Sinds februari van dit jaar leef ik full time als vrouw. Omdat ik docent ben had ik de afgelopen periode natuurlijk wat uit te leggen aan studenten. Dat was eigenlijk ontzettend leuk om te doen en de studenten waardeerden mijn openheid.
Nu is het zo dat over twee weken een nieuwe lesperiode begint en ik nieuwe klassen krijg en dus ook nieuwe studenten.
Mijn vraag is eigenlijk of ik nu opnieuw moet gaan vertellen hoe het met mij zit (en alle keren die nog gaan komen)? Inmiddels is mijn leven behoorlijk normaal aan het worden dus voor mijzelf hoeft het niet zo nodig. Tegelijkertijd vermoed ik dat studenten wel merken dat ik 'anders' ben. Wat zouden jullie doen?
Voor de klas
-
SandraK
Voor de klas
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
-
Nathan90
Re: Voor de klas
Wat is de leeftijd van de studenten die je les geeft?
-
Mike
En hoe lang behoud je deze studenten? Ik zou ook graag leraar worden, maar ik moet opnieuw met de opleiding beginnen. Dan wil ik ook gaan kijken wat ze daar denken dat het beste is.
-
Holden
Ik denk dat je misschien in de eerste les even een paar minuten voor moet nemen om het te vertellen als jij denkt dat het nodig is.
Kan ook gewoon beginnen met het zeggen dat jij Mevrouw. ... bent (of alleen Sandra - ik weet niet wat het protocol daarvoor is bij de school waar jij werkt). Studenten praten sowieso met elkaar - misschien dat deze nieuwe klassen het al weten.
Niet echt sterk advies, ik weet het, maar dat is het enige waar ik mee kon komen.
Kan ook gewoon beginnen met het zeggen dat jij Mevrouw. ... bent (of alleen Sandra - ik weet niet wat het protocol daarvoor is bij de school waar jij werkt). Studenten praten sowieso met elkaar - misschien dat deze nieuwe klassen het al weten.
Niet echt sterk advies, ik weet het, maar dat is het enige waar ik mee kon komen.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik zou gewoon wachten tot er vragen worden gesteld en het dan kort uitleggen en over tot de orde van de dag.
Irene
-
Arike
Ik had laatst een voorstelrondje voor nieuwe collega's, ik stond ff in dubio, maar na al die jaren heb ik besloten niets erover te zeggen... als er vragen oppoppen uit het roddelcircuit hoor ik het wel... en dat is tot nu niet gebeurd
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
SandraK
Het zijn studenten van een jaar of 18 en ik geef ze één periode les (8 weken).
Ja, het zou kunnen dat studenten het weten, veel ook niet, vermoed ik.
Ik had laatst ook een overleg met externe collega's. heb ik niets uitgelegd, dat was toen niet eens in me opgekomen nu je het zo zegt.
Ja, het zou kunnen dat studenten het weten, veel ook niet, vermoed ik.
Ik had laatst ook een overleg met externe collega's. heb ik niets uitgelegd, dat was toen niet eens in me opgekomen nu je het zo zegt.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
-
Nathan90
Ik denk dat je er niet direct een punt van hoeft te maken. Als ze er naar willen vragen zullen ze dat zeker doen, daar hebben ze de leeftijd wel voor.
En wie weet dat het na een paar weken ter sprake komt, dat is dan ook prima.
-
Mike
In principe ben ik het hier wel mee eens. Je bent hun lerares en privé verhalen hoef je natuurlijk niet te vertellen. Zeker bij de leeftijd van 18 jaar, kunnen ze het gewoon vragen. En dan kan je alsnog zelf beslissen wat je kwijt wil en wat je privé vindt.Nathan90 schreef:Ik denk dat je er niet direct een punt van hoeft te maken. Als ze er naar willen vragen zullen ze dat zeker doen, daar hebben ze de leeftijd wel voor.
-
Engel
Zou er niet zelf over beginnen, pas als er vragen over komen.