Beste,
Inmiddels sta ik een dik jaar op de wachtlijst van genderpoli umcg. Ik ben mij bewust van de lange wachttijd van 2,5 a 3 jaar. En ben over het algemeen geduldig. Het is nu eenmaal zo.
Is er iets tijdens het wachten wat ik zou kunnen doen om dingen te versnellen. Denkend aan andere hulpverleners die de diagnose zouden kunnen stellen / hormonen voorschrijven.
Is het slim om het umcg eens in het halfjaar / jaar te bellen om te vragen hoe het met de wachtlijst zit?
Ik ben inmiddels 29 en merk dat de dysforie steeds sterker wordt. Als er een kans is op versnelling zou dat mij zo veel goeds doen.
Wachttijd UMCG / opties
-
Anon20250513
-
Dawn
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Wachttijd UMCG / opties
Je zou PsyTrans kunnen proberen voor diagnose stellen , het lijkt erop dat er op dit moment nog ruimte is om je aan te melden.
De knop voor aanmelden verdwijnt als de ruimte gevuld is.
https://psytrans.nl/psytrans-aanmelden/
De knop voor aanmelden verdwijnt als de ruimte gevuld is.
https://psytrans.nl/psytrans-aanmelden/
-
Esther78
Ik ben van mening dat het UMCG hun wachtlijst aardig goed in de gaten houden en daarnaar handelen. Vriendelijk vragen kan natuurlijk altijd.
Ik had een diagnose en recept voor hormonen uit Duitsland voordat ik bij het UMCG terecht kwam. Ik heb toen gevraagd of ze iets uit Duitsland erkennen/aanrekenen om een verkort traject te kunnen hebben.
Dat hebben ze helaas niet gedaan. Ik heb het normale traject doorgelopen.
Ik had een diagnose en recept voor hormonen uit Duitsland voordat ik bij het UMCG terecht kwam. Ik heb toen gevraagd of ze iets uit Duitsland erkennen/aanrekenen om een verkort traject te kunnen hebben.
Dat hebben ze helaas niet gedaan. Ik heb het normale traject doorgelopen.
-
Albert031
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ik ben uiteindelijk een maand of twee eerder gebeld door het UMCG voor een afspraak dan ik verwacht had. Drie weken later was de intake, daarna gingen alle afspraken bijzonder vlot erachteraan.
Op deze pagina kan je zien welke maanden ze aan het inplannen zijn. ("(...) nu worden verwijzingen van mrt/apr 2022 ingepland (...)").
Ik heb ze tussendoor nooit gebeld om ze wakker te houden, als is het alleen al omdat je op de site kan vinden waar ze zijn met inplannen.
Op deze pagina kan je zien welke maanden ze aan het inplannen zijn. ("(...) nu worden verwijzingen van mrt/apr 2022 ingepland (...)").
Ik heb ze tussendoor nooit gebeld om ze wakker te houden, als is het alleen al omdat je op de site kan vinden waar ze zijn met inplannen.
-
Anon20250513
Dank voor de reacties. Ik zal rustig afwachten. Zeer frustrerend, maar ik weet dat velen in hetzelfde schuitje zitten helaas. Ik hoop snel ergens terecht te kunnen.