Naam wijziging duur & vliegtickets

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Leeuw
Voornaamwoorden: Hij/hem

Naam wijziging duur & vliegtickets

Bericht door Leeuw »

Hey all,

Ik kwam er net achter dat ik nu zsm een vliegticket & hotel moet boeken voor begin maart.
Ik was eigenlijk van plan ook nu mijn naam & gender marker officieel te veranderen. Wat is de timeline hiervan?
Ik heb ook nog geen deskundigenverklaring en ben nergens in Nederland in behandeling (alles via GenderGP gedaan, sta ondertussen al wel meer dan 2 jaar op de wachtlijst bij VuMC maar ik heb geen vertrouwen dat ik hier ooit in behandeling kom aangezien de stop)

Ik was van plan om mijn huidige legale naam te gebruiken voor de tickets maar ik maak me zorgen dat tegen de tijd dat ik vlieg de informatie dus niet meer klopt.
Maar als ik mijn nieuwe naam gebruik om te boeken dan heb ik de kans dat het te lang duurt voordat de verandering officieel is en ik m’n nieuwe paspoort heb.

En ik wil eigenlijk ook niet langer uitstellen met het veranderen van de naam. Had dit eigenlijk voor april geregeld willen hebben.

Hoop dat jullie me wat meer inzicht kunnen geven in het proces en hoe lang elke stap ongeveer duurt.
Alvast bedankt
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Naam wijziging duur & vliegtickets

Bericht door Marije »

Bij PsyTrans is er volgens mij geen wachtlijst voor een deskundigenverklaring, maar je moet dacht ik wel 3 gesprekken. Je gaat dit nooit redden voor maart lijkt me.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hou er rekening mee dat je naam op je paspoort overeen moet komen met je vliegticket
Irene
Danielle

Bericht door Danielle »

Als je begin maart moet vliegen, dan zou ik dat nog gewoon op je oude naam en paspoort doen. Zelfs al zit je volgende week bij iemand die een deskundigenverklaring kan afgeven, dan zit er nog een paar blokjes wachttijd in het burocratisch proces: afspraak maken bij geboortegemeente voor de aangifte, wachten tot woongemeente de wijziging heeft verwerkt, afspraak maken voor aanvraag paspoort, wachten tot paspoort klaar is, afspraak maken voor afhalen paspoort. Dat is allemaal heel kort dag en onrealistisch om voor maart geregeld te hebben.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Leeuw

Bericht door Leeuw »

OK, ik dacht al dat dit even zou gaan duren. Dan zit ik de tickets gewoon op de oude naam maar begin ik wel nu al met deskundigenverklaring en dergelijke te regelen.

Wel vervelend dat dit zo’n gedoe is.
Ik zag ergens staan dat er “nieuwe wetgeving in de maak” was maar dit was al van jaren geleden… of ging dat over iets anders?

Iemand verder ook tips of ervaringen? Ik zat er aan te denken om bij VuMC die verklaring aan te vragen, dat kan ook als je niet in behandeling daar bent. Maar gezien hoe vol het daar zit weet ik niet of die wachttijd daarvoor ook heel lang is.
En voor die 3 gesprekken bij psytrans, geldt dit ook als je al 1.5 jaar hrt gebruikt en post-op bent?

Bedankt voor alle reacties
DominiqueB
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door DominiqueB »

Bij gender heath clinic is de wachttijd 3 tot 4 maanden en de kosten iets van 260,- maar slechts 1 gesprek.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
Mevr B

Bericht door Mevr B »

Die nieuwe wetgeving is door de huidige regering professioneel de nek omgedraaid.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
Marije

Bericht door Marije »

Geen idee of post-op iets uitmaakt, maar je triggert wel mijn nieuwsgierigheid hoe je top-surgery zonder diagnose voor elkaar hebt gekregen.

Niet dat het iets uitmaakt...

Als je bij PsyTrans Eva-Marijn treft kan het zijn dat ze je in die situatie sneller de deskundigenverklaring geeft. Gewoon proberen.
Leeuw

Bericht door Leeuw »

Brief via GenderGP, operatie in buitenland, alles zelf betaald.

Wel balen dat het zo lang duurt. Ik “pass” volledig dus het huidige paspoort zorgt elke keer voor verwarring.
Ontzettend kut van die wetgeving maar ben helaas niet verbaasd.

Vraag me soms af of ze dit puur doen voor de “anti-woke” crowd of ook daadwerkelijk geloven dat it iets nuttigs oplevert.
Marije

Bericht door Marije »

Als je PsyTrans een mailtje stuurt is dit hopelijk voor jou de laatste keer. Succes.