Ik ga dus al enige tijd wat androgyn gekleed door het leven. En was met mijn vrouw en kinderen op vakantie in de VS deze zomer.
Nou met al dat politieke gedoe over transgender daar voelde ik me toch wel erg ongemakkelijk.
Welke wc neem je nu. Aangezien ik als "man" mee was was de dames wc binnen wandelen nog ongepast. Maar wat voelde ik me ongemakkelijk op de heren wc's. Was bang om daar uit verwijderd te worden omdat ik te vrouwelijk ben...
Wc's en amerika
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Wc's en amerika
Amerika lijkt me doodeng op het moment. Ik ben er heel veel geweest in de afgelopen 18 jaar maar niet meer sinds mijn transitie.
In die jaren dat ik er veel was heb ik het hele land langzaam zien afglijden.
In die jaren dat ik er veel was heb ik het hele land langzaam zien afglijden.
vrouw mama dochter zus gelukkig
-
- Voornaamwoorden: die/diens
Europa loopt achter op Amerika, zouden wij ook zo gaan afglijden, want voor vele is Amerika het walhalla en copieeren ze het naar Europa.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Da's niet helemaal waar. In Amerika moet je echt onderscheid maken tussen bepaalde kustgebieden en het centrale midden. In San Fransisco of Seattle is het nog steeds allemaal prima.
Europa is ook groot en net als in Amerika zijn hier plaatsen waar het prima is en mindere plekken.
Of het allemaal goed is weet ik niet, en er is in de VS iets goed mis met het kiesstelsel waardoor de republikeinen in het voordeel zijn.
Het is niet zo zwart/wit, maar allemaal wel eng... en ingewikkeld.
Europa is ook groot en net als in Amerika zijn hier plaatsen waar het prima is en mindere plekken.
Of het allemaal goed is weet ik niet, en er is in de VS iets goed mis met het kiesstelsel waardoor de republikeinen in het voordeel zijn.
Het is niet zo zwart/wit, maar allemaal wel eng... en ingewikkeld.
vrouw mama dochter zus gelukkig
-
- Voornaamwoorden: Jeste
Het zal er ook vanaf hangen waar je bent in de VS. In redneck country is het immers heel anders dan aan de westkust of de noord-oostkust. Kies dus een goede bestemming in de VS. En als je toch ergens op het, misschien ook wel interessante, platteland belandt, dan kan je ook gewoon achter een bosje gaan zitten, in plaats van op de WC. Ruimte zat daar in dat uitgestrekte land.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.