Hoe was ik mijn gezicht correct na laserontharing?
-
Andrea2
- Voornaamwoorden: zij/haar
Hoe was ik mijn gezicht correct na laserontharing?
Vroeg me dit even af, ik heb een week geleden mijn gezicht laten ontharen en was benieuwd hoe ik nou correct mijn gezicht was zonder irritatie of permanente schade aan te richten. Mijn behandelaar zei dat ik niet mag wrijven de dagen na de behandeling maar hoe was ik in godsnaam mijn gezicht zonder met mijn handen of wattenschijfjes over mijn gezicht te wrijven?!!! Ik heb haar inmiddels ook al een bericht gestuurd maar daar reageert ze niet op dus daarom vraag ik het even hier.
-
marianne
Re: Hoe was ik mijn gezicht correct na laserontharing?
water water water, lekker lang de douchkop in jje gezicht mmmmmm!
Ik doe nooit anders, !
Ik doe nooit anders, !
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
-
Andrea2
- Voornaamwoorden: zij/haar
Hey Marianne, dank je voor de tip!marianne schreef: 30 aug 2024, 21:21 water water water, lekker lang de douchkop in jje gezicht mmmmmm!
Ik doe nooit anders, !
Ik heb alleen wel een zalf die ik op moest doen na de laserbehandeling en die gaat er niet echt af bij alleen water op gezicht laten lopen, moet ik dit dan gewoon laten zitten?
-
Danielle
Niet wrijven?
Ik was mijn gezicht na de behandeling dezelfde dag nog met warm water en zeep. Om de vettige crème die ze smeren weg te krijgen. De volgende dag scrub ik gewoon weer.
Enige wat ik heb meegekregen is haren niet uittrekken en na de behandeling een paar dagen voorzichtig met zon.
Ik was mijn gezicht na de behandeling dezelfde dag nog met warm water en zeep. Om de vettige crème die ze smeren weg te krijgen. De volgende dag scrub ik gewoon weer.
Enige wat ik heb meegekregen is haren niet uittrekken en na de behandeling een paar dagen voorzichtig met zon.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik weet alleen de eerste 24 uur niets doen, Bij mij maken ze de huid na het laseren schoon en daarna krijg ik er een koelpak op. en dan na 24 uur mag ik gewoon cream en zo gebruiken. Alleen voorzichtig met de zon zijn. Maar ben toch al niet het type dat uitgebreid in de zon gaat liggen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Op de dag van de laserbehandeling gebruik ik zowiezo geen make-up behalve een beetje mascara.
Na de behandeling wordt er wat spf-creme opgesmeerd. S'avonds was ik het gewoon met lauw water en druppel aloë-vera zeep zoals ik iedere avond doe. Ik wrijf altijd, weliswaar rustig, anders krijg je toch niet schoon en met de zeep hoeft dat juist geen probleem te zijn, dat glijd. Daarna met een make-up-watje overtollige make-up eraf halen met micellar water. Mij wordt verteld de eerste 24 uur geen make-up te gebruiken op de plekken van de laserontharing en zoveel mogelijk uit de zon blijven. De volgende dag gewoon business as usual als het gaat om make-up/creme etc.
Na de behandeling wordt er wat spf-creme opgesmeerd. S'avonds was ik het gewoon met lauw water en druppel aloë-vera zeep zoals ik iedere avond doe. Ik wrijf altijd, weliswaar rustig, anders krijg je toch niet schoon en met de zeep hoeft dat juist geen probleem te zijn, dat glijd. Daarna met een make-up-watje overtollige make-up eraf halen met micellar water. Mij wordt verteld de eerste 24 uur geen make-up te gebruiken op de plekken van de laserontharing en zoveel mogelijk uit de zon blijven. De volgende dag gewoon business as usual als het gaat om make-up/creme etc.
Groetjes Laura 
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb me altijd gewoon gewassen, dezelfde dag nog en ben de dag erna gewoon weer met make-up begonnen en dus 's avonds ook weer reinigen.
Irene