Omgaan met eenzaamheid?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
LunaWeisse

Re: Omgaan met eenzaamheid?

Bericht door LunaWeisse »

Jessy schreef:. Het lijkt mij het gezondst om gewoon naar het lichaam te luisteren, en te slapen als je moe bent, en op te staan als je uitgeslapen bent, en te leven op de uren dat je je het beste voelt.
Dat is je bioklok ;)
Als je bijvoorbeeld steevast om 10 in de ochtend wakker wordt en om 1 uur naar bed gaat, en dat het ritme is waar jij altijd naartoe gaat als je nergens heb hoeft, is dat dat jou bio-ritme.

Weet nog dat ik bij natuurkunde de klas uit werd gestuurd... Ik vroeg waarom het nodig was dat elke moeilijke toets om half negen in de ochtend moest.
"Omdat jullie hersenen dan het meest actief zijn"

Ik ging daar tegenin door te zeggen dat dat bij maar weinig mensen het geval is. En toen ik gaan. Want ja, ik was de domme puber die niet op tijd z'n nest uit wenste te komen en de leraar heeft oneindige wijsheid. Dat ik precies dat verhaal over bio-ritmes een uur eerder bij biologie heb gehad maakte verder niet uit :roll:
Heb altijd wel moeite gehad met de authority van leraren, of wie dan ook, op te volgen...

Sorry voor de off-topic.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Jessy

Bericht door Jessy »

Ik ook hoor, omdat ze mekaar constant tegenspreken, of verwachten dat je zonder vragen alles maar doet wat ze zeggen.
Mijn hersenen werken gewoonweg NIET 's morgens... Pas na de lunch begint het op gang te komen, einde van de middag en vroege avond werken ze het best ;)
Maarja iemand heeft ooit een "standaard" neergezet voor de maatschappij en dus moet de rest maar volgen...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Elise

Bericht door Elise »

Jessy schreef:Ik ook hoor, omdat ze mekaar constant tegenspreken, of verwachten dat je zonder vragen alles maar doet wat ze zeggen.
Mijn hersenen werken gewoonweg NIET 's morgens... Pas na de lunch begint het op gang te komen, einde van de middag en vroege avond werken ze het best ;)
Maarja iemand heeft ooit een "standaard" neergezet voor de maatschappij en dus moet de rest maar volgen...
Dit is wel herkenbaar voor mij. Ik ben ook niet zo'n ochtendmens. Alle logica ontbreekt dan bij mij. lol En 's avonds rond een uur of 11 word ik ineens heel creatief en wil nog 1000 dingen doen. haha.
Jessy

Bericht door Jessy »

Precies. 's Avonds niet mijn bed in te branden, 's morgens niet eruit te krijgen :D
Bregje

Bericht door Bregje »

Het is bijna 23.00 tijd om nog even te forummen, mailen, youtuben, plannen maken... maar eigenlijk moet ik gaan slapen. Zo herkenbaar dus :)
vh-Forlove

Bericht door vh-Forlove »

Bregje schreef:Het is bijna 23.00 tijd om nog even te forummen, mailen, youtuben, plannen maken... maar eigenlijk moet ik gaan slapen. Zo herkenbaar dus :)
Bekend probleem van heel veel mensen. Het is ook het weer wat hier aan bij draagt. Ik denk persoonlijk dat mensen in de zomer zich minder eenzaam voelen dan in de winter maanden. want de deur kan open. praatje met buren is snel gemaakt. de vogeltjes die fluiten. en ga zo maar door...
Jessy

Bericht door Jessy »

Eigenlijk ben ik in de zomer meer eenzaam dan in de winter.
Iedereen is 's zomers met zijn vriendenclubjes dingen aan het doen, en ik zit maar alleen. En alleen weggaan en iets ondernemen heb ik totaal geen motivatie meer voor. Lang genoeg wel gedaan maar het bracht me niet in contact met anderen, en was vaak juist enorm confronterend. Overal zie je mensen praten en lachen, en dan loop je daar alleen voorbij... Komt nog bij dat ik enorm slecht tegen de hitte kan, dus op warme dagen zit ik vaker thuis voor de airco en natuurlijk is er dan niemand online om een babbeltje mee te maken.
LunaWeisse

Jessy schreef: Overal zie je mensen praten en lachen, en dan loop je daar alleen voorbij...
Daar word ik ook altijd door getroffen :(
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Suikerklontje

Bericht door Suikerklontje »

Iedereen lijkt zich eenzaam te voelen. Maar als je elke dag iemand over de vloer hebt word je ook gek :p.
LunaWeisse

Daar zou ik ook niet tegen kunnen, ben zeer gesteld op rust en solitude. Alleen is er een verschil als er niemand buiten je gezin is waar je op terug kan vallen, als er niemand is die af en toe vraagt hoe het met je gaat. Zeker als je relatie met je gezin verstoord lijkt te zijn, zoals bij mij nu het geval is.
Starless, unending skies
Drapes the mountains...

Winter Thrice!