Mark schreef:Nou nu gaat er toch een wereld voor mij open zeg... Dus als ik het goed begrijp word je (in de meeste gevallen) niet meer ongesteld als je de pil doorslikt of de prikpil start. Ik heb dit echt nooit geweten.
Ik heb altijd zo'n last ervan. Niet alleen van het feit dat ik überhaupt ongesteld word, maar ook de buikkrampen. Ik heb daar altijd pillen voor geslikt jaren geleden maar die gingen niet goed samen met de slaap- en antidepressiva medicijnen. Dus nu is het iedere 2 à 3 maanden weer buikkrampen en diarree.
Jammer dat beide mijn psychiater en huisarts op vakantie zijn, anders wil ik wel hiervoor eens een afspraak maken.
Ja, dat klopt. Je kunt de pil doorslikken, maar vaak krijg je dan om de 3 of 6 maanden doorbraakbloedingen, wat dus eigenlijk gewoon ongesteldheid is. Sommige mensen hebben daar geen last van, dus je kunt het gewoon proberen! Als je dan alsnog bloedingen krijgt kun je altijd nog de prikpil nemen(dat heb ik dus gedaan, na 3 maanden was het alsnog raak). Met zo'n prikpil kun je de eerste maanden nog wel af en toe iets krijgen, maar daarna is het gewoon over, en dan word je niet meer ongesteld. Elke drie maanden moet je dan naar de huisarts om die prik te krijgen, als je eenmaal testosteron krijgt stopt de ongesteldheid vanzelf, dus dan kan je stoppen met de pil

Ik hoorde ervan van m'n moeder(m'n ouders weten van m'n FTM-heid en zijn heel supportive), en ik ben heel benieuwd hoe snel het werkt, want gister was pas m'n eerste prik

Wel gek om nu niet meer elke avond dat pilletje te nemen, haha. Gek op een goede manier
Het schijnt dat huisartsen soms nogal huiverig zijn om de prikpil voor te schrijven, omdat ie invloed heeft op je vruchtbaarheid. M'n nichtje wilde ook de prikpil(omdat haar ongesteldheid heel pijnlijk is-lichamelijk), maar de huisarts wilde het niet geven. Kennelijk duurt het na stoppen van de pil zeker een jaar voor je weer vruchtbaar bent. Maar als je huisarts op de hoogte is van je transitie, zal dat vast geen probleem zijn.