Make-up voor man naar vrouw

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door anne-nienke »

De tip van Gabriel is wel een goede! Mijn ervaring is wel dat het erg lastig is, een goede spiegel met een stevige bak licht is geen overbodige luxe....
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Dora »

Zonder te weten hoe je er uit ziet......:

wenkbrauwen; niet te dun plukken, laat staan bijtekenen en al helemaal niet met rood/bruin potlood.

(Te) dun geëpileerde wenkbrauwen/getekende wenkbrauwstreepjes zijn al sinds jaar en dag niet alleen zwaar uit de mode; ook bio vrouwen weten inmiddels dat dat hard/ouwelijk/dom/hoerig uitziend maakt. En in het ergste geval dat alles tegelijk.


Wil je je wenkbrauwen toch iets bijwerken doe het dan met wenkbrauwpoeder van Catrice te koop bij het Kruidvat; in het doosje zitten 2 neutrale kleuren, een schuin afgesneden borsteltje, een klein spiegeltje en zelfs een klein pincetje. Kost 4 euro of zo.

Nog veel beter en eigenlijk een wondermiddel is de Eyebrowfiller van Catrice, ook te koop bij het Kruidvat ook voor 4 euro of zo.
Dat is een soort neutraal gekleurde wenkbrauwgel in een tube met een kortharig borsteltje,
Geschikt voor alle kleuren wenkbrauwen.
Pas op met aanbrengen dat je alleen de wenkbrauwhaartjes lichtjes doet en de huid niet raakt met de gel.
Zeer subtiel ogend, geweldig resultaat.

Met beide producten doe je heeeeeeeel erg lang, dus spotgoedkoop voor zulke natuurlijk ogende resultaten.

Volle/brede wenkbrauwen voor vrouwen zijn nu zwaar in de mode en ik hoop dat dat zo blijft :-)

(And as a sidenote: (dun) geëpileerde wenkbrauwen zijn onder jongens/mannen van het soort 'thugs' in de mode. Let er maar es op and see for yourself hoe vreemd dat een jongens/mannengezicht maakt, die geëpileerde wenkbrauwen. Datzelfde geldt dus ook voor....mtf...omdat die net als die thugs óók browridges enz hebben)



Kohlpotlood: donkerbruin, zonder roodtinten, te koop bij de Etos van het huismerk. Voorzichtig een lijntje boven en onder de ogen trekken en wat uitvegen met een wattenstaafje, dat maakt het zachter.
Let wel: sluit niet het hele oog af met een lijn, maar laat bv de binnenste onder ooghoeken vrij. Maakt erg hard anders.

Neutraal gekleurde matte beslist niet glanzende oogschaduw, bruin of grijs, niet donker, niet licht gekleurd, aanbrengen en iets 'bij'of uitvegen met een wattenstaafje of een schuin afgesneden kwast.
Geeft een natuurlijk effect.

Mascara: donkerbruin, zonder roodtinten, te koop bij Etos van het huismerk,ook erg goedkoop (en een paar keer door oa de consumentenbond als beste getest trouwens)

Ik schrijf met opzet donkerbruin omdat zwarte make up, mascara, kohl of oogschaduw hard maakt en dat kunnen we als Tgirls niet hebben ;-) Ik heb wel es T's gezien die uitbundig zwart opgemaakte ogen hadden ivm 'het mysterieuze effect' maar ipv daarvan leken hun ogen op zwarte gaten.
Bio vrouwen hebben nou eenmaal ogen die 'voor in de kassen liggen/wat boller zijn' dus bij hun staat dergelijke oogmake up totaal anders dan bij een MTF.

Vooral (te) donkere/zwarte oogschaduw moet je als T weglaten omdat je als geboren M ws dieper liggende ogen hebt dan een geboren V en dit je ogen nog dieper doet lijken liggen.
EN het accentueert een browridge of creeërt er zelfs een!

Lippen: gekleurde lipgloss...is minder 'make upperig' dan echte lipstick, ook minder hard.

Foundation: what can I say? Gebruik vooral geen matte/doffe foundation want dat maakt ouwelijk en hard en creeërt een soort 'dodenmasker'.
Gebruik licht glanzende foundation. Idem aan poeder.

FYI: een bejaarde, droge huid is dof.

Een vette huid glimt (dat is iets anders dan licht glanzen)

Een droge huid is fluwelig dof.

En een gezonde huid glanst iets.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Laatst gewijzigd door Dora op 29 apr 2013, 20:20, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dank je Dora, daar zitten een paar tips tussen die ik zeker een keer ga uitproberen.
Irene
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Dora »

Irene_de_Vreede schreef:Dank je Dora, daar zitten een paar tips tussen die ik zeker een keer ga uitproberen.
Niet te danken hoor.

Ik vind het leuk om met make up bezig te zijn, vandaar mijn uitgebreide postje :-)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Anon20180501 »

Nuttige tips Dora, maar je hebt het een keer nog nauwkeuriger omschreven, maar dan onder je andere naam... A***r

Namelijk zo....

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....lastige vraag hoor, voor een T dan...

We beginnen bij het haar: natuurlijk haar als je dat hebt NIET gitzwart of hoogblond/'geel' verven; dat maakt snoeihard en trekt meteen de volle aandacht.
EN het accentueert ongenadig de mannelijke trekken in je gezicht. Zwart/donker geverfd haar/pruik werpt namelijk harde 'schaduwen' in het gezicht.'Geel' geverfd haar maakt gewoon vreemd, hard en alien.

Een 'naturel' gekleurd kapsel/pruik in bv honingblond of lichtbruin MET een schuine pony staat het best en zachtst.
Beide 'gemeleerd' gekleurd want menselijk hoofdhaar bestaat uit div kleuren ipv een 1 kleurig (geverfd) 'blok'. Ook dat maakt onnodig hard.

Indien een pruik nodig is: niet te vol, niet te lang, beter kort. Een 'te volle' pruik trekt ook de aandacht omdat het niet alleen onnatuurlijk oogt maar ook omdat het het meestal toch al grote T hoofd NOG groter maakt.

Wenkbrauwen...ook een lastige. Wenkbrauwen bestaan namelijk uit haartjes en niet uit 'solide 'potloodstrepen/tattoo'balken'. Ook dat maakt snoeihard/goedkoop/hoerig en accentueert ook ongenadig de mannelijke gezichtstrekken.

Natuurlijke wenkbrauwen zijn zeer zelden rood....en dan nog alleen bij roodharige mensen, dus gebruik geen potloden oid die teveel roodtinten bevatten.
Zwarte potloodboogjeswenkbrauwen zijn helemaal een no no.

Het allerallerergste wat ik af en toe bij een TS en heel soms bij een bio vrouw zie zijn de 'glimmende 'schoensmeerachtige' wenkbrauwboogjes.
Glimmende wenkbrauwpotloden: alleen als je zwaar voor schut wil lopen.

De vorm van de wenkbrauwen: nog zeer zelden zie je bio vrouwen met de beruchte dunne, getekende wenkbrauw'boogjes' die ook nog es veel te hoog zitten en te rond zijn getekend.
Dat maakt het gezicht langer dan nodig is en het geeft een 'domme','verbaasde uitdrukking en het maakt dat iemand er goedkoop uit gaat zien.

De boven omschreven wenkbrauwen waren eerst in de jaren 30 van de vorige eeuw in de mode en daarna op herhaling tijdens de jaren 70.
Ik denk dat dat de reden is waarom je eigenlijk alleen oudere vrouwen ziet met dergelijke potloodboogjes wenkbrauwen. Maar om de een of andere reden wel tamelijk veel transen.

Hou je wenkbrauwen zo natuurlijk mogelijk en trek alleen de er tussen of er onder 'zwervende' haartjes er uit. Hou de positie en de vorm ook zo natuurlijk mogelijk.
Hou ze redelijk vol/breed, goddank is dat nu weer in de mode.

Mocht je ze bij willen tekenen gebruik dan wenkbrauwpoeder in een doosje met bijbehorende kwastjes te koop bij oa het Kruidvat voor slechts 3 euri en je doet er een eeuwigheid mee.
De kleuren die het doosje bevat zijn neutraal. Wenkbrauwpoeder gebruik oogt zachter en natuurlijker dan potloodgebruik.
Catrice is het merk.

Oogschaduw: bio mannen hebben dieper liggende ogen dan bio vrouwen.
Te donkere/zwarte oogschaduw doet ze nog dieper lijken te liggen EN het accentueert de mannelijke browridge, die dan verder uit lijkt te steken.
Neutraal, 'muis'grijs kan erg geschikt zijn en staat alle oogkleuren eigenlijk wel. Mascara: beter donkerbruin dan zwart. Oogt zachter.

Foundation: ook een lastige voor een T die eea te bedekken heeft....een vergissing die ik veel zie is totaal 'matte' foundation met een flinke laag poeder er over heen.
En dat lijkt op een soort dodenmasker. Ook eigenlijk alleen te zien bij T's en zeer zelden bij bio vrouwen.

Want: een gezonde, normale huid glanst enigzins (en dat is iets heel anders dan glimmen).

Er bestaan licht glanzende foundations voor een natuurlijker effect zeker met een transparante en dus niet matte poeder er over heen.

Lipstick: knalrood staat alleen jonge meisjes/vrouwen met een spierwit gebit en een volle mond.

Kies een neutrale, koraal of roze kleur. Om de lippen wat voller te laten lijken eerst de contouren ongeveer 1mm buiten de natuurlijke liprand tekenen met een lippenpotlood in ongeveer dezelfde kleur.
Niet meer dan ongeveer 1mm buite anders krijg je 'clownslippen'.

Rouge/blusher: een bio man heeft een minder rond gezicht dan een bio vrouw.
Beter weglaten want of je gaat een soort clown met 'wangetjes' lijken of het verhard de mannelijke contouren in het gezicht juist.

Als laatste tip: (door schade en schande wijs geworden): hele dure make up van allerlei soort is niet per definitie beter of wat dan ook dan de (spot)goedkope huismerken van bv de Etos of de goedkope merken van het Kruidvat.

Sterker nog: de mascarasoorten van het Etoshuismerk zijn een paar keer als beste en goedkoopste getest door de consumentenbond. Ook slechts 3 euri ipv 20 voor de dure merken.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door anne-nienke »

Dora schreef: Nog veel beter en eigenlijk een wondermiddel is de Eyebrowfiller van Catrice, ook te koop bij het Kruidvat ook voor 4 euro of zo.
Dat is een soort neutraal gekleurde wenkbrauwgel in een tube met een kortharig borsteltje,
Geschikt voor alle kleuren wenkbrauwen.
Pas op met aanbrengen dat je alleen de wenkbrauwhaartjes lichtjes doet en de huid niet raakt met de gel.
Zeer subtiel ogend, geweldig resultaat.

Volle/brede wenkbrauwen voor vrouwen zijn nu zwaar in de mode en ik hoop dat dat zo blijft :-)
Herome heeft ook zoiets, danwel een kleurloze gel, of voor blond of voor donkerblond haard. De gel vormt de wenkbrauw, en strijkt alle haartjes plat/ in de goede richting.
Dora schreef: Let wel: sluit niet het hele oog af met een lijn, maar laat bv de binnenste onder ooghoeken vrij. Maakt erg hard anders.
Erg belangrijk..! Het geeft een vrissere blik.
Dora schreef: Neutraal gekleurde matte beslist niet glanzende oogschaduw, bruin of grijs, niet donker, niet licht gekleurd, aanbrengen en iets 'bij'of uitvegen met een wattenstaafje of een schuin afgesneden kwast.
Ik zit aan de binnenkant van de ogen, tegen de neus aan, wel is een "stipje" met een lichte kleur.


Voor mij is overigens oeffening verre weg het belangrijkste!
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Silvia »

ik gebruik nivea visage voedende crème
en sephora foundation
dat is om me gezicht legaal te maken.

ogen is ook erg belangrijk , ( vind ik zelf omdat de meeste als ze met je praat in je ogen kijk.)

ik gebruik van miss sporty : pump up booster mascara ( tot nu toe vind ik deze wel erg goed zitten )
me eyeliner is miss sporty : 001 Black

had ook eens me boven me ogen ink eyeliner gebruikt van catrice alleen daar ben ik niet echt goed in !
hier is een picture dat ik 1ste keer dat ging gebruiken :D
moet nog veel leren :roll:

20130831_133348.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Arike »

Ik dacht dat Sephora niet meer in Nederland te krijgen was, of neem je het mee uit het buitenland?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door Silvia »

Arike schreef:Ik dacht dat Sephora niet meer in Nederland te krijgen was, of neem je het mee uit het buitenland?

geen idee .
een vriendin van me gaf me 3 aan me
Untitled-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Make-up voor man naar vrouw

Bericht door LauraB »

Ik gebruik momenteel:

Dag creme: Clinique Even Better Correcting Moisturizer SPF20 (1/2)
Dag creme: Clinique Moisture Surge Gel (alle huidtypen)
Foundation: Lancome Teint Visionnaire 035 beige dore
Poeder: Shiseido Translucent
Lippen: Lancome lipgloss Gloss in Love 312 - blink pink
Wimpers: Lamcome primer + Lancome mascara waterproof zwart
Ogen: Permanente eyeliner bruin + Anastasia oogschaduw palet, gebruik er altijd drie kleuren tegelijk uit, maar wissel tussen de teiten afhankelijk hoe donker ik het wil hebben
Wenkbrauwen: Anastasia wenkbrauw gel 03 caramel
Nachtcreme: CareLove Night Cream (Douglas eigen merk?)

Geuren: Tommy Hilfiger Peach Blossom EdP, Cacharel Catch Me EdT, Laura Biagiotti Laura EdT