Variërende haargroei gezicht

Make-up, kleding, en zo voort
Danielle

Variërende haargroei gezicht

Bericht door Danielle »

Dit is iets sufs, en mischien beeld ik het me naar in. Maar hear me out...

Ondanks een heleboel laserbehandelingen scheer ik mijn gezicht nog bijna dagelijks. De haargroei is flink uitgedund en het is vooral kin en kaakrand waar nog wat groeit. De tijd tussen twee scheerbeurten is doorgaans vrij standaard. Ik doe het dagelijks rond dezelfde tijd. Maar ik heb sterk het idee dat de mate van haargroei van dag tot dag verschilt.

Is dat echt zo? En waarom dan? Is het voeding dat daar invloed op heeft. Of hebben haren de ene dag gewoon minder zin om te groeien dan andere dagen. Of is het afhankelijk hoe netjes ik de vorige dag geschoren heb? Of beeld ik me het in en denk ik alleen maar dat het verschil bestaat terwijl de groei eigenlijk gewoon vrij constant is?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Variërende haargroei gezicht

Bericht door Irene_de_Vreede »

De groei van haren gaat in fasen, dat is ook de reden dat er vrij veel tijd tussen laserbehandelingen moet zitten. Zonder behandeling zul je het idee krijgen dat de groei vrij constant is, maar als er van bepaalde fases meer haren zijn vernietigd dan van anderen, kun je het verschil wat jij aangeeft krijgen.
Irene
Alice

Bericht door Alice »

Mogelijk heeft de hoeveelheid vocht die in je lichaam aanwezig is er iets mee te maken.
Meer vocht (dan normaal) haren zijn minder zichtbaar dus lijkt het of ze minder gegroeid zijn. Minder vocht, haren steken meer uit daardoor lijkt het of ze meer gegroeid zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

In plaats van scheren kan je de haartjes er misschien ook uittrekken. Je schreef "waar nog wat groeit", dus het lijkt op zich wel mee te vallen. In dat geval is het goed te doen om af en toe even met een pincet aan de slag te gaan.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Danielle

Bericht door Danielle »

Daar is het nog teveel voor. En lukraak haren uittrekken staat garant voor acne achtige dingen waar ik geen zin in heb.
Mijn transitieblog: Fading Gender