Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Carms
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2023, 22:28
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Carms »

Ik ben geopereerd op 8 december dit jaar
En ben nu iets langer dan een week thuis
Gisteravond ben ik het dilateren vergeten omdat ik gewoonweg uitgeput ben

Op het moment voelt het alsof mijn dagen bestaan uit dilateren en spoelen en het schoonmaken van de spullen.

2 keer 30 minuten per dag hakt er aardig in
Echter ben ik flink bang gemaakt met de verhalen van vergeet het een keertje en het groeit dicht

Ja ik ben ontspannen en zet gewoon iets op netflix aan steek zelfs relaxende geurkaarsen aan (want ik heb zelf het seksueel compas van een baksteen)

Mensen nog tips? En een antwoord op het wel eens vergeten te dilateren?

Dilateren op zich doet ook pijn door kleine wondjes (voelt als schaafwondjes van het draaien)
En het spoelen ging goed tot mijn laatste controle afgelopen woensdag waar zij flink hebben zitten trekken en duwen

De hechtingen bij mijn perineum hebben op 2 plekken losgelaten en de huid ziet er eng uit MAAR de dokter heeft dit afgelopen woensdag gecheckt en ze zeiden t goed en normaal was (dus ik vertrouw erop)
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Dawn »

Een keer vergeten zal je denk ik niet direct laten dichtgroeien. Mogelijk kan je het nog “inhalen”. Mocht je echt meer moeite hebben kan je eventueel met 1 maat kleiner beginnen en dan na 10 minuten weer opschalen. Ja het dilateren is inderdaad intensief de eerste tijd qua tijd en energie.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Marije »

Het herstel is voor iedereen anders...

In het begin deed ik 3x per dag dilateren... waarschijnlijk was dat veel te veel maar net als iedereen wilde ik gewoon geen risico lopen met al die verhalen die je vaak leest.

Wat bedoel je met draaien? Waarom draai je de dilator?

Vitamine E olie helpt bij wondherstel... ik gebruik het na 10 maanden post-op nog elke dag om het te masseren.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Carms
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2023, 22:28
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Carms »

Marije schreef: 24 dec 2023, 09:37 Het herstel is voor iedereen anders...

In het begin deed ik 3x per dag dilateren... waarschijnlijk was dat veel te veel maar net als iedereen wilde ik gewoon geen risico lopen met al die verhalen die je vaak leest.

Wat bedoel je met draaien? Waarom draai je de dilator?

Vitamine E olie helpt bij wondherstel... ik gebruik het na 10 maanden post-op nog elke dag om het te masseren.
Ze zeiden tegen mij dat ik de dilatator onder lichte druk erin moest houden en moest draaien dat doe ik nou telkens en het bracht kleine wondjes intern met zich mee dit hebben ze aagestipt om te helen (geen pretje) maar ik moest vooral niet stoppen met drukken en draaien

Ja het herstel is voor iedereen anders vandaar dat ik eigenlijk de vraag stelde misschien dat er iemand is die het weet of een andere beleving heeft gehad

Vitamine E creme ben ik bekend mee heb ik ook gesmeerd voor de borstvergroting littekens wonder spul
Carms
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2023, 22:28
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Carms »

Dawn schreef: 23 dec 2023, 19:58 Een keer vergeten zal je denk ik niet direct laten dichtgroeien. Mogelijk kan je het nog “inhalen”. Mocht je echt meer moeite hebben kan je eventueel met 1 maat kleiner beginnen en dan na 10 minuten weer opschalen. Ja het dilateren is inderdaad intensief de eerste tijd qua tijd en energie.

Je had gelijk :) vanochtend gewoon weer de draad opgepakt niets aan het handje
Moet zeggen die enkele keer vergeten heeft het juist naar mijn idee een beetje rust gegeven want het ging ietsje soepeler
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Dawn »

Over het draaien denk ik dat dit vooral bedoelt is om al draaiend soepeler in en uit te bewegen dan alleen met duwen en trekken.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Dilateren eenmalig vergeten ramp of geen paniek?

Bericht door Marije »

Draaien als doel lijkt me niet iets toevoegen, het is in ieder geval niet iets wat ik gedaan heb. Met een licht gebogen dilator kan dat ook niet zomaar.

Duwen was bij mij om de bekkenbodemspier op te rekken en soepel te maken.

Die wondjes heb ik ook gehad bij de ingang van de vagina... elke twee weken aanstippen...niet leuk.

Sterkte en succes.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: