traject starten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Alex
Voornaamwoorden: hij/hem

traject starten

Bericht door Alex »

Hoi allemaal,

Ik weet al een tijdje dat ik trans ben en zit er aan te denken om het traject te starten, ik weet niet helemaal hoe je dat goed verwoord. Ik zit een beetje te twijfelen omdat ik vanwege mijn studie en werk nog minimaal een jaar wil wachten tot ik echt uit kom (dan heb ik namelijk mijn diploma). Ook zit ik op dit moment bij een huisarts in een klein dorp dus ik vind ook best wel spannend om het er met haar over te hebben. Kun je ook ergens anders een verwijsbrief krijgen of moet je echt eerst naar de huisarts? En heeft iemand advies, nu vast starten zodat ik vast op de wachtlijst sta, of nog een jaar wachten?
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: traject starten

Bericht door DominiqueB »

Hoi

Je moet voor een diagnose stelling idd een verwijzing hebben van je huisarts. en het verder starten kan vaak alleen via DIY maar daar heb ik zelf geen ervaring mee en je moet het ook zelf betalen en dat schijnt ook niet heel goedkoop te zijn.

Dikke Knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Gezien de wachtlijsten lijkt het me niet onverstandig je alvast aan te melden.
Irene
xxman
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Bericht door xxman »

Hey! Ik kan me goed voorstellen dat dat heel spannend is. Dokters, en dus ook huisartsen, zijn verplicht geen persoonlijke informatie door te spelen zonder jouw goedkeuring. Zoals anderen al zeggen is de wachtlijst inderdaad lang, het is goed om je alvast aan te melden. Als je al aan de beurt bent kun je het altijd nog even uitstellen. Voel je je verder wel op je gemak bij je huisarts?
Alex
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door Alex »

xxman schreef: 29 okt 2024, 12:05 Hey! Ik kan me goed voorstellen dat dat heel spannend is. Dokters, en dus ook huisartsen, zijn verplicht geen persoonlijke informatie door te spelen zonder jouw goedkeuring. Zoals anderen al zeggen is de wachtlijst inderdaad lang, het is goed om je alvast aan te melden. Als je al aan de beurt bent kun je het altijd nog even uitstellen. Voel je je verder wel op je gemak bij je huisarts?
Ja ze is heel aardig ik weet alleen niet hoe ze op trans mensen zou reageren.