Vagina plastiek bij GenderClinic

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SuzanneLemm

Vagina plastiek bij GenderClinic

Bericht door SuzanneLemm »

Achtergrond:
Mijn psychologe van VUmc gaf afgelopen week aan, dat ik een vagina plastiek ook bij GenderClinic kan laten doen. De VUmc zou daar een samenwerking mee hebben. GenderClinic vermeld deze operatie echter niet op hun website.
Ter info: ik had liever Radboud, maar die accepteren geen zijinstromers meer vanuit bv VUmc meer ivm beperkte capaciteit.

Vraag: Zijn er mensen die de vagina plastiek hebben laten doen bij GenderClinic en zo ja wat waren de ervaringen ?
marianne

Re: Vagina plastiek bij GenderClinic

Bericht door marianne »

Dr Bouman doet daar toch de operaties
vaginaplastiek is toch wel zijn specialiteit
Stoere man, maar heeel erg kundig.
M
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Volgens mij zouden ze dat daar wel gaan doen maar is nog niet duidelijk wanneer.

Radboud heeft een capaciteit van 200 volwassenen en 100 kinderen per jaar, Ze willen wel meer doen maar dit redden ze al moeilijk door personeel te kort.
Ze nemen daarom alleen zij instroom van buiten de 3 grote centra aan, en dat is ook maar beperkt.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Annabel
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Annabel »

Omdat de operatiecapaciteit in Amsterdam gedeeld moet worden met alle andere disciplines, en omdat het hele idee van Gender Clinic altijd al was om operaties die niet te complex zijn, buiten een academisch ziekenhuis plaats te laten vinden, is het in principe zo dat Gender Clinic dezelfde artsen en dezelfde resultaten heeft. In de toekomst zal Gender Clinic nog meer chirurgische zorg overnemen van Amsterdam. Dat is het idee in ieder geval...
SuzanneLemm

Bericht door SuzanneLemm »

Dank voor jullie reacties. Inmiddels heb ik antwoord van GenderClinic: men heeft samenwerking met VUmc en aan het onderzoeken of vagina plastiek kan worden aangeboden. Op dit moment kan dat nog niet. Blijft alleen VUmc over in mijn geval.