant: de penis maakt de man niet...
Oke wat fijn zeg die phalloplastys dat die zo goed gaan in Gent. Maar hoe zit het dan met VU, mag je naar Gent als je dat liever wilt met de bottom surgery? Oh en rokers heb je het over.... Mijn ouders roken elke dag... Is dat iets waar ik voor moet oppassen? Want ben tenslotte wel 24/7 een meeroker. I hate smoke.

700 operaties zijn wel veel, zeg.

En nee echt zal het nooit helemaal worden, misschien moeten wij MtF's en FtM's kijken of transplanting werkt, een MtF en ik willen vragen aan het VU of ze dat willen met ons, best gek idee, maar wie weet ??

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verhalen van (trans)jongens die een phallo hebben , ben nieuwsgierig naar hun verhaal. Jammer dat die jongens nergens te vinden zijn op het web.

Anyways, de penis maakt de man niet idd :) wel grappig dat bio mannen dat wel vinden, terwijl wij transmannen al blij zijn met elk klein vooruitgangetje, en miss nooit een echte penis hebben voelen we ons man. Grappige wereld!
Paul

Bericht door Paul »

@Sebastian:
Meeroken schijnt soieso schadelijker te zijn dan zelf roken, heb ik me wel eens laten vertellen. Balen dat je daar dan de hele dag in moet zitten.

Overigens, er zijn wel transmannen die hun verhaal over phalloplasty op het net hebben gezet. Op het Belgische transforum zijn er volgens mij wel een paar, en via de site van Transman kun je lid worden van een yahoogroep voor transmannen in verschillende fasen. Een man daar heeft ook foto's van het een en ander daar gepost.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Offtopic: de rook in de ruimte is voor een meeroker schadelijker dan voor een roker aangezien de roker een 'beschermlaag' heeft in de longen > dankzij het roken. Na verloop van tijd zal de meeroker ook wel deze 'beschermlaag' opbouwen vermoed ik.

Ik denk niet dat het iets is waar je nu direct zorgen over hoeft te maken Sebastian, een fanatieke roker is heel wat anders dan een meeroker. De nicotine ed zorgen ervoor dat bloedvaten vernauwen, dit zal een groot probleem zijn geweest. Als een roker stopt komen de bloedvaten er weer iets bovenop maar ik denk eigenlijk dat het als meeroker geen probleem zal zijn. Je zal er tijdens de revalidatie sowieso extra op kunnen letten dat je niet in rokerige ruimtes bent en familie/vrienden ook vragen om niet te roken ivm jou revalidatie.
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Ik heb een keer een gesprek gehad met een transman, en die zei dat je behoefte om al dan niet te laten opereren gedurende de testo en je ervaringen kunnen veranderen. Hij hoefde eerst niets, en heeft nu de meta gedaan.
Ik denk dat je je niet zo op het tussen je benen moet focussen. Makkelijk gezegd or want ook ik haat het soms. Maar dan denk ik: mijn ding is niet en face zichtbaar, niet aanstootgevend, afstotelijk en agressief in gebruik, zegmaar. Een schrale troost.. Tuurlijk had ik het moeten hebben, maar om me daar nou op te focussen? Focus je op de dingen die echt ertoe doen, zoals je profileren via je houding en je uiterlijk. Dat is wat je man maakt.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze schraal troostende woorden..

Tom
Paul

Bericht door Paul »

Sluit ik me bij aan Tom!
Mike

Bericht door Mike »

Ook ik sluit me bij je aan tom
LanaDiode

Bericht door LanaDiode »

Voor mij is dit heel apart, ik besef dat er transmannen zijn die graag een penis willen, en mogelijk van hun borsten af willen. Voor mij als Transvrouw heel gek idee. Ik zou zo graag van die )@&*$-penis afwillen en borsten laten groeien, maar door mijn (gezins)situatie doe ik het niet. Vreemd en ook heel bizar dat ik die penis het liefst gisteren nog zag verdwijnen terwijl er veel transmannen zijn die er zowat een moord voor zouden doen. Als je hier goed over nadenkt, is dat toch op zijn minst heel bizar. Kon je maar afspreken ergens, er met de auto heenrijden, even een ruil doen, snel in de auto en wegwezen. Of ben ik nu echt zwaar aan het dagdromen. Nah ja moest het even kwijt.
You don’t talk yourself into gender dysphoria.
I just want to be myself !!
Engel

Bericht door Engel »

Ja het is heel raar, wat de een wil hebben, wil de ander kwijt.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
hX2eDVx3

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik snap best dat je een penis zou willen hebben, het zijn leuke en speciale dingen. Eigenlijk ben ik dol op piemels, alleen niet als ze aan mij hangen :P
Harro

Bericht door Harro »

Haha, en dat is nou precies wat ik met borsten heb ;-)

krijg ineens een associatie met kreten die je vaak bij supermarkten ziet: 2 voor de prijs van 1.
Geldt hier ook, maar dan 2 ruilen voor 1