Jake schreef:maar toen kwam een oud leraar van het vwo binnenlopen... Dat heb ik weer. Hij herkende me volgens mij meteen en ik voelde me nogal ongemakkelijk

.
Van alle mensen die je tegen kan komen, kan juist een docent hier goed mee om gaan. Althans dat zou je verwachten. Dat ongemakkelijke gevoel herken ik, maar ik zeg dan altijd tegen mezelf dat ik me nergens voor hoef te schamen.
Holden schreef:Ga je nog een keer langs om te badmintonnen?
Ik zou het zeker aanraden
Vicky schreef:Lastige situatie, je zal altijd mensen uit je verleden tegen blijven komen vrees ik, die je herkennen,hoe ga je daarmee om?
Heb geen id eigenlijk, gewoon jezelf blijven denk ik
Ben ik het helemaal mee eens
Aafke schreef:Mochten ze mij recht op de vrouw vragen wie ik ben dan nog denk ik dat ik zal ontkennen.
Zou je echt ontkennen? Ik sta zelf ook niet te popelen om iedereen te vertellen dat ik geen man meer wil zijn, en zeker niet om alle ongewenste sociale gevolgen die er bij komen. Maar ik vind het veel erger om mezelf mijn hele leven te verstoppen en me te schamen voor wie ik ben. Dat doe ik nu al 14 jaar, en dat is wel genoeg naar mijn smaak.

Misschien een wat filosofische gedachte over schaamte en acceptatie: Je kan je afvragen of je wel van je omgeving mag verlangen jou te accepteren, als je dat zelf niet doet. Of speelt er hier iets anders?