Haartransplantatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Sophie88

Haartransplantatie

Bericht door Sophie88 »

Ik zit erover te denken een haartransplantatie te laten doen, maar ik heb er wat vragen over. Ik ga ze uiteraard ook nog stellen aan de professionals, maar ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die het al hebben laten doen.
Ik heb op zich mooi lang haar, alleen een klein beetje last van inhammetjes. Ik heb begrepen dat de grafts vaak van het achterhoofd worden gehaald. Blijft dit op die plek op de lange termijn zichtbaar, of zie je het later niet meer terug? En ziet het er na de transplantatie raar uit als je bij de inhammetjes korte haartjes hebt en de rest nog lang is? En hoe lang duurt het voor het eindresultaat is bereikt?
Hoor graag van jullie!
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Haartransplantatie

Bericht door DominiqueB »

Goede morgen Sophie

Heb zelf geen ervaring maar ken er wel 1 bij de vrouwengroep die het wel heeft gedaan.
Voor de transplantatie wordt je helemaal kaal gemaakt en het duurt dus wel 2 jaar of zo voor het weer lang is. en je hebt dus niet op de plek van de inhammen korter haar.
Maar je kunt wel via je verzekering een vergoeding voor een haarwerk krijgen, een deel zit in de basis en je kunt je bij verzekeren voor een aanvulling.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Bloemetje

Bericht door Bloemetje »

Het is ook mogelijk om niet kaal te gaan voor een transplantatie. Vaak wordt hier zo ver ik bekend mee ben wel extra geld voor gerekend (300 euro bij mijn offerte). Grafts worden inderdaad vaak achter weggehaald, als je haar eromheen lang genoeg is dan valt het over het weggeschoren stuk heen en zie je er weinig/niets van.

Het herstel duurt wel een tijdje, na ongeveer een maand vallen je haartjes die zijn getransplanteerd uit en dan na een tijdje gaan ze pas echt groeien. Je kan het beste hier wat foto's online van opzoeken om een goed beeld te krijgen.
Sophie88

Bericht door Sophie88 »

Bloemetje schreef: 03 okt 2024, 22:52 Het is ook mogelijk om niet kaal te gaan voor een transplantatie. Vaak wordt hier zo ver ik bekend mee ben wel extra geld voor gerekend (300 euro bij mijn offerte). Grafts worden inderdaad vaak achter weggehaald, als je haar eromheen lang genoeg is dan valt het over het weggeschoren stuk heen en zie je er weinig/niets van.

Het herstel duurt wel een tijdje, na ongeveer een maand vallen je haartjes die zijn getransplanteerd uit en dan na een tijdje gaan ze pas echt groeien. Je kan het beste hier wat foto's online van opzoeken om een goed beeld te krijgen.
Dank je voor je reactie! Groeit het weggeschoren stuk weer aan? Of gaat dat niet doordat de grafts daar zijn weggehaald?
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
Bloemetje

Bericht door Bloemetje »

Sophie88 schreef: 04 okt 2024, 16:23
Bloemetje schreef: 03 okt 2024, 22:52 Het is ook mogelijk om niet kaal te gaan voor een transplantatie. Vaak wordt hier zo ver ik bekend mee ben wel extra geld voor gerekend (300 euro bij mijn offerte). Grafts worden inderdaad vaak achter weggehaald, als je haar eromheen lang genoeg is dan valt het over het weggeschoren stuk heen en zie je er weinig/niets van.

Dank je voor je reactie! Groeit het weggeschoren stuk weer aan? Of gaat dat niet doordat de grafts daar zijn weggehaald?
In het gebied dat ze afscheren pakken ze verspreid de grafts(haartjes) eruit, deze weggehaalde groeien niet meer terug maar omdat ze dit zo verspreid doen zie je hier niets meer van. Het geschoren stuk groeit dus gewoon grotendeels terug en na een paar maanden zal je er al weinig meer van zien.