Hoi
Ik wil dit vooral even van me af schrijven. Maar tips zijn ook welkom. Ik ben enigszins in paniek. Ziekenhuis weigert om herhaalrecept voor androgel uit te schrijven.
Ik heb per ongeluk ontdekt ( door warrigheid) dat een dosis van 4.5 pompjes androgel mijn warrigheid verhelpt o.a.
De reactie van de interne geneeskunde verpleegkundige was dat ik terug moet naar de oude dosis en dat ik geen herhaalrecept krijg want ik zou net aan mijn afspraak met hen in oktober kunnen halen op de oude dosis.
Mijn reactie was dat mijn androgel op is voor die afspraak plaats vindt. De afspraak is al 2 keer verplaatst naar een latere datum. En dat ik niet terugga naar een dosis die evident niet goed werkt voor mij. En dat ik wil meten of mijn bloedwaarden ok zijn bij de nieuwe dosis. Niet bij de oude. Die was al in maart gemeten. En of ze mij grasg een herhaalrecept kunnen doen. Zij vonden dat de hogere dosering misxchien een neurologische aandoening maskeert. Ik ben bij neurologie van het Radboud Ziekenhuis langs gegaan. Conclusie : geen neurologische aandoening.
Nu is de androgel komende week op. Wat een zieke machtsspelletjes spelen die artsen.
De testosteron waarde grenzen die trouwens standaard wrrden asngehouden als normaal zijn de normale waarden voor bejaarde mannen. Dus als je je daar niet goed bij voelt dan kan dat kloppen. Voor iemand van mijn leeftijd is tot 47 nmol/L de bovengrens, niet 30 nmol/L.
Ik heb ze nu bericht dat ik een klacht ga indienen als ef niet deze week een herhaalrecept komt. En dat ik dan ook bij mijn werkgever en ziektekostenverzekeraar ga melden dat het Ziekenhuis me noodzakelijke zorg weigert.
Een welkom bericht zou zijn : hoe ik aan een noodrantsoen androgel kom als het Ziekenhuis me negeert.
Endo weigeren herhaalrecept uit te schrijven
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
-
Re: Endo weigeren herhaalrecept uit te schrijven
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36282060/J
Hier is dat alweer oude onderzoek over testosteronlevels:
What Is a Normal Testosterone Level for Young Men? Rethinking the 300 ng/dL Cutoff for Testosterone Deficiency in Men 20-44 Years Old
Alex Zhu et al. J Urol. 2022 Dec.
Hier is dat alweer oude onderzoek over testosteronlevels:
What Is a Normal Testosterone Level for Young Men? Rethinking the 300 ng/dL Cutoff for Testosterone Deficiency in Men 20-44 Years Old
Alex Zhu et al. J Urol. 2022 Dec.

-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Hi,
Wat een raar, maar voor jou vooral naar bericht! Dat past totaal niet bij de verhalen die ik van het Radboudumc ken en/of mijn eigen ervaringen. Hoezo bepaalt een verpleegkundige of je een herhaalrecept krijgt? Die gaat daar haar helemaal niet over?!
Ik hoop maar dat je er gauw met hen uit komt en dat het goed met je komt.
Groetjes, Frederieke.
Wat een raar, maar voor jou vooral naar bericht! Dat past totaal niet bij de verhalen die ik van het Radboudumc ken en/of mijn eigen ervaringen. Hoezo bepaalt een verpleegkundige of je een herhaalrecept krijgt? Die gaat daar haar helemaal niet over?!
Ik hoop maar dat je er gauw met hen uit komt en dat het goed met je komt.
Groetjes, Frederieke.
-
Waarom ga je niet naar je huisarts, mijn huisarts schrijft het gewoon voor.
Waarschijnlijk heb jij zelf de dosing verhoogd en zijn ze huiverig. Als jij aangeeft dat het op is zullen iets moeten doen.
Ik was gestopt en binnen een maand begonnen mijn klachten.
Sterkte
Waarschijnlijk heb jij zelf de dosing verhoogd en zijn ze huiverig. Als jij aangeeft dat het op is zullen iets moeten doen.
Ik was gestopt en binnen een maand begonnen mijn klachten.
Sterkte
-
Hoi
Dank. De endo heeft get oude recept voor mijn hormonen nu aan de apotheek gestuurd. Ik heb bloed geprikt gisteren. Ook de hematocriet zat erbij. Begin oktober heb ik een afspraak van ! 10 ! Minuten. Waarin ik dan dus voor mijn hachje zal moeten discussieren om mijn nieuwe dosis te mogen behouden. Tegenover iemand die de touwtjes van mijn (mentale) gezondheid in handen heeft. Maar die ook haar eigen agenda heeft ( reputatie , conformeren aan richtlijnen en afspraken tussen artsen ) Artsen zijn geen wetenschappers . Veel van wat artsen doen is nog gewoonte en afspraken. En niet gefundeerd in onderzoek. Ze houden zich soms aan afspraken . Ook als dat niet gezond is. En niemand kan ze ter verantwoording roepen als ze zich aan afspraken houden. ( einde van mijn rant )
Dank. De endo heeft get oude recept voor mijn hormonen nu aan de apotheek gestuurd. Ik heb bloed geprikt gisteren. Ook de hematocriet zat erbij. Begin oktober heb ik een afspraak van ! 10 ! Minuten. Waarin ik dan dus voor mijn hachje zal moeten discussieren om mijn nieuwe dosis te mogen behouden. Tegenover iemand die de touwtjes van mijn (mentale) gezondheid in handen heeft. Maar die ook haar eigen agenda heeft ( reputatie , conformeren aan richtlijnen en afspraken tussen artsen ) Artsen zijn geen wetenschappers . Veel van wat artsen doen is nog gewoonte en afspraken. En niet gefundeerd in onderzoek. Ze houden zich soms aan afspraken . Ook als dat niet gezond is. En niemand kan ze ter verantwoording roepen als ze zich aan afspraken houden. ( einde van mijn rant )

-
Een andere optie is misschien overstappen op Nebido?
Werkt voor mij super en stabiel, en je hebt maar 1 keer in de 10-12 weken een injectie.
Werkt voor mij super en stabiel, en je hebt maar 1 keer in de 10-12 weken een injectie.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
-
- Voornaamwoorden: she/they
Mag ik vragen bij welke genderkliniek je zit? Je kunt me ook privé een bericht sturen. Ik schrijf dit omdat ik onlangs een soort van verwante connectie had met mijn endo in Rotterdam. Ik voelde me mentaal en fysiek veel beter met een hogere dosis die blijkbaar veel te hoog was voor hun normale normen, dus gaven ze me een veel lagere dosis en ik heb nu over twee weken weer een bloedtest waarbij ik moet aantonen dat mijn waarden weer op het absolute minimumniveau liggen