Hollandse Zaken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Veronica

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Veronica »

pauline schreef:Ik denk dat velen hier niet een weten of ze m of v zijn.....
dus voor die mensen is een gender neutraal paspoort best handig en dient ook gerespecteerd te worden.
Maar wat maakt het uit of er niets staat of m/v??? je bent gewoon het geslacht wat je bent, daar heb ik geen bevestiging in een paspoort voor nodig hoor...
En wat Lucas schrijft.... alsof je blij moet zijn om transgender genoemd te worden... voor sommigen gaan prat op "kijk mij eens transgender zijn" en gaan in tijdschriften staan etc. of organiseren zelfs bijeenkomsten exclusief voor transen....
Hoe plaats je jezelf buiten de maatschappij?
ik denk dat je ons in 3 groepen kunt delen... vrouwen, mannen en transgenders... je mag zelf bepalen waar je je het beste bij voelt toch?
Dus dan kom je aan met je paspoort, je voelt je man of vrouw en bent vrouw of man, staat er in je paspoort dat je genderloos bent.

Echter wat niemand ooit bedenkt is wat voor gevolgen het kan hebben, niemand bedenkt dat maar gaat hersenloos op in dat het afgeschaft moet worden, iedereen die ik sprak en die wel een afschaffing wou van geslacht heeft nooit bedacht welke gevolgen dat met zich mee brengt.

En daar sta je dan, je bent man of vrouw en voelt je vrouw of man, er staat geen geslacht in je paspoort en je zal maar Willem of Rachel heten, dan gaan mensen alsnog op basis van iemand z'n naam vanuit welk geslacht je bent...

Maar goed, de laatste keer dat ik (was op T fb groep) iemand op aansprak dat diegene eerst moet nadenken welke gevolgen het kan hebben als je documenten geen geslacht vermelden, kreeg ik een scheldkanonnade... zo kortzichtig zijn sommigen op dat punt.
Afbeelding
Claire

Bericht door Claire »

Eva schreef:Gek he? Dat er ook transen zijn die zich niet gedragen alsof je het T-zijn zoveel mogelijk onzichtbaar moet houden. Mensen die het geen probleem vinden om en public duidelijk maken dat het fenomeen niet alleen bestaat, maar ook best besproken mag worden. Misschien zelfs voor velen helemaal geen probleem is.
En verdikkeme nog toe wat is het toch gek dat er zélfs mensen zijn (T-mensen nota bene) die andere mensen helpen achter de gordijnen vandaan te komen en deel te (leren) nemen aan de maatschappij. Gewoon als T!
Gek hoor. Het moet ook vooral niet gekker worden.
Toch...?
Nou echt andere T's helpen echt hoe verzin je het :shock:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben het volledig met je eens Veronica en ik zie de problemen ook al!
Niks in je paspoort is volledig afhankelijk van de willekeur van officiële instanties en zo voort als zij vinden dat de toch een man ben i.p.v transvrouw ben je alles behalve gelukkig met alle gevolgen vandien!
Amy

Bericht door Amy »

Ik was eerst vrij neutraal hier over vooral omdat ik dacht dat het voor mij toch niet zo veel gevolgen heeft en omdat ik ze niet in de weg wilde staan maar hoe meer ik er over lees en denk hoe meer ik er tegen ben nu.
elke

Bericht door elke »

Persoonlijk ben ik voor het weglaten van M /V op paspoort en ID kaart omdat het niet relevant hoort te zijn welk geslacht je bent.

In de basisadmin vd gemeente staat het en dat is voldoende maar als ik ooit in het gevang moet wil ik n genderneutrale gevangenis. Lekker rustig.

Trouwens ook omdat ik -alle- hokjes stigmatiserend vind werken. Ieder mens is een individu en of je man of vrouw of trans bent maakt niet uit....het moet er omgaan hoe je bent ipv wat je bent...

Want wat je bent zegt niets over hoe je bent.
elke

Bericht door elke »

Eva schreef:Gek he? Dat er ook transen zijn die zich niet gedragen alsof je het T-zijn zoveel mogelijk onzichtbaar moet houden. Mensen die het geen probleem vinden om en public duidelijk maken dat het fenomeen niet alleen bestaat, maar ook best besproken mag worden. Misschien zelfs voor velen helemaal geen probleem is.
En verdikkeme nog toe wat is het toch gek dat er zélfs mensen zijn (T-mensen nota bene) die andere mensen helpen achter de gordijnen vandaan te komen en deel te (leren) nemen aan de maatschappij. Gewoon als T!
Gek hoor. Het moet ook vooral niet gekker worden.
Toch...?
Liever niet. Het is gek genoeg geweest nu.
Veronica

Bericht door Veronica »

elke schreef:Persoonlijk ben ik voor het weglaten van M /V op paspoort en ID kaart omdat het niet relevant hoort te zijn welk geslacht je bent.

In de basisadmin vd gemeente staat het en dat is voldoende maar als ik ooit in het gevang moet wil ik n genderneutrale gevangenis. Lekker rustig.

Trouwens ook omdat ik -alle- hokjes stigmatiserend vind werken. Ieder mens is een individu en of je man of vrouw of trans bent maakt niet uit....het moet er omgaan hoe je bent ipv wat je bent...

Want wat je bent zegt niets over hoe je bent.

Leuk hoor, zo'n genderneutrale gevangenis, mannen en vrouwen bij elkaar dat gaat volledig mis, aangezien de meeste mannen daar hun broek niet aan kunnen houden dan...

Dus voordat wij alweer verdorrie off topic gaan, meteen rechtsomkeer en er niet verder over gaan praten?

Is trouwens maar een suggestie.
Afbeelding
Janice

Bericht door Janice »

Sommige mensen slaan door...... jammer.
Danielle

Bericht door Danielle »

Janice schreef:Sommige mensen slaan door...... jammer.
Slaan door waarin precies.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Janice

Bericht door Janice »

Het hele genderneutrale gedoe.

voorbeeld: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... stead.html

Deze discussies of dit soort dingen introduceren is totaal niet bevorderlijk voor het t-wereldje.