Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Bericht door Andrea2 »

Ik ben namelijk op zoek naar een laserkliniek waar ik me kan laten ontharen/epileren voor een betaalbaar bedrag, als ik een lijst had zou ik prijzen kunnen vergelijken en naar de goedkoopste gaan, aangezien ik niet echt in de beste financiële situatie zit.
Het is relevant of ze aan het VUMC mogen declareren omdat dit toont of de apparatuur die ze gebruiken niet veroudert is en of deze goede resultaten geeft.
Ik vroeg me af of ik dit ergens online kan vinden of of iemand eerder hiervan een lijst heeft gemaakt?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Bericht door Marije »

Misschien weet je verzekeringsmaatschappij dit? Of een belletje naar de genderafdeling van het VU
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij het AUMC hebben ze daar inderdaad een lijst van, even bellen of vragen via "mijn dossier".
Irene
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Bericht door Nikkie »

Ik heb zelf gewoon wat grotere Laser klinieken gebeld of ze vergoed worden bij medische diagnose. Kreeg daar wel duidelijk antwoord op.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Kan ik ergens een lijst vinden van laserklinieken die aan het VUMC mogen declareren?

Bericht door Marije »

Vergoeding bij medische diagnose is niet een zekerheid om te weten of ze goede apparatuur hebben. Je mag bij diagnose genderdysforie en een machtiging gewoon oude machines gebruiken en dan doe je er lekker lang over.

Het VUMC stelt eisen aan de apparatuur. Wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat als je bij een landelijke club zit die 500 machines heeft dat ze iets uit de oude doos gebruiken.

Mijn huidtherapeute heeft maar 1 machine en ze mag declareren bij het VUMC. Dan zit je goed. Maar ze is wel duur en omdat ze goed is, is ze altijd druk dus gaat ze echt niet meedoen aan groupon kortingsacties. Daarmee sluit het een eigenlijk het ander uit en zal goedkoop denk ik altijd duurkoop zijn.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: