Ik spreek niet over pruiken omdat dat vaak geassocieerd wordt met zgn feestartikelen, maar over haarwerken voor transgenders ten gevolge van een hormonale reden als ik zo mag zeggen. Als je om andere reden haarwerken koopt bijv. andere (medische) reden is reageren natuurlijk ook geen probleem.
Maar waar koop ik, wat doe ik?
Best lastig om te vertellen. Voor mij is een haarwerk een zege en vloek tegelijk. De onderliggende dysforie is enorm en gaat met een haarwerk niet weg.
Ik koop vanwege financieele redenen haarwerken kant en klaar online bij de grote amerikaanse retailer. Mijn eerste haarwerk was synthetisch maar voor mij voelde dat niet fijn. Ik kon het ook niet verven. Het haar voelt zo anders.
Helaas gaan de haarwerken van echt haar die ik heb niet superlang mee omdat ze behandeld zijn, max. een half jaar, maar goed de prijs is er ook naar. Ik koop er dus ongeveer twee a drie per jaar en dat gaat financieel op zich nog goed.
Toch zou ik graag iets anders willen proberen, maar heb de juiste (online) winkel nog steeds niet gevonden. Liefst in Nederland.
Vanwege ook weer schaamte wil ik gewoon kant en klaar kopen en dus niet passen in een fysieke winkel, die barriere of drempel ligt nl. voor mij veel te hoog, tsja, 'genderdysforie...'
Eventueel ben ik bereid over te stappen naar synthetisch als het een verbetering kan zijn, kwaliteit in combinatie met kosten. Dat de prijs hoger ligt dan nu snap ik wel, maar ben bereid om het te proberen.
Dus tot nu toe koop ik altijd haarwerken met echt haar en heb verschillende modellen geprobeert zodat ik kan verven en spelen met kleuren wat ik best leuk vind. Soms knip ik ze iets bij. Het zijn nu 13x4 lace haarwerken, haarlengte ongeveer 40cm lang en soms langer. Knippen kan nl. altijd. Mijn huidige haarwerk heeft een golf wat best veel onderhoud vergt maar wat op zich wel leuk staat.
Dus mocht je iets willen vertellen over wat jij doet en waar je de haarwerken koopt, dan hoor ik het graag.
p.s. dit bericht is authentiek, dus niet geschreven met AI