sociale contacten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
KarenTS

sociale contacten

Bericht door KarenTS »

Hoi allemaal, ik heb even zitten peinzer over in welke categorie dit onderwerp te plaatsen en dagelijks leven leek mij toch wel de beste plek.Heb ik t mis dan hoor ik dat natuurlijk graag hoor :) .
Maar goed,waar gaat het om,nou sociale contacten dus.Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik zou best wel wat meer sociale contacten willen.en dan bedoel ik voor gezellige dingen ,een kopje koffie drinken,uitgaan ,winkelen, kletsen,musea bezoeken, u get the picture,dingen die je met vrienden/kenissen doet.
Ik weet niet of dat nou heel stom van mij is-if so,pls tell me-maar dat lijkt me toch t leuks met generatie genootjes ( ben 30-er ).
Nu zit ik niet op school ,of volg een studie en ik heb geen baan met collega's dus nieuwe mensen leren kennen ,vergt al wat meer werk.Het is totaal geen must maar toch denk ik dat het trans gebeuren een platform - of gemeenschappelijkheid is ,die het makkelijker maakt om nieuwe kennissen te maken.
Vandaar mijn verhaal hier- en ja, ik weet het, het lijkt verdacht veel op een contact advertentie- maar dat is het toch niet helemaal,het ligt wat genuanceerder.Zie mijn eerste zin.
Ik woon in amsterdam, dus dan is het wel zo makkelijk als je mensen kan leren kennen,die daar ook in de buurt wonen.Heb je toch sneller zo iets van, '' he, laat ik die en die eens bellen om wat te gaan doen'' .
Nu is er natuurlijk Transvisie maar dat is dan weer een vaste dag ,eens per maand -als ik het goed heb dan en ik zoek juist wat vrijblijvenders,wat spontaners en flexibelers.
Ik heb soms wel eens het gevoel dat ik de enige, 30 something, trans-vrouw in heel Amsterdam ben.En dat kan natuurlijk statistisch gesproken helemaal niet :).
Zo kwam dit dus ook ter sprake bij mijn gesprekje ,met mijn psych bij de VU vandaag en zij suggereerde dus ook ,waarom niet eens wat op t forum te zetten.
Bij deze dus :).
Nu kijk ik ook altijd in de categorie bijeenkomsten hier op t forum (had dit onderwerp misschien ook wel bij gepast ) maar daar vind ik ook niet veel doorgaans.
Ik hoor dus ook graag eventuele suggesties en allerlei andere dingen ,die dit stukje van mij ,wellicht prikkelt of losmaakt om hier kwijt te kunnen.En privee berichtjes kunnen natuurlijk ook altijd.
Mijn psych hoort dit trouwens van meer van haar patienten en zij maakte wel de aardige vergelijking dat de sociale interactie van transen wel eens lijkt op een feestje waar niemand als eerste de dansvloer op durft.
Dus met het schaamrood op de kaken,schuifel ik naar het midden van een lege dansvloer en begin ik maar gewoon :)

Groetjes, Karen
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: sociale contacten

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hi Karen,

Ik denk dat het op zich veel gemakkelijker is om vriend(in)nen op te doen buiten de T-wereld dan er binnen. Binnen de T-wereld heeft iedereen zo haar eigen sores, en dat loopt niet altijd synchroon. Ik heb in het verleden weleens wat afgesproken met andere T's, maar doordat de transities niet parallel lopen verwatert dat toch weer. Succes in elk geval.
Irene
Engel

Bericht door Engel »

Hoi Karen, ik vind het moedig van je en een goed idee. Mijn enigste T contacten zijn op dit forum.
Engel
Laatst gewijzigd door Engel op 09 apr 2013, 06:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Hoi Karen, ik kan jouw gedachtengang wel volgen. Gewoon een prima initiatief. Ik zal echter niet de dansvloer opstappen. Ik ben T maar heb - los van dit forum - niet zoveel met het T-wereldje. Binnen mijn sociale netwerk heb ik slechst contact met een T-vrouw, en dat komt ook nog eens omdat ik haar een tijd geleden voor mijn krant heb geinterviewd.
Maaike92

Bericht door Maaike92 »

Ik snap heel goed jou punt karen. Bedoel op dit forum praten met andere Ts is toch heel wat anders dan gewoon zonder druk of vaste dag/tijd eens af te spreken.
Nu ben ik wel uit een andere generatie (ben zelf pas 21 jaren jong) maar weet zeker dat er wel meer Ts voor in zijn. Want begrip in een berichtje is al heel wat.
Maar wanneer je met iemand af kan spreken is nog mooier :) Ik ben zeker iemand die ook de dansvloer op komt!
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik heb vandaag nog een terrasje op de Vu-campus gepakt met een leuke meid die ik van een ander forum ken.
KarenTS

Bericht door KarenTS »

@Roos, leuk om te horen! en verder allemaal bedankt voor de reacties,en tot op de dansvloer! of n terrasje of whatever

Liefs, Karen
Raisa

Bericht door Raisa »

Soms is het wel handig om altijd op de VU te zijn, het maakt afspreken met andere transen makkelijk.
Maaike92

Bericht door Maaike92 »

Raisa schreef:Ik heb vandaag nog een terrasje op de Vu-campus gepakt met een leuke meid die ik van een ander forum ken.
Lucky you! :) ik hoop dat ook nog eens te kunnen doen (A)
Paul

Bericht door Paul »

Hey Karen,

wellicht was het je niet ontgaan dat er een tijdje terug een forummeeting voor de heren is geweest. Is mij zeer goed bevallen, en de uitgesproken plek om mensen te leren kennen. Is het een idee als je zelf een mooie oproep plaatst voor de ladies om een meeting te organiseren?

Daarnaast; je mag me altijd een pb-tje sturen. Ben wel achter in de dertig, maar toch :)