Fris_Baai_Dijk schreef: 08 feb 2018, 20:41
Tenger_Dolfijn_Rivier schreef: 08 feb 2018, 16:29
Je wil hier dus eigenlijk mee zeggen dat het acceptabel is om niet geaccepteerd te worden want dit soort dingen beginnen klein.
Nou. Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat ik het verbazingwekkend vind dat je zelf voor de volle 100% geaccepteerd wil worden (terecht overigens), en dat je zodra iemand over een ongeïnformeerde mening over jouw zijn blijkt te beschikken vind dat diegene monddood moet / mag worden gemaakt.
Dat heet symptoonbestrijding (de helft van NL denkt er namelijk zo over: “man met jurk”), ‘t riekt naar ‘de pot verwijt de ketel’ (over non-acceptatie gesproken) en je houdt er je slachtofferschap mee in stand (maar dat is misschien ook de bedoeling).
Weet je nu wel eigenlijk wat je schrijft?
Ik heb ook nog hele andere tijden meegemaakt waarin je buiten de deur kwam je eens eventjes lekker uitgescholden werd door de lokale jeugd of je kreeg letterlijk wat naar je kop geslingerd.
De sociale dienst vond dat je je aanstelde en wel gewoon werk als man aan kon gaan nemen.
Het arbeidsbureau vond dat het jou schuld was dat niemand je werk wilde geven.
En dat alles was volledig sociaal acceptabel!
Als je klachten had of aangifte wilde doen bij de politie was het standaard antwoord dan verhuis je maar naar de randstad!
De acceptatie is er tegenwoordig wel maar is flinterdun en dat schijnen sommige hier maar niet te willen begrijpen!