FTM's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: FTM's

Bericht door Daniel »

Juist Irene, dat is het hele punt.

Lekker bij films janken, modebladen lezen en andere vrouwendingen doen als je daar zin in hebt. (en vooral niet ineens 24/7 gaan trainen als je er van nature gewoon te lui bent voor elke sport, ghehehehe) Doe ik namelijk ook (niet ;))
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: FTM's

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je moet gewoon dingen doen die bij je passen en je niet afvragen of dat dingen zijn die typisch mannelijk cq vrouwelijk zijn.
Irene
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: FTM's

Bericht door Paul »

Ik vind dat je hoe dan ook de eigenschappen die je nu hebt, gewoon moet houden. Niet anders gedragen omdat men dat van een man verwacht.
Feitelijk is een FtM niet veel anders dan een bioman, behalve als er nog geen hormoonbehandeling in het spel is, en als je wellicht nog geen operaties hebt gehad.
sas112
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2013, 05:16
Gender: Anders
Locatie: Sittard

Re: FTM's

Bericht door sas112 »

FTM's zijn uiteraard lichamelijk anders, maar geestelijk hetzelfde als biomannen.
Ik heb altijd moeite gehad met huilen waar andere mensen bij waren en op een gegeven moment had dat er ook mee te maken dat ik het niet "stoer en mannelijk" vond om te doen, maar nu weet ik dat het gewoon komt omdat ik me er oncomfortabel bij voel en dat het niks met genderidentiteit te make heeft. Alleen huilde ik wel soms, maar door de testosteron weer minder.
Ik ben niet echt modebewust of ijdel en ik vind vooral dat m'n kleren lekker moeten zitten, maar een beetje oke qua uiterlijk moet er toch zeker inzitten.
Ik heb ook zeker respect voor homoseksuelen en vind er niks vies of raars aan.
Ik lees niet echt modemagazines, maar sommige glossy's of roddelbladen vind ik wel leuk om op z'n tijd te lezen. Moet kunnen toch?
Gebruikersavatar
Antonnie
Berichten: 148
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:36
Gender: Trans FtM

Re: FTM's

Bericht door Antonnie »

Zijn FtM's anders dan bio mannen?
aan de ene kant wel denk ik, want ftm zijn over het algemeen wel opgegroeid als 'meisje', het is al meisje 'toegestaan' om je emoties te tonen en dat soort dingen. mannen moeten vanaf jongs af aan stoer zijn. en denk dat ftm's zich beter kunnen inleven in de gevoelens van mensen omdat je als 'meisje' ook vaker over je gevoelens praat. ftm's hebben daar over het algemeen ervaring in denk ik. maar verder op het gebied van denken denk ik dat er niet veel verschilt tusseen ene ftm en een bio man. biomannen kunnen ook geoveliger zijn en vrouwlijke trekjes hebben.

Huilen jullie ook sneller bij een film?
ja best snel, mijn empatie is vrij hoog en als ik eenmaal in eht moment zit kan er ook niks meer ingehouden worden :S

Huoden jullie ook wel rekening met er netjes uitzien (ben best modebewust, wel met herenkleding)
moet zeggen dat het netjes eruit zien meer is geworden omdat ik nu herenkleding draag, meer dan toen ik nog vrouwenkleding droeg toen kon het me niet zo schelen hoe ik eruit zag. merk nu dat ik er tog wel netjes uit wil zien omdat ik wil dat mensen me als jongen zien
merk dat ik er mee op let en dat ik wel wil dat alles goed bij elkaar past

Hebben jullie ook geen afkeer van homosexuele mannen, vinden jullie het juist respect?
vinden het juist respect dat twee mannen smaen kunnen zijn net als bij twee vrouwen.
moet zeggen dat ik zelf homo ben dus vond het zowieso gene probleem

Lezen jullie ook graag vrouwentijdschriften?
hou zelf niet van vrouwentijdschriften xD, meer van quest en wetenschapsbladen
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: FTM's

Bericht door Irene_de_Vreede »

Gewoon jezelf blijven Antonnie, ik herken heel veel in je verhaal (alleen dan net andersom).
Irene
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: FTM's

Bericht door Chieftac »

Ik jank ook best wel vaak bij goede drama in films en series. Je zou kunnen zeggen dat dit 1 van mijn vrouwelijke eigenschappen is, ook al ben ik gewoon een man.
"Je mag zijn zoals je bent."
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: FTM's

Bericht door Holden »

Ik huil niet zo zeer snel, vooral niet met films. Houd niet van vrouwenbladen, maar vind bakken en koken heel erg leuk. Ik vind schattige (baby) diertjes helemaal te gek maar heb helemaal niets met baby's (ook m'n neefje van 6 maanden niet). Of je bio-man bent of niet, je bent gewoon jezelf en je hoeft je ook niet te veranderen om in een bepaald plaatje van 'man-zijn' te passen. Iedereen is anders, trans* of niet.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: FTM's

Bericht door Nathan90 »

Over het snelle huilen bij films, ik denk dat dit niet overschat moet worden als een FTM iets want dit is volgens mij ook gewoon heel hormonaal bepaald.

Ik zal mijzelf niet als 'snel huilend' omschrijven, omdat het niet is wie ik ben, maar het is wel hoe ik kan zijn zegmaar. Zeker aangezien het duidelijk erger is tijdens het maandelijkse feest wanneer de hormonen helaam gieren schrijf ik het maar gewoon af aan het overschot van het ene hormoon en het tekort aan het andere. ;)
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: FTM's

Bericht door FAtham »

Hormonen spelen veel mee natuurlijk maar het is ook een groot stuk opvoeding/cultuur. Mannen in het Westen worden geacht hun emoties meer weg te stoppen, ik heb veel buitenlandse vrienden gemaakt op mijn reizen(toen ik nog rijk was en een eigen zaak had) en die janken daar gewoon ook lekker. Het word juist als stom gezien als ze zich inhouden of kortaf/lollig reageren op iets zieligs.

Ik merk juist dat mannen die ik ken onderling meer over gevoelens praten dan de vrouwen waar ik mee om ga... :shock: :?