Vraagje over Soul Source dilators

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door SearchingLady »

Hallo allemaal,

Mijn SRS staat gepland voor maart en in mijn voorbereidingen kwam ik op verschillende plekken tegen dat de dilators die MK Velsen meegeeft niet super zijn. Ik wil daarom de Soul Source dilators aanschaffen. Hier heb ik al veel over gelezen en volgens mij zijn de maten die je initieel gebruikt de 2,86 (paars) en 3,18 (blauw). Hopelijk kan iemand die deze al eerder heeft aangeschaft mij vertellen of dit inderdaad gelijk is aan wat je meekrijgt. Ze zijn erg duur en het zou zonde zijn om iets aan te schaffen wat uiteindelijk niet gebruikt wordt. Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door Marije »

Waarschijnlijk spreek ik voor mijn beurt en beantwoord ik zeker jouw vraag niet... maar ik zou dat geld in mijn zak houden en gewoon bij bol.com een eenvoudigere set aanschaffen voor een paar tientjes. Dilateren is iets volkomen normaals en veel vrouwen doen dat bijvoorbeeld ook na de bevalling als ze gehecht moesten worden.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door Esther78 »

Vanuit het UMCG krijg je ook een set van 4 mee. Die zijn van hard plastic en vond ik niet prettig.
Ik heb de blaue en de oranje van Soul Source besteld. Die komen overeen met de 2 grootste uit de UMCG-set.

Sinds ik die heb, gebruik ik niet anders meer. Ik vind ze veel prettiger.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door Dawn »

Mijn info was ooit: na een maand mag je voorzichtig wat proberen op te rekken van binnen en koop daarvoor een vibrator van 3 cm.

Sowieso is wat je fijn vindt heel persoonlijk en helemaal vlak na de SRS loopt ook de genezing nog.
Heb nadat ik een tijdje wat minder gedillateerd heb de hele serie van Soul Source gekocht. Ben rustig gaan dilateren en de p1 en 02 was ik snel klaar mee, voelen ook van binnen dat een “scherpere” top hebben wat logisch gezien hun diameter. Daarna doorgegaan met 1, 2, 3 en 4. Daarvan gebruik ik nu alleen nog maar de groene een na grootste als start en de grootste oranje als ik zin heb als toegift. Door de iets kromme top en de lengte met dieptestipjes vindt ik ze heel fijn in gebruik. Ze zijn inderdaad niet goedkoop en dan komen er ook nog verzendkosten en invoerrechten bij. Daar staat tegenover dat ze praktisch gezien je leven lang meegaan.

Hieronder nog even alle maten op een rijtje:
Size #P1 (violet) 9" length x 7/8" diameter (229 x 22mm)
Size #P2 (orange) 9" length x 1" diameter (229 x 25mm)

Size #1 (violet) 9" length x 1-1/8" diameter (229 x 29mm)
Size #2 (blue) 9" length x 1-1/4" diameter (229 x 32mm)
Size #3 (green) 9" length x 1-3/8" diameter (229 x 35mm)
Size #4 (orange) 9" length x 1-1/2" diameter (229 x 38mm)
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door SearchingLady »

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik toch even wacht met de aanschaf tot na de operatie. Zodra ik bezig ben met de set van MK Velsen heb ik een veel beter beeld bij welke maten ik nodig heb en kan ik die alsnog aanschaffen. Het is ook niet zo'n probleem om de eerste periode van dilateren de basis set te gebruiken natuurlijk.

Bedankt ook voor het overzicht Dawn. Ik had zelf ook het idee om de P1 en P2 niet aan te schaffen. Voor de rest zie ik het dan wel na de operatie. Het lijkt als ik de ervaringen lees best wel uit een te lopen welke nodig zijn.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door AnneCeleste »

Ze zijn echt bizar duur, maar voor mij is het het wel waard geweest. De vorm is zoveel fijner en je zit niet met dat stomme handvat dat je elke keer erop en eraf moet schroeven (en waar gelijk stukjes van afbraken bij mij).

Goed, ik gebruik tegenwoordig alleen de nummer 4 (oranje). De andere drie waren eventjes heel nuttig maar zijn eigenlijk amper gebruikt, dus misschien is het een idee om die gewoon door te verkopen? ...ik zet ze wel op de marktplaats hier (niet op marktplaats.nl 😅)
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Vraagje over Soul Source dilators

Bericht door Gauloise »

Paars en blauw komen inderdaad overeen met de diktes die je in het begin van MKV moet gebruiken. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je met een omvang zoals groen en oranje kunt dilateren maar dikte kan altijd opgerekt worden, diepte moet je over het algemeen vanaf het begin af aan open houden. Het meest vervelende van het set van MKV vond ik zelf dat ze ook in lengte verschillen; dus maat 2 van hen waarmee je in het begin elke dilateersessie begint, is maar iets van 10cm lang. Helemaal in het begin kan het een stuk aangenamer zijn eerst de volledige diepte met een smallere maat op te zoeken maar dat kan met hun maat 2 al niet. Wie dat setje bedacht heeft, heeft er niet goed bij nagedacht of het setje is eigenlijk niet bedoelt voor srs.

Je kunt zeker tot na je operatie wachten met de aanschaf van een ander setje, zo dacht ik er zelf echter ook over en ik had naderhand wel spijt dat ik het niet van tevoren al in huis haalde. Als je ze via pelvicrelief haalt, moet je er ook rekening mee houden dat de levering tussen 1 - 2 weken kan duren.