Frederieke wat schrijf je deze nuance mooi! Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat een transitie makkelijk is. Voor mij was de uitkomst dat het noodzakelijk was om te doen en ja ik ben nu gelukkig, en ja er is zeker een prijs betaald. Proces is zeker niet makkelijk “Vrienden” kwijt, bij werk aan de kant gezet en na bij/omscholing opnieuw begonnen, fysiek minder sterk en SRS is voor jaren 90 mooi gelukt, en had ook niet willen wachten op wat nu zo mooi kan.
Ja ook geluk gehad met lieve vrouw ontmoeten en mee getrouwd. Nieuwe vrienden, ander werk waarin ik deel oude kennis kan gebruiken, familie kunnen behouden, in dagelijks leven geen probleem en toch laatst collega’s “moeten” vertellen wat altijd spannend blijft.
Had ik het niet willen doen met de kennis van nu: NEE zeker niet dit was nodig, is het makkelijk NEE ook niet, Ben ik nu gelukkig JAZEKER!
had het bij geboorte meteen mogen kloppen, JA graag al had ik dan ook sommige ervaringen en zelfkennis mogelijk niet opgedaan.
Als iemand een andere minder intensieve oplossing kan hanteren prima vooral doen, als je dit nodig hebt helemaal goed denk goed na van tevoren en weet dat het niet eenvoudig is, en tijd kost. Staar je ook alsjeblieft niet blind op het perfecte plaatje want eigenlijk is niemand perfect en wat nu in de “mode” is kan over 10 jaar anders zijn….
Besef ook dat andere problemen niet verdwijnen dus besteed daar ook aandacht aan indien nodig.
Mijn conclusie is ik heb gedaan wat nodig was binnen de mogelijkheden die er zijn/waren en ben daar blij mee.
Ik hoop dat ik mijn gedachten zo goed heb kunnen verwoorden.
Ik hoop dat ik mijn gedachten zo goed heb kunnen verwoorden.
100 jaar geleden was het misschien klooster geworden of nog vroeger tot heks verklaard en over 100 jaar kan er mogelijk nog veel meer.
Wij leven nu en maken daar het beste van!
Mijn SRS bij dr Kanhai
-
Dawn
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
SuzanneLemm
Re: Mijn SRS bij dr Kanhai
Over 2 weken heb ik het zoveelste gesprek bij VUmc over wel/niet SRS. Ik leef al 6 jaar als vrouw en twijfel over risico's versus vrouwelijker lichaam. Tja, "I take your notes with me..."
-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
Bedankt anne celeste voor je verslag. Je schrijfstijl vind ik mooi. Ik persoonlijk proef een onderkoelde zelfspot af en toe. Ik hoop dat je nog eens de pen terhand neemt. Ik ben pas nieuw in deze wereld vol met verhalen die ik nooit heb gehoord.
vrouw met piemel
-
Inaysa
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ach zeik toch niet zo, laat mensen gewoon hun eigen verhaal vertellen. Ik vind haar verhaal juist realistisch. Je kan ook een tikkeltje overdrijven. Niet iedereen is een boomer van 50-60 jaar. Ik begin me steeds meer te irriteren aan deze forum. Denk dat ik me profiel ga verwijderen.Vera M schreef: 21 apr 2023, 17:07 Beste Anne Celeste,
Ik lees je bericht nogmaals.
Het wordt er niet beter op. Het wekt vij mij steeds meer afschuw op.
Ik lees ook dat je een ijsje in je bek kreeg, er een gaasje op je clit werd gepropt en het een bloederig zootje was.
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde van die vreselijke plaatjes bij je bericht is.
Ik vraag me oprecht af waarom je een transitie zo lelijk neerzet ?
Het doet geen recht aan het vreselijke gevoel dat genderdysforie is. En het doet al helemaal geen recht aan de bevrijding.
Ik hoop vooral met mijn reactie dat mensen zich door jou reactie niet laten ontmoedigen.
Geloof me het is het mooiste wat je kan overkomen. Natuurlijk is het een zware ingreep. Maar de pijn en het ongemak is het dubbel en dik waard. Ik zou je willen vragen daar rekening mee te houden en de ingreep wat subtieler te omschrijven.
Waarvoor alvast dankjewel.
Vera
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je kan wel netjes blijven.
Irene
-
MichelleB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
DoesliefInaysa schreef: 12 feb 2025, 00:17Ach zeik toch niet zo, laat mensen gewoon hun eigen verhaal vertellen. Ik vind haar verhaal juist realistisch. Je kan ook een tikkeltje overdrijven. Niet iedereen is een boomer van 50-60 jaar. Ik begin me steeds meer te irriteren aan deze forum. Denk dat ik me profiel ga verwijderen.Vera M schreef: 21 apr 2023, 17:07 Beste Anne Celeste,
Ik lees je bericht nogmaals.
Het wordt er niet beter op. Het wekt vij mij steeds meer afschuw op.
Ik lees ook dat je een ijsje in je bek kreeg, er een gaasje op je clit werd gepropt en het een bloederig zootje was.
Ik vraag me ook af wat de meerwaarde van die vreselijke plaatjes bij je bericht is.
Ik vraag me oprecht af waarom je een transitie zo lelijk neerzet ?
Het doet geen recht aan het vreselijke gevoel dat genderdysforie is. En het doet al helemaal geen recht aan de bevrijding.
Ik hoop vooral met mijn reactie dat mensen zich door jou reactie niet laten ontmoedigen.
Geloof me het is het mooiste wat je kan overkomen. Natuurlijk is het een zware ingreep. Maar de pijn en het ongemak is het dubbel en dik waard. Ik zou je willen vragen daar rekening mee te houden en de ingreep wat subtieler te omschrijven.
Waarvoor alvast dankjewel.
Vera
-Life is a work in progress-