eerste afspraak van de huisarts zit er op! en dan vertellen.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Kenta92

eerste afspraak van de huisarts zit er op! en dan vertellen.

Bericht door Kenta92 »

Hoi allemaal,
vandaag eindelijk dan naar de huisarts geweest, het ging gelukkig makkelijker met praten dan ik verwacht had.
helaas wist de huisarts niet gelijk wat voor hulp hij mij bieden kon dus begin volgende week moet ik even terugbellen om te vragen hoe of wat..
maar de eerste stap is in ieder geval gezet! :)

dan is er komend weekend, en mijn relatie komt dan mijn kant op, ik zal het hem toch moeten vertellen, en dit ga ik heel moeilijk vinden,
mijn vraag is, herkent iemand van jullie dit?
dat je partner hetero is en jij met deze gevoelens zit en het onwijs moeilijk vind van hoe je het moet uitleggen?
gelukkig is het nog geen lange relatie (twee maanden) maar hoe langer ik er mee wacht hoe moeilijker het wordt :/

ik hoop dat iemand een tip voor mij heeft want ik weet echt niet hoe ik beginnen moet met het uitleggen..

groet

Kenta
"Are you not your own master? You should walk the path you desire. No one else should be able to stop you."
Anon20180501

Re: eerste afspraak van de huisarts zit er op! en dan vertel

Bericht door Anon20180501 »

Hai Kenta,

Van horen zeggen, ik heb zelf nooit tijdens een relatie iets uit hoeven te leggen, grijpen sommigen momenten (op tv of elders) aan om de gedachten van anderen zoals hun partner daarover te polsen. Als er bv iets op tv is wat over GD (of aanverwante onderwerpen) gaat vragen wat je partner daarvan vindt en als die er niet meteen afkerig en/of afwijzend tegenover staat vragen wat die partner zou doen als hij er zelf mee geconfronteerd zou worden, en dan wanneer het diens partner zou overkomen. Zo werk je dan langzaam toe naar je coming-out.

Succes in ieder geval... ;)

Liefs Daniéla
Kenta92

Bericht door Kenta92 »

Daniéla schreef:Hai Kenta,

Van horen zeggen, ik heb zelf nooit tijdens een relatie iets uit hoeven te leggen, grijpen sommigen momenten (op tv of elders) aan om de gedachten van anderen zoals hun partner daarover te polsen. Als er bv iets op tv is wat over GD (of aanverwante onderwerpen) gaat vragen wat je partner daarvan vindt en als die er niet meteen afkerig en/of afwijzend tegenover staat vragen wat die partner zou doen als hij er zelf mee geconfronteerd zou worden, en dan wanneer het diens partner zou overkomen. Zo werk je dan langzaam toe naar je coming-out.

Succes in ieder geval... ;)

Liefs Daniéla

Hey Daniéla
heel erg bedankt voor je tip :)

maar ik zat er zo erg mee, dat ik het toch verteld heb... hij was er vrij rustig onder en zei dat hij me toch als meisje ziet en dat ik gewoon onzeker ben over mn lichaam
(mja logisch als je er achter komt dat je een jongen bent en dus in t verkeerde lichaam zit)
gelukkig is het nog niet uit hij kijkt t aan :)
mja ik denk dat het een beetje awkward gaat worden, maar we zullen zien..

groet,
Kenta
"Are you not your own master? You should walk the path you desire. No one else should be able to stop you."
Anon20180501

Je bent sneller dan het licht. :)

Zijn opmerking is inderdaad een schot in de roos...

Maar zelfs als begrip en acceptatie eenmaal een feit zijn dan nog hebben jullie een lange weg te gaan. Mocht je partner je zoektocht naar jezelf toch teveel hinderen zou ik in jouw geval overwegen voor mezelf te kiezen aangezien je nog maar heel kort een relatie hebt met hem en je nog een heel leven voor de boeg hebt.

Maar ik hoop dat jullie samen deze weg zullen gaan bewandelen (loopt toch makkelijker dan alleen) en gelukkig worden met elkaar.

Liefs Daniéla
Kenta92

Bericht door Kenta92 »

Daniéla schreef:Je bent sneller dan het licht. :)

Zijn opmerking is inderdaad een schot in de roos...

Maar zelfs als begrip en acceptatie eenmaal een feit zijn dan nog hebben jullie een lange weg te gaan. Mocht je partner je zoektocht naar jezelf toch teveel hinderen zou ik in jouw geval overwegen voor mezelf te kiezen aangezien je nog maar heel kort een relatie hebt met hem en je nog een heel leven voor de boeg hebt.

Maar ik hoop dat jullie samen deze weg zullen gaan bewandelen (loopt toch makkelijker dan alleen) en gelukkig worden met elkaar.

Liefs Daniéla
Hey Daniéla,

heel erg bedankt voor je snelle antwoord
helaas heeft hij mij weer een bericht gestuurd en weet hij niet precies hoe en wat...
ik snap het op zich wel het was een shock, en hij wilt gewoon dat ik zijn ''meisje'' blijf, maar ik kan niks beloven..
ik vind het zo jammer :(
hij komt alsnog dit weekend omdat hij me niet zo alleen wilt laten, dus dat is wel erg fijn.
mja er is hoop maar vrij weinig..

groet,
Kenta
Anon20180501

Hai Kenta,

Dat je hem begrijpt betekent dat je een zeer mooi karakter hebt.
Ik hoop dat hij beseft hoe goed hij het met jou getroffen heeft.
Aan de andere kant is het ook mooi van hem dat hij je niet meteen
afwijst en er over wil praten.

Zoals je zegt, er is nog hoop (...) voor jullie.

Liefs Daniéla
Kenta92

Bericht door Kenta92 »

Daniéla schreef:Hai Kenta,

Dat je hem begrijpt betekent dat je een zeer mooi karakter hebt.
Ik hoop dat hij beseft hoe goed hij het met jou getroffen heeft.
Aan de andere kant is het ook mooi van hem dat hij je niet meteen
afwijst en er over wil praten.

Zoals je zegt, er is nog hoop (...) voor jullie.

Liefs Daniéla
Hey Daniéla,

bedankt :) al denk ik dat het ons niet gaat lukken aangezien mocht ik onder t mes gaan hij niet meer bij me wilt blijven,
dit wetende geeft mij het gevoel dat het eigenlijk al klaar is :/
jammer dat het houden van mijn persoon niet genoeg is voor hem.. maar ik ga zeker niet dwingen oid, als dat zo is dan is het zo, misschien hard gezegd, maar het is wel zo denk..
ach ik ga zo lekker werken en hopelijk bied mij dat ook weer even afleiding :)

groet Nikki
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Hey Kenta,

Het is lastig altijd. Ik heb mijn vriendin een paar weken geleden verteld dat ik nog steeds twijfel en zoekende ben en zij schrok ook wel.
Maar het is ook niet niks om te horen te krijgen... Je denkt te houden van een meisje en die geeft aan waarschijnlijk liever een jongen te zijn. Als ik jou was zou ik hem gewoon wat tijd geven. Misschien twijfelt hij nu wel over zichzelf, of hij nu van een meisje of een jongen houdt.

Mijn (ongevraagde) advies; geef hem tijd en ruimte en laat hem eventueel vragen stellen als hij die heeft.

Groetjes!
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Kenta92

Bericht door Kenta92 »

Vera/Daan schreef:Hey Kenta,

Het is lastig altijd. Ik heb mijn vriendin een paar weken geleden verteld dat ik nog steeds twijfel en zoekende ben en zij schrok ook wel.
Maar het is ook niet niks om te horen te krijgen... Je denkt te houden van een meisje en die geeft aan waarschijnlijk liever een jongen te zijn. Als ik jou was zou ik hem gewoon wat tijd geven. Misschien twijfelt hij nu wel over zichzelf, of hij nu van een meisje of een jongen houdt.

Mijn (ongevraagde) advies; geef hem tijd en ruimte en laat hem eventueel vragen stellen als hij die heeft.

Groetjes!
Hey super bedankt voor je tip :)
tijd zal ik hem sowieso geven, en ik snap heel goed dat het voor hem een shock is..
en hij komt morgen langs dus hij kan mij vragen wat hij wilt ^^
groet,
Kenta
Kenta92

Bericht door Kenta92 »

zo helaas niet echt vragen gehad, en heeft mij toch weer gewoon aangesproken zoals hij normaal deed, misschien niet raar maar als ik toch duidelijk ben geweest over mijn gevoel...
ach het weekend was weer gezellig er zijn weinig spanningen geweest, het is gewoon jammer dat ie me nog steeds meid/meis noemt enz... hoe duidelijk moet ik zijn? ik snap dat hij tijd nodig heeft..
maarja..
we shall see I guess..