Nieuwe chat! Zie dit topic.

We zijn helemaal geïntregeerd!

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Anon20180501 »

Wanneer kan je spreken van een volledige integratie van transgenders?

Antw; als wij niet als doelgroep (hokje..) voorkomen in de clip van het koningslied.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1338504" target="_blank
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door anne-nienke »

Uhm, jah, ik had er niet eens op gelet dat er "hokjes" in het liedje voorkwamen. Het enige dat ik dacht is dat het lied te sneu voor worden is.

Strijden als een leeuw.....de man zelf heeft het over inhoudelijk lintjes knippen....ik kom niet meer bij van het lachen...!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Anon20180501 »

De clip deed me een beetje denken aan de korte (reklame) clip van het nummer; "15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde..." Hierin wordt gezongen;
"het land van duizend meningen..." slaand op de diversiteit in onze maatschappij, verbeeld door aan elkaar gemonteerde korte fragmentjes van 'op het oog' verschillende mensen qua afkomst, cultuur en status maar allen gelijk zijn en samenleven.
Dat zag ik terug in de clip van het koningslied en zo kwam ik dus op het doelgroep (hokjes) fenomeen waar wij als transgenders niet herkenbaar aan bod kwamen, dus onopvallend in alle overige 'hokjes' passen, toch? En dat klopt ook als je het mij vraagt.

Over het lied zelf kan ik beter zwijgen want ik heb totaal geen affiniteit met het koningshuis, in tegendeel.

Liefs Daniéla
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door velouria »

Kan iemand vertellen of er nu wel of geen travestiet of transgender in voorkomt... hoef ik hem niet te kijken... :D
Ik probeer de oranje-gekte zoveel mogelijk te vermijden omdat het tegen Koninginnedag dan mn neus keel en oren uitkomt.. :D
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Anon20180501 »

Prijs je gelukkig Velouria, deze ellende kan je je besparen want ze lijken alles wat T is vergeten te zijn.
Als ze wel figureren in deze clip zijn ze wel zó 'stealth' dat ze mij in ieder geval niet zijn opgevallen.

Liefs Daniéla
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Prijs je gelukkig Velouria, deze ellende kan je je besparen want ze lijken alles wat T is vergeten te zijn.
Als ze wel figureren in deze clip zijn ze wel zó 'stealth' dat ze mij in ieder geval niet zijn opgevallen.

Liefs Daniéla
Nou ja klinkt misschien gek... maar ik vind onzichtbaarheid geen integratie. Ik had het een lief gebaar gevonden als er wel een transseksueel en/of travestiet in voor had gekomen.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Anon20180501 »

Je bent niet gek! ;) Natuurlijk zijn onzichtbaarheid en integratie niet hetzelfde.

Ik begon ermee dat we niet als groep apart in beeld kwamen en dus volledig geïntegreerd, maar dat was natuurlijk ironisch bedoeld.
We zijn gewoon vergeten, en zo niet dan waren ze heel onopvallend. Én die zijn er, die helemaal niet op zouden vallen.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat integratie niet bereikt wordt door dat het onderwerp vergeten wordt
Irene
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door velouria »

Daniéla schreef:Je bent niet gek! ;) Natuurlijk zijn onzichtbaarheid en integratie niet hetzelfde.

Ik begon ermee dat we niet als groep apart in beeld kwamen en dus volledig geïntegreerd, maar dat was natuurlijk ironisch bedoeld.
We zijn gewoon vergeten, en zo niet dan waren ze heel onopvallend. Én die zijn er, die helemaal niet op zouden vallen.

Liefs Daniéla
Oooh sorry... ik had je dus verkeerd begrepen. Hmja nou ik heb het idee dat we wel vaker vergeten worden.
Bepaalde andere "minderheidsgroepen" worden in Nederland WEL de hand boven het hoofd gehouden, en niet vanwege goed gedrag ;)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: We zijn helemaal geïntregeerd!

Bericht door Anon20180501 »

Het zit er tussen in denk ik, Irene.

Misstanden moeten altijd aandacht krijgen van de media maar we moeten ook weer niet neergezet worden als een apart soort mens
die alleen maar positief gediscrimineerd mag worden.
Discriminatie welke kant dan ook op betekent in wezen aandacht voor een bepaalde groep die afwijkt van wat men als 'normaal' beschouwt.
Ik ben mens, transseksueel maar ook 'normaal', tenminste, dat mag ik toch hopen.

Liefs Daniéla