Hoi, ik post dit namens mijn vriend die hier geen account heeft (hij spreekt geen Nederlands). Ik hoop dat dat oke is, anders mag het gesloten worden.
Ik vroeg me af of mensen die een bottom surgery hebben ondergaan met SCIP falloplastiek (superficial circumflex iliac artery perforator flap) hun ervaringen zouden kunnen delen over de problemen die ik ervaar.
- Ten eerste, zelfs na twee jaar voelt de donorlocatie nog steeds verdoofd of strak aan, alsof mijn broek of ondergoed te strak zit, hoewel dat niet het geval is. Soms voelt het littekengebied dat naar mijn schaambeen loopt (waar het flaplitteken onder de huid verdwijnt) ook extreem gevoelig, bijna pijnlijk aan. Dit is de hele dag door merkbaar. Ik ben naar fysiotherapie en zelfs een homeopaat geweest, en hoewel het minder strak werd, is de "zenuw"gevoeligheid nog steeds vaak aanwezig. Heb jij dit ook ervaren? Heb je iets gevonden dat werkt, zoals fysio-oefeningen?
- Ten tweede, het donorgebied dat gebruikt is om het scrotum te construeren is erg behaard. Ik weet dat dit een veelvoorkomend neveneffect van testosteron is, en het was al het geval vóór de operatie. Echter, het is zo'n moeilijk gebied om goed te scheren of trimmen, en zodra de haren weer beginnen te groeien, is het erg jeukend en oncomfortabel. Hebben sommigen van jullie laserontharing op dit gebied geprobeerd? Zo ja, wat was je ervaring? Het doet waarschijnlijk veel pijn, maar werkt het?
- Ik heb ook een "hondsoor" veroorzaakt door extra huid op de donorlocatie. Het is een zeer opvallende locatie, dus ik zou het graag laten verwijderen. Wat zijn jullie ervaringen met revisiechirurgie om dit te verwijderen? Lost het het probleem op?
Ervaringen SCIP falloplastiek?
-
Rezzy93
-
Josh
- Voornaamwoorden: hij/hem
Re: Ervaringen SCIP falloplastiek?
Extra huid kan in principe makkelijk weggehaald worden. Ik heb hier alleen ervaring mee met mastectomie, dit was binnen een half uurtje ongeveer opgelost. Ze doen een plaatselijke verdoving en snijden dan het stukje huid weg. Daarna wordt het gehecht.
Wat betreft het litteken wat strak aan voelt, wat voor litteken zorg heb je gedaan?
Het is aan te raden om het gebied 1 of 2 keer per dag 10 minuten te masseren met Bio Oil. Daarnaast kun je gebruik maken van siliconen pleisters/gel of Vitamine E creme. Deze methoden zorgen ervoor dat het litteken soepeler wordt en waarschijnlijk dus ook minder strak aan zal voelen op den duur. Reken er wel op dat het een aantal weken tot maanden kan duren waarbij je iedere dag litteken zorg moet doen voordat je resultaat begint te merken.
Daarnaast zijn er via artsen ook nog behandelmethoden met injecties, corticosteroide dacht ik uit mijn hoofd
Laserontharing heb ik geen ervaring mee.
Wat betreft het litteken wat strak aan voelt, wat voor litteken zorg heb je gedaan?
Het is aan te raden om het gebied 1 of 2 keer per dag 10 minuten te masseren met Bio Oil. Daarnaast kun je gebruik maken van siliconen pleisters/gel of Vitamine E creme. Deze methoden zorgen ervoor dat het litteken soepeler wordt en waarschijnlijk dus ook minder strak aan zal voelen op den duur. Reken er wel op dat het een aantal weken tot maanden kan duren waarbij je iedere dag litteken zorg moet doen voordat je resultaat begint te merken.
Daarnaast zijn er via artsen ook nog behandelmethoden met injecties, corticosteroide dacht ik uit mijn hoofd
Laserontharing heb ik geen ervaring mee.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans