oudste kind heeft moeite met transitie
-
- Voornaamwoorden: hij
oudste kind heeft moeite met transitie
Hallo, de oudste twee kinderen in mijn (samengestelde) gezin zijn van mijn vrouw en haar ex-partner. De vader van deze pubers start binnenkort met de hormoonbehandeling, het doel is om (uiteindelijk) vrouw te worden. het oudste kind (jongen, 16) heeft autisme en kan überhaupt al moeilijk omgaan met veranderingen, de gewenste verandering van zijn vader had hij niet zien aankomen en vindt hij dan ook heel moeilijk. Moeder en haar partner (ik dus) steunen waar mogelijk. We merken dat hij mede door zijn autisme het niet kan/wil accepteren. Zijn er toevallig mensen die dit herkennen en tips hebben hoe we hierin het beste kunnen handelen?
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Re: oudste kind heeft moeite met transitie
Zorg ervoor dat jullie open en eerlijke gesprekken blijven voeren met hem. Luister naar zijn zorgen en gevoelens zonder ze te bagatelliseren. Geef hem informatie over de transitie op een manier die past bij zijn niveau van begrip en communicatie.
En overweeg om een psycholoog of therapeut in te schakelen die ervaring heeft met zowel autisme als genderdysforie. Zij kunnen begeleiding bieden die specifiek is afgestemd op de behoeften van hem en helpen bij het verwerken van zijn gevoelens hierover.
En overweeg om een psycholoog of therapeut in te schakelen die ervaring heeft met zowel autisme als genderdysforie. Zij kunnen begeleiding bieden die specifiek is afgestemd op de behoeften van hem en helpen bij het verwerken van zijn gevoelens hierover.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Hoi, ik heb hier de hele dag een beetje in mijn hoofd me zitten draaien. Ik ben zelf moeder van vijf kinderen en drie jaar geleden in transitie gegaan. Het raakt me, zo'n verhaal.
Er zijn denk ik teveel variabelen om goed advies te geven. Loopt de transitie soepel, of zijn er medische of sociale tegenslagen is iets wat veel invloed heeft.
Het is in ieder geval fijn te horen dat jullie er open voor staan en het kind ondersteunen.
Switchen van "vader" naar "moeder" gebeurt naar ik weet heel weinig op die leeftijd. Meestal wordt het "mevrouw papa". Alleen als kinderen (heel) klein zijn wordt het nog wel eens veranderd.
Succes, en je mag me altijd een persoonlijk berichtje sturen.
Er zijn denk ik teveel variabelen om goed advies te geven. Loopt de transitie soepel, of zijn er medische of sociale tegenslagen is iets wat veel invloed heeft.
Het is in ieder geval fijn te horen dat jullie er open voor staan en het kind ondersteunen.
Switchen van "vader" naar "moeder" gebeurt naar ik weet heel weinig op die leeftijd. Meestal wordt het "mevrouw papa". Alleen als kinderen (heel) klein zijn wordt het nog wel eens veranderd.
Succes, en je mag me altijd een persoonlijk berichtje sturen.

-
Ik heb zelf een autistje (toen 15) en die had het ook moeilijk.
Hij was bang dat ie het contact kwijt zou raken (kort door de bocht gezegd)
Het heeft een paar jaar geduurd (jaar of anderhalf a twee) en toen was ie helemaal gerustgesteld.
Moment van omgaan was 12 jaar terug.
Nog steeds prima contact.
Laat 'm zijn verhaal doen, niet direct met de vader maar met een vertrouwd persoon, het gaat goed komen.
Je mag pb'n
Hij was bang dat ie het contact kwijt zou raken (kort door de bocht gezegd)
Het heeft een paar jaar geduurd (jaar of anderhalf a twee) en toen was ie helemaal gerustgesteld.
Moment van omgaan was 12 jaar terug.
Nog steeds prima contact.
Laat 'm zijn verhaal doen, niet direct met de vader maar met een vertrouwd persoon, het gaat goed komen.
Je mag pb'n
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen...