Trans en verkiezingen
-
Alexandra
Re: Trans en verkiezingen

The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Zef
Ik zag vanmorgen een tweet van Marianne Thieme voorbij komen: transgenders kunnen rekenen op de steun van de Partij voor de Dieren.
Heeft verder ook een prima programma. Dat de PvdD enkel en alleen gericht is op dieren en verder nergens verstand van heeft, is een verzinsel van rechts.
Heeft verder ook een prima programma. Dat de PvdD enkel en alleen gericht is op dieren en verder nergens verstand van heeft, is een verzinsel van rechts.
-
Gabriël
Op OUTTv hadden ze gesprekken met diverse partijen over hoe zij de LHBT groep in hun programma hebben. En eigenlijk zei elke partij dat ze willen opkomen voor de minderheid en dat ze gelijke rechten willen voor LHBT mensen.
En je hebt ook een overzicht op http://www.gayvote.nl/" target="_blank over de partijen en hun standpunten over verschillende onderwerpen, waaronder ook diverse stellingen over transgenders: http://www.gayvote.nl/index.php?page=tk ... ansgenders" target="_blank
En je hebt ook een overzicht op http://www.gayvote.nl/" target="_blank over de partijen en hun standpunten over verschillende onderwerpen, waaronder ook diverse stellingen over transgenders: http://www.gayvote.nl/index.php?page=tk ... ansgenders" target="_blank
-
Venka
Het is heel leuk hoor stemmen op een partij die meer voor diversiteit zijn en dat ook uit dragen.Maar eerlijk gezegd dat is voor mij het minst belangrijk aan politieke partij.Het klinkt wellicht vreemd voor sommige mensen maar trans zijn is nu niet het belangrijkst voor een politieke partij.Ik zit ook midden in een transitie maar ik hoef een partij niet over diversiteit te horen,het is leuk als ze het doen maar ik wil weten hoe wij uit de ellende komen en eindelijk eens een stabiele regering die ook de rit uit zit.Een regering die nu eindelijk eens door pakt op alle fronten( en ook de afspraken voor trangenders na komen).Ik hoop in ieder geval dat we geen Rutte meer als president krijgen want dat is in mijn ogen een huichelaar.
-
TheGirl
Zoals het er nu naar uitziet wordt Rutte weer Premier. VVD en PvdA zijn de twee grootste.Aafke schreef:Het is heel leuk hoor stemmen op een partij die meer voor diversiteit zijn en dat ook uit dragen.Maar eerlijk gezegd dat is voor mij het minst belangrijk aan politieke partij.Het klinkt wellicht vreemd voor sommige mensen maar trans zijn is nu niet het belangrijkst voor een politieke partij.Ik zit ook midden in een transitie maar ik hoef een partij niet over diversiteit te horen,het is leuk als ze het doen maar ik wil weten hoe wij uit de ellende komen en eindelijk eens een stabiele regering die ook de rit uit zit.Een regering die nu eindelijk eens door pakt op alle fronten( en ook de afspraken voor trangenders na komen).Ik hoop in ieder geval dat we geen Rutte meer als president krijgen want dat is in mijn ogen een huichelaar.
Dus eigenlijk de vraag welke van deze twee, heeft iets met Trans?
Verder ben ik het er wel mee eens dat wee weer eens een stabiele regering moeten hebben die de rit van 4 jaar uitzit. Verder zal ik er niet teveel over zeggen daar sommigen dit niet accepteren.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dank je wel, TheGirl. Politiek is niet uit ons leven te bannen, maar we proberen er hier wel behoedzaam mee om te gaanTheGirl schreef:Verder zal ik er niet teveel over zeggen daar sommigen dit niet accepteren.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Danielle
Gut, ik mag toch wel gewoon een mening over de partijen kunnen verkondigen?
Er is genoeg keuze om transvriendelijk te stemmen. Er is een roze stembusakkoord met een aantal punten die de ondertekenende partijen binnen een jaar willen realiseren. Onder andere verplichte seksuele voorlichting op alle scholen inclusief homo tolerantie , lesbisch ouderschap en de transgenderwet. De partijen die getekend hebben zijn: D66, GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren, PvdA, 50+ en DPK (Hero Brinkman). Uiteraard hebben de christelijke partijen niet getekend. Die kunnen het verplichte voorlichten van kinderen natuurlijk niet verenigen met de 'Homo's zijn zondig en moeten branden in de hel' lessen. VVD en PVV steunen wel maar hebben niet ondertekend, die willen kunnen rekenen op steun vanuit conservatief christelijke hoek.
Er is genoeg keuze om transvriendelijk te stemmen. Er is een roze stembusakkoord met een aantal punten die de ondertekenende partijen binnen een jaar willen realiseren. Onder andere verplichte seksuele voorlichting op alle scholen inclusief homo tolerantie , lesbisch ouderschap en de transgenderwet. De partijen die getekend hebben zijn: D66, GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren, PvdA, 50+ en DPK (Hero Brinkman). Uiteraard hebben de christelijke partijen niet getekend. Die kunnen het verplichte voorlichten van kinderen natuurlijk niet verenigen met de 'Homo's zijn zondig en moeten branden in de hel' lessen. VVD en PVV steunen wel maar hebben niet ondertekend, die willen kunnen rekenen op steun vanuit conservatief christelijke hoek.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
jessica
En toch heeft dit draadje me verder geholpen met de besluitvorming wat te stemmen. Aankomende 12 september.
Dat transgender items niet hoog op de prioriteitenlijst van de partijen staat is me wel duidelijk geworden, maar er zijn wel partijen die er iets mee doen. Misschien juist voor deze partijen zaak om er meer mee te doen en het toch een hogere prioriteit te geven.
Mijn dank voor de geposte info.
Dat transgender items niet hoog op de prioriteitenlijst van de partijen staat is me wel duidelijk geworden, maar er zijn wel partijen die er iets mee doen. Misschien juist voor deze partijen zaak om er meer mee te doen en het toch een hogere prioriteit te geven.
Mijn dank voor de geposte info.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
-
Barbarella
Op de valreep nog even dit.
Besef je goed dat er een hoop mensen zijn die homo´s en transen, en aanverwanten maar niets vinden. Besef je ook dat die mensen wel naar de stembus gaan en dat het voor hen mede bepalend is voor hun stem.
Stemmen dus vandaag en het liefst op een partij die in ieder geval niet baseert op een een of ander fundamentalisme dat anderen uitsluit of niet als volwaardig mens ziet.
Verder is het mijn mening dat een overheid nooit en te nimmer iets over het uiterlijk van wie dan ook te zeggen heeft. dus ook niet over een boerka. en dat is iets dat ik persoonlijk sterk mee laat wegen.
Besef je goed dat er een hoop mensen zijn die homo´s en transen, en aanverwanten maar niets vinden. Besef je ook dat die mensen wel naar de stembus gaan en dat het voor hen mede bepalend is voor hun stem.
Stemmen dus vandaag en het liefst op een partij die in ieder geval niet baseert op een een of ander fundamentalisme dat anderen uitsluit of niet als volwaardig mens ziet.
Verder is het mijn mening dat een overheid nooit en te nimmer iets over het uiterlijk van wie dan ook te zeggen heeft. dus ook niet over een boerka. en dat is iets dat ik persoonlijk sterk mee laat wegen.
Laatst gewijzigd door Barbarella op 12 sep 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
-
Silvia_weg
Precies dus VVD en PVV wederom trans en homo-onvriendelijk dus. Het ene zeggen, het andere doen.Danielle schreef:Gut, ik mag toch wel gewoon een mening over de partijen kunnen verkondigen?