Goedenavond,
Ik ben (trans)vrouw 58 jaar en ik ben in een zware echtscheiding beland een 10 maanden geleden geheel onverwacht. We hadden zeker al jaren relatieproblemen maar gingen door. Mijn ex(partner)was in 1992 met me getrouwd voordat ik in transitie ging in 1997 en wilde verder met me, zei dat ze van mijn karakter hield en deze niet veranderde. Destijds moesten we verplicht scheiden. Echt houden van elkaar was er lange tijd niet meer. We waren druk met werk, huis, tuin en onze kinderwens. Hierna hebben we een samenlevingscontract afgesloten (pensioen niet vastgelegd)met het idee nog eens opnieuw te trouwen (is er nooit van gekomen) en vijf jaar hierna een partnerschap registratie.We hebben 2 kinderen via donor inseminatie mogen krijgen, hier ben ik super blij mee. Ze steunen me nu enorm. Met mijn ex is geen contact meer mogelijk, nog steeds onwerkelijk en zeer pijnlijk. Ik besef nu, te laat, dat we te weinig hebben geleefd. Ik was dominanter en assertiever en zij was niet opgewassen tegen mij. Zelf heb ik ook echt fouten gemaakt in de jaren, zou hier liefst nog over willen praten, maar helaas. Ik moet dit hoofdstuk echt afsluiten, zit nog in rouw en kan maar niet loslaten. Nu ben ik erg bezig van hoe ik verder wil leven? Ik ben een sociaal iemand en denk dat ik toch echt mijn leven met iemand wil delen .Wat ga ik doen op mijn leeftijd. Wil ik een nieuwe relatie met een man een vrouw een transman, transvrouw en wanneer? Wat zouden jullie me kunnen adviseren?
Scheiding
-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Scheiding
Sterke Mirjam
Kan je er niet echt mee helpen vrees ik omdat ik totaal geen ervaring heb met een relatie en nu ik bezig ben met de transitie er ook nog niet mee bezig.
Knuffel Dominique
Kan je er niet echt mee helpen vrees ik omdat ik totaal geen ervaring heb met een relatie en nu ik bezig ben met de transitie er ook nog niet mee bezig.
Knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
- Beheerder
Dat is heftig, @Mirjam111. Heel heftig. In welk deel van het land woon je? Ik denk dat praten en een goed luisterend oor nu belangrijk zijn. Naast onze vaste avonden (zoals komende vrijdag in Breda) zijn er ander mogelijkheden om serieus contact te hebben.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Dat zijn hele vervelende situaties.
Maar net wat Eva ook zegt een luisterend oor kan zeker helpen.
En mag mij ook altijd een bericht sturen om van je af te kunnen schrijven en je verhaal te kunnen doen.
Knuffel
Maar net wat Eva ook zegt een luisterend oor kan zeker helpen.
En mag mij ook altijd een bericht sturen om van je af te kunnen schrijven en je verhaal te kunnen doen.
Knuffel
Eindelijk langzaam op weg naar mijn werkelijke ik.
06-02-2024 wachtlijst de Vaart.
18-04-2024 wachtlijst Radboudumc.
08-07-2024 start logopedie.
01-08-2024 intake de Vaart Almere.
28-01-2025 start behandeling de Vaart Zwolle.

06-02-2024 wachtlijst de Vaart.
18-04-2024 wachtlijst Radboudumc.
08-07-2024 start logopedie.
01-08-2024 intake de Vaart Almere.
28-01-2025 start behandeling de Vaart Zwolle.

-
Hi Mirjam
Heftig dit verhaal wow.
Luisterend oor vindt je hier wel en is zeer belangrijk
Croetjes Chantal
Heftig dit verhaal wow.
Luisterend oor vindt je hier wel en is zeer belangrijk
Croetjes Chantal
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
-
Ik woon in Etten-LeurEva schreef: 18 jun 2024, 13:26 Dat is heftig, @Mirjam111. Heel heftig. In welk deel van het land woon je? Ik denk dat praten en een goed luisterend oor nu belangrijk zijn. Naast onze vaste avonden (zoals komende vrijdag in Breda) zijn er ander mogelijkheden om serieus contact te hebben.
-
- Beheerder
Nou, da’s heel mooi! Wat dacht je ervan komende donderdag naar De Nobelaer te komen? Emma en ik zijn daar tussen 2 en 4 uur. Je bent van harte welkom 

All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Ik denk er over na en kijken of dit lukt, dank je. Hebben jullie in de Nobelaar een soort infopunt of bijeenkomst dan?