Stemmingswisselingen Triptoreline

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
enbyent
Voornaamwoorden: Hen/hun

Stemmingswisselingen Triptoreline

Bericht door enbyent »

Hi allemaal,

11 weken geleden heb ik mijn eerste injectie Pamorelin gehad. Dat is de 12-wekelijkse versie van Decapeptyl (anti-androgeen), wat elke 4 weken geïnjecteerd moet worden. Voordat ik Pamorelin kreeg, had ik decapeptyl

Zoals ik zei zit ik in de 11e week sinds mijn eerste injectie. Volgende week krijg ik mijn volgende injectie. En nu komt het, ik heb sinds ongeveer 3 dagen last van ontzettende stemmingsproblemen en vermoeidheid. Daarnaast voel ik me ook heel "woozy", duf, moe. De kleinste dingen kunnen mijn stemming doen omslaan en ik heb gisterenavond tranen met tuiten gehuild omdat ik me zo rot voelde. Een groot contrast met de periode dat ik voor het eerst aan anti-androgenen begon, toen had ik helemaal geen merkbare bijwerkingen.

Zijn er andere mensen hier die soortgelijke ervaringen hebben aan het einde van een Pamorelin-cyclus? Ik kan me voorstellen dat het medicijn na 11 weken wel begint uit te werken, en de hormoonhuishouding er van in de war raakt, wat bovenstaande effecten zou kunnen hebben.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Lise

Re: Stemmingswisselingen Triptoreline

Bericht door Lise »

Hoe je je voelt kan natuurlijk door van alles komen, maar als je je zorgen maakt: laat even je bloed prikken bij de huisarts op testosteron voor je een nieuwe injectie haalt. Bij mij werkte de 12 wekelijkse variant ook al wat eerder uit, waardoor ik op 10/11 weken werd gezet.