Secundaire operaties

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
SpinXO
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn

Secundaire operaties

Bericht door SpinXO »

Hallo allemaal,

Ik heb een enkele weken terug een consult gehad over vervolgoperatie na de phalloplastiek en ik ben benieuwd naar jullie mening (met name van de mensen die al voor secundaire operaties hebben gekozen!), omdat ik toch wel schrok van de erosiepercentages en ‘mislukte’ gevallen.

Coronaplasty (maken van de eikelrand)
Bij 33% van de gevallen neemt de zwelling van de eikelrand dusdanig af dat je alleen met een litteken achterblijft zonder het gewenste resultaat. Daarnaast hou je ook een ‘schaafwond’ (denken aan een kaasschaaf) van de donorplek waar de huid is vandaan gehaald.

Balprothese
4% kans op erosie

Erectieprothese (van het merk ZEPHYR)
- Semi-rigide 11% kans op erosie
- Driedelig systeem 15% kans op erosie (1 balprothese wordt weggehaald om de ‘pomp’ te plaatsen als vulling)

Naast dat dit best hoge percentages zijn (toch bij 1 op de 7 mensen) hebben ze gemiddeld een levensduur van 3 jaar. Als je nog meer academische papers gaat lezen, zijn deze cijfers nog veel hoger met het opnieuw moeten opereren na X maanden herstel voor het herplaatsen van de prothese.

Voor de mensen die al secundaire operaties hebben ondergaan; waarom hebben jullie wel of niet voor bepaalde operaties gekozen en hebben jullie de bovenstaande “problemen” ook zo ondervonden?

En voor de mensen die nog secundaire operaties moeten ondergaan, welke zou jij persoonlijk overwegen en waarom wel of niet?
Josh
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Secundaire operaties

Bericht door Josh »

Ik heb zelf nog geen ervaring met phalloplastiek, maar mijn keuze staat voorlopig vast om voor het complete traject te gaan: phallo, plasbuisverlenging, balprothese, erectieprothese (pomp), en eikelrand.

Ik heb lang getwijfeld en nagedacht over de "wat als" scenario's, maar ik wil niet langer in angst leven voor het onbekende.

Het is uiteindelijk een heel persoonlijke keuze wat voor jou de moeite waard is. Het is zeker waardevol om ervaringen van anderen te horen, maar ik zou aanraden om dat niet als doorslaggevend te zien. Een negatieve ervaring is namelijk niet representatief voor iedereen en geldt ook niet automatisch voor jouw specifieke situatie. Hetzelfde geldt voor positieve ervaringen: er zijn veel factoren die de uitkomst kunnen beïnvloeden.

Daarom heb ik zelf besloten om me niet te veel vast te houden aan percentages of statistieken, want die zijn vaak lastig volledig op de eigen situatie toe te passen.

Daarnaast merk je vaak dat mensen met positieve ervaringen minder snel geneigd zijn om deze online te delen, omdat ze verder zijn gegaan met hun leven en er niet meer zo bij stilstaan.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP