Omgaan met eenzaamheid?
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Omgaan met eenzaamheid?
Ik heb het geluk gehad, dat ik al een vangnet had gecreëerd voordat ik het thuis en op mijn werk had verteld.
Irene
-
Jessy
Dat is ook meteen het andere uiterste. Er zijn vele wegen tussenin.Suikerklontje schreef:Iedereen lijkt zich eenzaam te voelen. Maar als je elke dag iemand over de vloer hebt word je ook gek :p.
En ja je hebt gelijk, in de tijd dat ik veel vrienden had kon ik af en toe wat tijd voor mezelf alleen best waarderen. En zeker rust is belangrijk voor mij. Ik heb mensen nodig, maar absoluut geen drukte.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Suikerklontje
Ik maak er een dolletje van omdat veel niet kijken naar wat ze hebben en er blij mee zijn, maar kijken naar wat er beter kan en zich er dus rot bij voelen.
-
Anon20180311
Hoi Suikerklontje,Suikerklontje schreef:Ik maak er een dolletje van omdat veel niet kijken naar wat ze hebben en er blij mee zijn, maar kijken naar wat er beter kan en zich er dus rot bij voelen.
Veel mensen kunnen niet kijken naar,............omdat ze er niet zijn/niet meer, om een of andere reden ! Blij zijn met iets dat je mist, lijkt me dan ook bijzonder moeilijk ! Eenzaamheid is zeker geen dolletje !! Ik ben vaak in het rusthuis (o.a. bij mijn moeder), wel hoeveel mensen zich, zich ook daar, bijzonder eenzaam en verlaten voelen/ zijn !!!!! Met andere woorden, men moet niet eens een genderprobleem kennen, om eenzaamheid te voelen/zijn ! Als ik in het rusthuis dan hoor en zie : hoeveel kinderen die mensen hebben groot gebracht(Foto's !!) en hoeveel ze er daarvan amper nog zien/horen !!!
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Jessy
De huidige jongere generaties hebben ook geen tijd meer om nog naar mensen toe te gaan. Ze werken en werken en zelfs de opvoeding van hun eigen kinderen is weinig tijd voor. Maarja velen willen ook teveel en willen alles in 1 keer als ze nog jong zijn. En contacten gaan allemaal via de sociale media.
En tegelijk worden mensen ouder, maar is het dat nog wel waard...?
Overigens denk ik dat het wel een menselijke eigenschap is om altijd net dat te willen wat je niet krijgen kunt... Want dat mis je, en wat je hebt vergeet je te waarderen en wordt snel vanzelfsprekend.
Overigens denk ik dat het wel een menselijke eigenschap is om altijd net dat te willen wat je niet krijgen kunt... Want dat mis je, en wat je hebt vergeet je te waarderen en wordt snel vanzelfsprekend.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
-
Anon20180730
zeker waar en gelukkig zijn we hier nog niet in het rusthuisNick schreef: men moet niet eens een genderprobleem kennen, om eenzaamheid te voelen/zijn !
Wellicht kent iemand een 'deskundig' persoon op het gebied van eenzaamheid en kan die eens gevraagd worden of die bereid is op 't forum tijdelijk haar of zijn inzichten op dit vlak wat ten toon te spreiden? Dat zou ons wellicht ook verder kunnen helpen.
-
Judiana
eenzaamheid is geen dolletje.... voor ouderen een van de vele redenen voor euthanasie enz...
-
Veronica
Meeste jonge mensen werken en werken niet zozeer omdat ze meer willen, meeste hebben geen keuze en de rekeningen moeten ook betaald worden (en dan doel ik niet op luxe dingen maar noodzakelijke dingen als stroom/gas/water, huur, verzekering, eten en internet (aangezien nederland te veel digitaliseert en instanties ook vrolijk eisen dat je internet hebt)).Jessy schreef:De huidige jongere generaties hebben ook geen tijd meer om nog naar mensen toe te gaan. Ze werken en werken en zelfs de opvoeding van hun eigen kinderen is weinig tijd voor. Maarja velen willen ook teveel en willen alles in 1 keer als ze nog jong zijn. En contacten gaan allemaal via de sociale media.
-
Anon20180730
dat van de kost verdienen is overigens altijd wel zo geweest hoor, niks nieuws onder de zonVeronica schreef: Meeste jonge mensen werken en werken niet zozeer omdat ze meer willen, meeste hebben geen keuze en de rekeningen moeten ook betaald worden (en dan doel ik niet op luxe dingen maar noodzakelijke dingen als stroom/gas/water, huur, verzekering, eten en internet (aangezien nederland te veel digitaliseert en instanties ook vrolijk eisen dat je internet hebt)).
-
LunaWeisse
De advance van sociale media is een dubbel-zijdig zwaard. Aan de ene kant is het veel makkelijker om iemand te vinden met de zelfde interesses op bijv. een forum, aan de andere kant is de kans dan groot dat hij of zij ver weg woont. En ja, sociale media werk ook wel degelijk gevoelens van isolatie in de hand, en het is al grootschalig onderzocht dat veel jongeren (<25) moeite hebben met sociale banden van kwaliteit. Denk maar na, we communiceren tegenwoordig in halve zinnen via telefoontjes, gewoon lekker makkelijk, maar het kan nooit een diepzinnig gesprek vervangen. Overigens werkt dit ook concentratie stoornissen in de hand, maar dat is een ander verhaal.
Hier een linkje in het engels.
https://www.hastac.org/blogs/haley117/2 ... nteraction
Hier een linkje in het engels.
https://www.hastac.org/blogs/haley117/2 ... nteraction
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...
Winter Thrice!
Starless, unending skies