Ergenissen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Ergenissen

Bericht door Tanja »

Tja, dan ben je zo ver dat er eindelijk een versnelling lijkt te komen in mijn transitie...en dan :roll:

Leef nog noodgedwongen als een man (erg genoeg ) maar vanmiddag werd ik weer keihard geraakt door opmerkingen vanuit mijn gezin.
Nieuwjaarsdag en dus de moeders langs.
Mijn twee dochters met aanhang waren er ook.
Staat toevallig Make up your mind op waarop mijn oudste schoonzoon ontplofte.
Zal de woorden hier niet herhalen want dat zou mij weleens een ban op kunnen leveren maar het was zo gruwelijk erg. Ook mijn oudste dochter ging hier in mee en vond die"gasten in wijvenkleren" het ergste wat er bestaat. Ook die zogenaamde ""omgebouwden"" moesten naar een eiland of erger. Mijn partner was het er volstrekt mee eens en duwde me eigenlijk nog verder in de grond. Met zo'n belerende vinger wijzen dat het allemaal psychopaten enz zijn . Ik werd zo vreselijk boos dat ik in mijn auto ben gestapt en naar huis ben gegaan. Het besef was hard maar het is nu wel duidelijk dat ik nooit meer zal passen in dit gezin.
Ik overweeg serieus om komend weekend in mijn auto te stappen en af te reizen naar zuid Spanje.

Ik ben zo vreselijk klaar met alles bah.
Sorry maar moest het ffies kwijt..

Oja..gelukkig nieuwjaar nog allemaal XX
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Ergenissen

Bericht door DominiqueB »

Hoi lieverd

Ik vind het heel knap wat ze doen maar er is helaas ook een categorie die dit misbruiken om ons als trans personen aan te vallen. Al heeft het echt totaal niets met elkaar te maken.
Het ene is een show nummer en bij ons is het een stukje in de ontwikkeling in de tijd dat we nog een foetus waren, wij kiezen er niet voor en een groep kiest er wel zelf voor.

Veel sterkte de komende tijd.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Wat een nare situatie Tanja. Het is ontzettend pijnlijk en verdrietig dat er door mensen zo wordt gesproken over transgender mensen en nog erger als dat wordt gedaan door mensen die je eigenlijk zouden moeten steunen.

Veel sterkte!
Laura2021

Bericht door Laura2021 »

Ongelofelijk pijnlijk Tanja!
Misschien is "dit" het teken om juist volledig open te gaan en de mooie vlinder die je bent los te laten?
Groetjes Laura :hbeat:
Gea

Bericht door Gea »

Lieve Tanja,

Ik vindt het erg dat deze dingen gebeuren.
En dat jij niet de persoon kan/mag zijn wie je werkelijk bent.
Mocht je de behoefte hebben je mag mij altijd benaderen via pb.
Heel veel sterkte.

Hele dikke knuffel,
Gea.
Afbeelding

:hbeat: O jaa, wees lief voor jezelf :hbeat:
Marije

Bericht door Marije »

Echt verschrikkelijk dat dit bestaat en dat je het van zo dichtbij moet meemaken.

Zuid Spanje hoef je niet naar toe... ik leef al 3,5 jaar een gelukkig leven in mijn dorp in Overijssel waar mijn transitie een publiek dorpsgeheim is. Kom lekker veilig hier wonen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Dawn
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Dawn »

Jeetje wat zijn dat akelige uitspraken en dat zal je diep geraakt hebben. Familie is enerzijds je basis en het zou mooi zijn als je door hen onvoorwaardelijk gesteund zou worden. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Ik wens je fijne en betrouwbare vrienden toe die je wel steunen!
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Mensen kunnen zo ongenuanceerd hard zijn, wat er onder zit is niet nadenken.

Want als je dat wel doet, zeg je dergelijk lelijkheids over je medemens niet.

Wel erg vervelend dat het je gezin betreft...

Die buitenwereld he, maar dan dichtbij... Alsof we het al niet lastig genoeg hebben.

Sterkte πŸ€—
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Bericht door Marica »

Dikke knuf meid, laat ze maar, jij bent sterker dan zij.
α›ƒα›–αš· α›–αš± α›—αš¨αš±α›αš²αš¨ α›ƒα›–αš· α›ƒα›Ÿα›’α›’α›–αš± α›ˆαš¨ α›–αšΎ αš·αš¨αš±α›ž ᛁ αšΊα›Ÿαš²αš²α›Šαš’αšΎα›ž α›Šα›Ÿα›— αš·αš±αš¨αš’α›–α›—αš¨α›Šαš²α›αšΎ α›αš±αš¨αš²α›α›Ÿαš± α›Ÿαš· α›šαš¨α›Šα›α›–α›’α›α›šα›Šα›ƒαš¨αš αš’αš± α›Ÿαš· α›ƒα›–αš· α›’α›Ÿαš± α›Šαš¨α›—α›—α›–αšΎ α›—α›–α›ž α›—α›αšΎ αš²α›ƒα›‡αš±α›–α›Šα›α›– αš²α›ŸαšΎα›– αš²αš¨αš¨α›α›ƒα›– ᛁ αš²αš±αš’α›žα›ŠαšΊα›–αš±αš¨α›ž αš²α›Ÿα›—α›—αš’αšΎα›–
NB_FG
Voornaamwoorden: hij

Bericht door NB_FG »

Uitgescholden te worden om iets waar je niet voor hebt gekozen, is al erg genoeg. Maar als het gebeurt door degenen waarvan je dacht dat ze van je hielden, dat is de absolute nachtmerrie.

O.a. in Madrid en Barcelona zijn ziekenhuizen xaar ze je kunnen opereren. Een idee?