Hallo,
Iemand die ik ken is bezig met regelen van een mastectomie zonder een gender team (hij is al 7 jaar bezig met wachtrijen en na veel ongeluk en administratieve problemen zit hij nu dus nogsteeds niet bij een gender team). Hij is al aardig ver en staat al op de wachtlijst bij van Loenen. Nu moet hij dus nog een bevestiging van goed doorlopen real life test doorsturen. Hij leeft dus al +/- 7 jaar lang als man en zit ook al een jaar aan de testosteron.
Is het mogelijk om zo’n bevestiging te krijgen bij een “normale” psycholoog ipv bij een gender team?
Alvast bedankt <3
Real life test voor een operatie
-
Jawofstar
- Voornaamwoorden: Hij/Hem/Het
-
Josh
- Voornaamwoorden: hij/hem
Re: Real life test voor een operatie
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, nee.
Per definitie zal er een verwijzing door een erkend genderteam gedaan moeten worden. Zeker als hij wilt dat de zorgverzekering het zal vergoeden.
Bovendien betwijfel ik dat een 'normale' psycholoog hieraan mee zal werken.
Daarnaast zal dat waarschijnlijk ook niet geaccepteerd worden als voldoende verwijzing, volgens mij heeft het allemaal te maken met het stukje MDO (multidisciplinair overleg)
Per definitie zal er een verwijzing door een erkend genderteam gedaan moeten worden. Zeker als hij wilt dat de zorgverzekering het zal vergoeden.
Bovendien betwijfel ik dat een 'normale' psycholoog hieraan mee zal werken.
Daarnaast zal dat waarschijnlijk ook niet geaccepteerd worden als voldoende verwijzing, volgens mij heeft het allemaal te maken met het stukje MDO (multidisciplinair overleg)
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Het hele begrip Real Life Test bestaat al jaren niet meer.
Irene
-
Hal
Toen ik buiten een genderteam om bij Van Loenen mijn mastectomie liet doen, nam ze genoegen met een brief van degene die mij de testosteron voorschreef dat ik dat al een jaar gebruikte evanwege genderdysforie.
Zo'n zelfde brief zou de huidige voorschrijvende arts ook op kunnen stellen.
Zo'n zelfde brief zou de huidige voorschrijvende arts ook op kunnen stellen.
7-19: wachtlijst Stepwork
6-20: wachtlijst TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: start testo
12-20: wachtlijst T-cendent
10-21: mastectomie
1-22: intake T-cendent
6-22: "groen licht"
2-24: hysto
6-20: wachtlijst TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: start testo
12-20: wachtlijst T-cendent
10-21: mastectomie
1-22: intake T-cendent
6-22: "groen licht"
2-24: hysto
-
Jawofstar
- Voornaamwoorden: Hij/Hem/Het
Bedankt voor de reacties!
Dit is best verwarrend omdat van Loenen zelf heeft gevraagd voor de bevestiging van een goed doorlopen real life test, en dat zonder ze niet opereren. Wat gek is als die real life test al jaren niet meer bestaat :/
Hij heeft wel van 2 verschillende psychologen al een brief waar zij “groen licht” geven voor de operatie, die zijn alleen niet deel van een gender team dus.
De testosteron die hij gebruikt is helaas niet voor geschreven door een arts. Dus daar kan hij geen brief van krijgen.
Dit is best verwarrend omdat van Loenen zelf heeft gevraagd voor de bevestiging van een goed doorlopen real life test, en dat zonder ze niet opereren. Wat gek is als die real life test al jaren niet meer bestaat :/
Hij heeft wel van 2 verschillende psychologen al een brief waar zij “groen licht” geven voor de operatie, die zijn alleen niet deel van een gender team dus.
De testosteron die hij gebruikt is helaas niet voor geschreven door een arts. Dus daar kan hij geen brief van krijgen.
-
Josh
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ik denk dat het dan beter is dat hij even opnieuw contact opneemt met van Loenen en navraagt of die 2 brieven voldoende zijn van de psychologen en eventueel ook even contact opnemen met de zorgverzekering, want lijkt mij dat hij er niet achteraf achter wilt komen dat de zorgverzekering de rekening van zo'n ruim €5000+ niet gaan vergoeden omdat hij niet de juiste kanalen heeft gevolgd.
Bovendien is het belangrijk dat het een restitutiepolis of soortgelijk (aangezien restitutie haast niet meer bestaat) is.
Ik denk ook dat de 'real life test' een ongelukkige benaming is en dat dit niet zo bedoeld werd. Bij mij werd namelijk alleen aangegeven dat het vereiste was om minimaal 6 maanden testosteron te hebben gehad (non-binaire mensen hebben daar uitzondering op).
Bovendien is het belangrijk dat het een restitutiepolis of soortgelijk (aangezien restitutie haast niet meer bestaat) is.
Ik denk ook dat de 'real life test' een ongelukkige benaming is en dat dit niet zo bedoeld werd. Bij mij werd namelijk alleen aangegeven dat het vereiste was om minimaal 6 maanden testosteron te hebben gehad (non-binaire mensen hebben daar uitzondering op).
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans