Lastige werksituatie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Lastige werksituatie

Bericht door Anon20180730 »

Je intuïtie over dat uitzendburo zou best wel eens goed kunnen kloppen. Veel succes met 't gesprek later deze week.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Lastige werksituatie

Bericht door jacqueline »

Als je intuïtie je zegt dat er iets niet deugt dan kan je er van op aan dat het dan ook echt niet deugt! Niet in zee gaan met dergelijke uitzendbureaus. Maar misschien toch ook melden bij het UWV dat het geen bonafide zaak is. Het UWV kan dergelijke uitzendbureaus aanpakken.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Lastige werksituatie

Bericht door Jeste »

Ook al is het eigenlijk wel goed om zoiets te melden; toch doe ik dat niet. Ik doe alsof ik van niets weet over die sollicitatie. Laat ik geen slapende honden wakker maken.
Als het zo is dat dit werkelijk een nogal onzuivere zaak is, dan zullen zij aan de uitkeringsinstantie toch niets melden over mijn weigering.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Lastige werksituatie

Bericht door jacqueline »

anonieme tip? Ik liet ze er niet mee wegkomen.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Lastige werksituatie

Bericht door Alice »

Jeste schreef:Ook al is het eigenlijk wel goed om zoiets te melden; toch doe ik dat niet. Ik doe alsof ik van niets weet over die sollicitatie. Laat ik geen slapende honden wakker maken.
Als het zo is dat dit werkelijk een nogal onzuivere zaak is, dan zullen zij aan de uitkeringsinstantie toch niets melden over mijn weigering.
Ik zou ook geen slapende honden wakker maken als ik jou was. Die van het UWV/Sd kunnen gemeen blaffen en bijten als ze wakker worden.
En normaal gesproken komt toch maar een fractie van de gevraagde sollicitanten opdraven en dan zouden ze een dagwerk hebben om iedereen bij het UWV te melden die niet komt, is te veel werk voor ze.

Kreeg ook ooit eens een baantje aangeboden in het schoonmaakwezen. Moest toen een kleine test doen waar ik voor zakte, een gemiste carrière kans.

Anonieme tip, hoe anoniem ben je vandaag de dag nog? Daarbij moet je ook over een paar vast staande feiten beschikken.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Lastige werksituatie

Bericht door Alexandra »

Ik zou best in de schoonmaak willen werken, ...als er werk in is te vinden. Want hier waar ik woon is echt bijna niks te vinden. Ja, schoonmaak voor 2 uur per week om 6 uur 's ochtends voor een half uurtje. Dat schiet natuurlijk helemaal niks op. Als het 20 uur was, zou ik het direct doen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Lastige werksituatie

Bericht door Jeste »

Het is maar te hopen dat er niet meegelezen wordt door de diverse instanties. De naam Jeste komt namelijk maar heel weinig voor. Nu zit die naam niet aan m'n BSN vast, maar ze weten wel dat dat eigenlijk mijn naam is. Nou ja, ik verwacht niet dat ze me hier zo snel zullen gaan vinden en dan al helemaal niet dat ze al mijn posts zullen gaan lezen. Als ze benieuwd zijn naar meer informatie zullen ze eerder op Facebook of Twitter gaan kijken, maar daar ben ik niet te vinden.
Sasha schreef:Ik zou best in de schoonmaak willen werken, ...als er werk in is te vinden.
Als ik het zou kunnen, dan zou ik het ook wel doen. Het probleem is echter dat dat werk in een verschrikkelijk hoog tempo gaat en dat kan mijn lichaam niet aan. Mijn lichaam is ontzettend fragiel en ik moet erg uitkijken met lichamelijke belasting. Niet dat ik helemaal niets kan doen; Op een ontspannen manier bewegen is juist ontzettend goed. Daarom ga ik dan ook erg vaak wandelen of fietsen in het bos of de polder bij mij in de buurt, maar dat is onvergelijkbaar met een werksituatie.

In het verleden heb ik wel op het vliegveld in de schoonmaak gewerkt. Verder nog in de productie en in de logistiek. Zelfs een tijd in een distributiecentrum van een supermarkt. Dat is echt zwaar, zeker met het hoge tempo waarin je moet werken. Ik had nog geluk dat ik daar alleen 's nachts werkte, waardoor ik dankzij de toeslagen van 3 werkdagen kon leven. Dat was echter toch nog te zwaar voor mijn lichaam. Daarnaast was ik bang dat door het zware werk mijn lichaam zou vermannelijken.
Toen ik dat werk deed was mijn gedachte "anderen doen het ook, dus dan moet ik het ook kunnen". Dat blijkt toch niet zo te zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.