Mijn directe collega waar ik elke dag mee werk had ik nog niet op de hoogte gebracht, mede omdat hij best conservatief is en ik wel wat weerstand verwachten. Vandaag vond ik het tijd dat hij ook wist voor dat de roddels rond zouden gaan omdat iemands die ik in vertrouwen had genomen zijn mond voorbij zou praten.
Ik vroeg hem of hij al meteen naar huis wilde of dat hij nog wat tijd had zodat ik hem wat kon vertellen. Hij had de tijd dus ik kon met het hoge woord beginnen. Ik deed uit de doeken dat ik al een tijdje op de wachtlijst stond voor mijn transitie en ik mij vrouw voel. Eerst was er even verbazing, maar ook begrip. IK voelde mij toch wel opgelucht dat hij het makkelijk oppakte. Maar dan.....
Hij is nu 11 jaar in dienst bij mijn werkgever en ook al die tijd mijn collega op onze vuilniswagen. Toen hij bij mij op de wagen kwam waren er gelijk collega's die hem wisten te vertellen dat ik regelmatig in een jurk rond loop ( en dat klopt al niet want ik draag nooit jurken
Waar ik het meeste moeite mee heb ik dat er dus al meer dan 20 jaar over mij geroddeld wordt en blijkbaar alle nieuwe collega's op de hoogte worden gesteld van het feit dat ik mij dagelijks als ik thuis ben kleed als vrouw en dat ik dus die kerel in een jurk ben. IK zie het dan ook steeds donkerder in als het straks echt zo ver is en ik als vrouw ga leven en dus ook als zodanig ga werken. Ik zie het pesten, kleineren en treiteren weer gebeuren net als het 20 jaar geleden al was toen ik zo nu en dan een damesslipje aan mijn spiegels van de vrachtwagen mocht vinden.