Winkels voor kleine(re) herenmaten

Make-up, kleding, en zo voort
Nathan90

Winkels voor kleine(re) herenmaten

Bericht door Nathan90 »

De kleinere heren hier zullen vast tegen hetzelfde probleem aanlopen als ikzelf. Goed/mooi passende kleding in de juiste maat vinden kan een ramp zijn. Vind je kleding in maat S, dan is de ene S de andere niet. (past soms perfect en is net zo vaak nog steeds te groot) Vind je een XS, dan is die soms dusdanig klein dat je twijfelt of de S beter was geweest. Het is ook nooit goed immers ;)

Ik koop geregelt spullen online, ook kleding. En het is opvallend dat veel merken niet kleiner dan M lijken te maken, dat en/of de winkels zelf verkopen het niet, omdat daar te weinig handel is. Dus ik vroeg mij af waar de kleinere maten hun goed passende kleding kopen?

My two cents for now:

Ik heb vorige week voor een mooie prijs een nette blouse gekocht voor een trouwerij over een paar weken. Deze heb ik besteld via Wehkamp.nl, wonderbaarlijk genoeg was deze zelfs beschikbaar in maat XS! Blouse past perfect, al kan ik beter voor een S gaan als ik weer met mijn work-outs verder ga, denk ik. ;)

Over de blouse wou ik een gilet. Ik wou al langer een gilet, dus een goed excuus. De eerste gilet die ik probeerde was maat 46 en de kleinste maat beschikbaar, helaas ruim te groot. Toen ben ik afgeweken naar Engeland, Engelsen zijn immers gemiddelt een stuk kleiner. Bijna elke Engelse webshop (met giletjes) heeft ook maat 34 (Engelse maat, is kleiner dan maat 46 in Nederland) beschikbaar. Dus, vandaag kwam mijn gilet binnen en ook deze zit als gegoten.
Dus wie op zoek is naar eventueel wat nettere kleding in een kleinere maat. Engeland is de plek! Mijn gilet komt van Topman.
Anon20190712

Re: Winkels voor kleine(re) herenmaten

Bericht door Anon20190712 »

Ja, hier nog een met datzelfde probleem. En inderdaad, in Engeland is het een stuk beter shoppen. Ik heb er zelf een tijd gewoond, en veel winkels hebben speciale afdelingen met kleding specifiek voor zowel korte als lange mensen (zowel op heren als dames afdeling), en over het algemeen zijn er inderdaad kleinere maten verkrijgbaar. Maar de ideale online shop heb ik er nog niet voor gevonden, dus ik zal Topman eens bekijken!

Ik vraag me af of Britse winkels in Nederland dezelfde Engelse maten aanhouden (Ik geloof dat Primark nu ook in Nederland te vinden is)
Daar is misschien dan een kans kleinere maatjes te vinden!
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb dat probleem gelukkig niet meer, maar kan me wel herinneren dat het altijd een crime was.
Irene
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Ik shop bij veel Aziatische webwinkels. Daar hebben ze volop kleinere maten. En het voordeel is ook dat er bij de meeste winkels per item wel een matentabel staat, waarbij echt de specifieke maten van een item staan. Dus niet zomaar broek maat 30, maar ook met de lengte, breedte van de bovenbenen, omvang van de broekspijp aan de onderkant, etc etc.
http://www.yesstyle.com bijvoorbeeld heeft best veel veel aziatische kleding in diverse (mainstream, soms iets alternatievigs) stijlen en ook goeie service.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Je zou een keer naar Frankrijk kunnen gaan. Daar is veel meer kleine herenkleding te koop.
Toen ik lang geleden nog echte mannenkleding droeg deed ik dat ook wel eens. Ik had er namelijk een hekel aan om in die veel te wijde herenkleding te lopen, die in Nederland wordt verkocht, maar vrouwenkleding was toen nog een stap te ver (wat eigenlijk wel meevalt, want als ik het nu draag lijkt niemand het in de gaten te hebben).
Dan ging ik een dagje naar Lille. Met de trein. Dat is niet zo ver weg, een klein stukje over de Belgische grens.
Als je het van tevoren kan plannen kan je ook met de trein naar Parijs. Dan koop je in de voorverkoop een kaartje voor een actietarief. In Parijs is het misschien wel wat langer zoeken naar de goedkopere winkels.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

@Jesse, ik ben bang dat de Britse winkels in Nederland de kleinere maten ook niet in zullen kopen, omdat de markt daar dusdanig klein voor is hier. Maar wie weet, is natuurlijk zeker waard om het in de gaten te houden.

@Gabriël, Aziaten zijn natuurlijk vaak ook niet zo groot. Dus dat is best een goede. Ik zal die site eens bekijken. :)

@Jeste, als ik wat comfortabeler in mijn Frans was geweest zou ik het een keer doen haha. ;) Moet zeggen dat de kosten dan ook wel dusdanig hoog oplopen helaas.
Romano

Bericht door Romano »

Bij de coolcat slaag ik meestal wel met een goed passende xs,s maat voor blousen,broeken zijn er ook altijd goed kwa maat.
TheGirl

Bericht door TheGirl »

Zijn Amerikanen niet ook kleiner is Wall Mart online shop geen optie dan?
Daniel

Bericht door Daniel »

Bovenlijf:
Mijn Danae maat is XS en mijn vrouwen maat is S. Bij de H&M koop ik S voor t-shirts en XS (als dat kan) voor truien. De (basic) t-shirts vallen klein, de truien zijn prefect.
Bij New Yorker sowieso maat XS qua overhemden en voor de rest is het passen.
Zeeman (ja, je moet soms iets hebben daar xD) XS als ze het hebben, maar dat hebben ze bijna nooit. Dan maar een S-je en heet wassen, en dat werkt nog ook!

Onderlijf:
Vrouwen maat M,38 of 27 (ligt aan de winkel), heren maat 32 zowel lengte als heup maat.
H&M bevalt goed, New Yorker is altijd perfect omdat ze daar heel duidelijk merk verschillen hebben en een duidelijk onderscheid maken tussen skinny, baggy etc. en dan kan je dus een broek vinden waarvan je zeker weet dat ie de goeie pasvorm heeft..

Heeft iemand trouwens ervaring met het kopen van een (goedkoop maar redelijk mooi) pak?
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Ted

Bericht door Ted »

Beetje stom misschien, maar ik koop vaak bij H&M op de jongensafdeling. 164 of 170.
Vooral broeken zitten dan eigenlijk perfect!
:D