Ik koop geregelt spullen online, ook kleding. En het is opvallend dat veel merken niet kleiner dan M lijken te maken, dat en/of de winkels zelf verkopen het niet, omdat daar te weinig handel is. Dus ik vroeg mij af waar de kleinere maten hun goed passende kleding kopen?
My two cents for now:
Ik heb vorige week voor een mooie prijs een nette blouse gekocht voor een trouwerij over een paar weken. Deze heb ik besteld via Wehkamp.nl, wonderbaarlijk genoeg was deze zelfs beschikbaar in maat XS! Blouse past perfect, al kan ik beter voor een S gaan als ik weer met mijn work-outs verder ga, denk ik.
Over de blouse wou ik een gilet. Ik wou al langer een gilet, dus een goed excuus. De eerste gilet die ik probeerde was maat 46 en de kleinste maat beschikbaar, helaas ruim te groot. Toen ben ik afgeweken naar Engeland, Engelsen zijn immers gemiddelt een stuk kleiner. Bijna elke Engelse webshop (met giletjes) heeft ook maat 34 (Engelse maat, is kleiner dan maat 46 in Nederland) beschikbaar. Dus, vandaag kwam mijn gilet binnen en ook deze zit als gegoten.
Dus wie op zoek is naar eventueel wat nettere kleding in een kleinere maat. Engeland is de plek! Mijn gilet komt van Topman.